به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۹۹۶۹۷
شهرآورد پیراهن‌های کشیده شده؛

پنالتی‌های جدیدی که در دربی اختراع شدند!

پنالتی‌های جدیدی که در دربی اختراع شدند!
گروه ورزشی: این سنت همیشگی این مسابقه حساس فوتبال ایران است. تیم برنده و تیم بازنده از چاقوهایی که پیش از مسابقه علیه یکدیگر تیز کرده‌اند بالاخره استفاده خواهند کرد و این اتفاق در دربی شماره صد هم افتاد؛ مسابقه‌ای که تب و تاب و حواشی آن از برخورد توپ به دست گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیس، در اوایل بازی روی یک تکل بلند روی پای مهدی قایدی آغاز شد.
پس از آن حوادث داوری تا پایان ادامه یافت. استقلالی‌ها به سوت‌های بی‌مورد داور در طول مسابقه اشاره می‌کنند و تاکید می‌کنند که پیام حیدری موقعیت‌های خوبی را از آنها می‌گرفته است. در مقابل پرسپولیس هم با اشاره به برخورد کوین یامگا و مهدی عبدی پیش از سوت پایان نیمه اول، این صحنه را یک پنالتی مسلم برای خود می‌‌داند.
همه اینها در شرایطی است که در پایان مسابقه هم ابتدا باشگاه استقلال و سپس باشگاه پرسپولیس به طور رسمی صحنه‌هایی را روی خروجی خود منتشر کردند که نشان بدهند داوری به سودشان نبوده است. در ابتدا باشگاه استقلال این سه عکس را منتشر کرد و مدعی شد روی یک ضربه کرنر، میلاد سرلک روی روزبه چشمی مرتکب خطا شده است. (تصاویر را تماشا کنید)

1856565
1856551
1856550
اما کمتر از ۱۲ ساعت، این‌ بار تلگرام باشگاه پرسپولیس در جواب صحنه‌های مشابهی را منتشر کرد. جایی که مرتضی پورعلی‌گنجی روی یک ضربه کرنر در جدال با بازیکنان استقلال، مشابه همین صحنه گریبانش در مشت آرش رضاوند قرار دارد.
1856562
1856563
1856564
این دو صحنه از حیث تشابه آنقدر به هم نزدیک هستند که به راحتی یکدیگر را خنثی می‌کنند و باعث می‌شوند مسئله پنالتی روی ضربات ایستگاهی تاثیر خود را از دست بدهند. با این حال بحث هند پنالتی گولسیانی و همچنین برخورد یامگا و عبدی همچنان ادامه دارد و هر یک از طرفین خود را در این زمینه محق می‌داند.
1856555
نکته اینجاست که در مورد پنالتی احتمالی گولسیانی حتی داشتن VAR هم نمی‌توانست کمک چندانی به این قضیه بکند، چرا که اختلاف نظری جدی میان کارشناسان داوری وجود دارد. از یک سو محسن ترکی که از داوران باسابقه و مطرح ایران در دهه گذشته محسوب می‌شود در صداوسیما همه سوت‌های پیام حیدری را ستود و از سوی دیگر بخشی از کارشناسان داوری مثل حسین عسگری این صحنه را مصداق یک هند پنالتی مسلم دانسته‌اند. همچنین در ورزش سه، علاوه بر بحث کارشناسی صحنه، علی میرزابیگی و عبدالله عبداللهی نیز روی این موضوع اظهارنظرهای جالبی داشته‌اند که می‌توانید آنها را ببینید و بخوانید.
1856556
مسئله اینجاست که موضوعات مربوط به داوری هم تسلی بخش و هم آزاردهنده است. اگر شما یک طرفدار دو آتشه فوتبال باشید، می‌توانید با بزرگ کردن موضوع اشتباهات داوری، تاثیر روانی شکست یا توقف تیم موردعلاقه‌تان را کمرنگ کنید و از طرفی این مسئله ممکن است به موضوع بی‌عدالتی در ذهن شما ابعاد بزرگتری بدهد.
اینها نکاتی است که در دربی‌ها اتفاق می‌افتد. مسابقه‌ای که پایان خوشی برای پرسپولیسی‌ها داشت و شادی استقلالی‌ها را به دربی بعد و دیدار صد و یکم موکول کرد که ممکن است خیلی زود و در جام حذفی اتفاق بیفتد. یک نبرد انتقامی که شاید پایان‌بخش رقابت‌های پر تب و تاب فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ فوتبال ایران باشد.
برچسب ها: دربی پایتخت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها