به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۰۰۱۹۸

جریمه به جرم نقض تحریم کره شمالی

جریمه به جرم نقض تحریم کره شمالی
گروه بین الملل: شرکت بریتیش امریکن توباکو به پرداخت ۶۳۵ میلیون دلار جریمه به خاطر تخطی از مقررات تحریم خارجی آمریکا محکوم شد.
یکی از شرکت‌های تابعه این شرکت اعتراف کرده است که تحریم‌های علیه کره شمالی را نقض کرده است.به گفته مقامات آمریکایی، این پرداخت به ارتباط شرکت بریتیش امریکن توباکو با کره شمالی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ ارتباط دارد.جک بولز، رئیس این شرکت گفته است که «ما عمیقا از این رفتار نادرست متاسفیم».آمریکا به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تحریم‌های شدیدی را علیه آن کشور به اجرا گذاشته است و کره شمالی همچنین از سوی سازمان ملل هم تحت تحریم است.
نمایندگان این شرکت در ملاقات با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا این جریمه را تسویه کردند.بریتیش امریکن توباکو یکی از بزرگترین شرکت‌های چندملیتی دخانیات جهان و یکی از ۱۰ شرکت بزرگ بریتانیا است. این شرکت تولیدکننده برندهای اصلی سیگار از جمله دانهیل، لاکی استرایک و پال مال است.این شرکت در بیانیه‌ای گفته است که «به منظور توقف تعقیب قضایی با وزارت دادگستری و در مورد پرداخت جریمه مورد نظر با دفتر کنترل دارایی‌ها به توافق رسیده است.»این توافقنامه از سوی یکی از شرکت‌های تابعه بریتیش امریکن توباکو مستقر در سنگاپور امضا شده است.به گفته وزارت دادگستری آمریکا گفته است که این شرکت به برنامه‌ریزی برای تسهیل نقل و انتقالات مالی کره شمالی متهم شده بود.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به سیگار معتاد است و در شماری از تصاویری که از او منتشر شده، سیگار در دست دارد.سال گذشته ایالات متحده تلاش کرد تا شورای امنیت سازمان ملل را وادار به ممنوعیت صادرات دخانیات به کره شمالی کند، اما روسیه و چین این پیشنهاد را وتو کردند.
دستیار وزیر دادگستری آمریکا گفته است که تسویه این جریمه نقطه پایان تحقیقاتی طولانی مدت بوده و آن را «بزرگترین مجازات علیه ناقضان تحریم کره شمالی» در ایالات متحده خوانده است.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها