به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۰۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۰۰۲۹۶
دادستان کل کشور: اگر بیگی، مدارکی نداشته باشد، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت

واكنش‌ها به اهدای ۷۰ تا ۷۵ خودرو بین کارکنان و نمایندگان مجلس

علیرضابیگی: این‌ها که عاشق چشم و ابروی کسی نیستند؛ این خودرو‌ها به کسانی داده شده که می‌توانند اثری در رأی نمایندگان داشته باشند
واكنش‌ها به اهدای ۷۰ تا ۷۵ خودرو بین کارکنان و نمایندگان مجلس
گروه اقتصادی: نماینده تبریز در مجلس با تاكید بر اظهاراتش درباره اهدای خودرو توسط وزیر صمت به برخی نمایندگان گفت: «اکثریت مجلس مرتکب این مسئله نشده است و اکنون نوبت نمایندگان است که برائت خود را از این موضوع اعلام کنند و بگویند و بخواهند مشخص شود چه کسانی این خودرو‌ها را دریافت کرده‌اند تا کلیت مجلس زیر سؤال نرود.»
  احمد علیرضابیگی با تأیید اظهاراتش درباره اهدای خودرو به برخی نمایندگان گفت: «بدیهی‌ترین و روشن‌ترین موضوع این است که بین ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو بین کارکنان مجلس ونمایندگان تقسیم شده است. این موضوع سبب شده است بده بستان نامتعارفی میان ما در مجلس به‌عنوان دستگاه نظارتی و خودروساز اتفاق بیفتد.»
علیرضابیگی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند اسامی برخی دریافت‌کنندگان خودرو را در این بده بستان اعلام کند، بیان داشت: «اکثریت مجلس مرتکب این مسئله نشده است و اکنون نوبت نمایندگان است که برائت خود را از این موضوع اعلام کنند و بگویند و بخواهند مشخص شود چه کسانی این خودرو‌ها را دریافت کرده‌اند تا کلیت مجلس زیر سؤال نرود.»
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا اعضای هیأت رئیسه کمیسیون‌هایی که با موضوع استیضاح وزیر صمت در ارتباط هستند نیز این خودرو‌ها را دریافت کرده‌اند یا نه؟ گفت: «نمی‌خواهم وارد این مباحث و جزئیات شوم. توضیح درباره این موضوع برعهده دستگاه‌های نظارتی است که مشخص کنند چه کسانی این خودرو‌ها را دریافت کرده‌اند. از دادستان کل به‌عنوان مدعی‌العموم خواهش کردم که به این مسئله ورود کنند که چه‌کسی یا کسانی نظاره‌گر چنین ظلم فاحشی در حق ملت ایران هستند.»
علیرضابیگی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است نمایندگانی که خودرو دریافت کرده‌اند از کسانی انتخاب شده باشند که نظر آنان می‌تواند بر رأی نمایندگان تأثیر بگذارد، اظهار داشت: «بالاخره این‌ها که عاشق چشم و ابروی کسی نیستند. این خودرو‌ها در اختیار کسانی قرار داده شده است که می‌توانند اثری در رأی نمایندگان داشته باشند.»
وی بدون اشاره به‌نام شخص یا گروهی خاص از تهدید علیه خود در پی رسانه‌ای کردن این موضوع خبر داد و گفت: «اکنون اصل ۹۰ مدعی من شده است که این نماینده دارد دروغ می‌گوید. ایرادی ندارد ما بار‌ها به دادگاه و هیأت نظارت و مانند این‌ها بر سر مسائلی مانند این موضوعات رفته‌ایم.» این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «هنوز زود است؛ کسی به هیأت نظارت نمایندگان از من شکایت نکرده و هنوز زود است تا شکایت کند یا هنوز کسی در این‌باره به من چیزی نگفته است. چون کمیسیون اصل ۹۰ این مسئله را تکذیب کرده است من ناچار شدم که از مدعی‌العموم بخواهم به مسئله ورود کند که چه کسانی نظاره گر این ظلم فاحش به ملت ایران هستند و به رسالت نمایندگی خود در مجلس عمل نمی‌کنند.»

علیرضا بیگی: هیات رئیسه بگوید این هفتاد خودروی شاسی بلند در درب خانه نمایندگان چه ارتباطی با استیضاح وزیر صمت داشته؟
احمدعلیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور همچنین درباره این سوال که ادعای توزیع خودرو میان نمایندگان تا چه حد صحت دارد به «انتخاب» گفت: تکلیف این ادعا را باید هیات رئیسه مشخص کند که این هفتاد دستگاه چه ارتباطی با استیضاح وزیر صمت داشته است و مبنا آن چه بوده است. خودرو‌هایی که در پارکنیگ مجلس پارک شده است و درب خانه نمایندگان است بر چه مبنایی به نمایندگان داده شده است؟ البته پیش از این سابقه نداشته است. ممکن است وعده‌هایی داده باشند، اما من در جریان نبودم.
وی ادامه داد: الان باید تکلیف این خودرو‌ها مشخص شود که بر چه مبنایی توزیع شده است. دریافت کنندگان نیز مشخص نیستند. الان باید این مطالبه به وجود بیاید که این ماشین‌ها برای چه چیزی داده شده است؟ به هیات رئیسه هم گفته شده است که این وضعیت را مشخص کنند، اما گفتند پاسخی نداریم، مثل همه چیز‌های دیگر...بیگی تاکید کرد: الان مجلس در یک امتحان جدی قرار گرفته است و باید در دفاع از حقوق ملت که چنین ظلمی در حقوقشان بخصوص در حوزه خودرو هست صورت می‌گیرد. یک پژو ۲۰۷ را بیش از یک میلیارد تومان می‌فروشند و به دلار آقای رئیسی ۲۰ هزار دلار است، اما در گرجستان و امارات و ترکیه می‌توان یک مرسدس با این پول خرید، اما چرا باید چنین ظلمی صورت بگیرد بعد هم نمایندگان کاری برای استیضاح نکنند.

دادستان کل کشور: اگر بیگی، مدارکی نداشته باشد، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در رابطه با جزییات نامه سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص درخواست پیگیری ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: در خصوص ادعای آقای بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی، بلافاصله دستورات لازم به معاونت مربوطه در دادستانی کل کشور برای پیگیری موضوع داده شد تا از فردی که چنین ادعائی کرده است خواسته شود مدارکی بر اساس آن چه ادعا نموده‌اند را ارائه داده تا بررسی لازم صورت گیرد و اگر مدارکی وجود نداشته باشد به دلیل اینکه موضوع مهم و با حیثیت دولت و مجلس شورای اسلامی در ارتباط است، تحت تعقیب  قرار خواهند گرفت و مراتب به دادستانی تهران ارجاع داده خواهد شد.دادستان کل کشور بیان کرد: انتظار داریم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهند و مسئله را به صورت جدی پیگیری کنند. منتظری تصریح کرد: دادستانی کل کشور این موضوع را از نظر قضایی به صورت جدی پیگیری خواهد نمود تا به نتیجه نهایی برسد.

معاون رئیسی: ادعای دریافت ۷۵ ماشین شاسی‌بلند در ازای رای منفی به استیضاح وزیر صمت، تخریب خود مجلس است!
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ادعای دریافت ۷۵ ماشین شاسی‌بلند در ازای رای‌ منفی به استیضاح وزیر صمت، تخریب خود مجلس است، گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان لازم است به این موضوع ورود کند! سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی «صف اول» شبکه خبر با موضوع « تعامل دولت و مجلس در بررسی لوایح و اجرای قوانین مصوب» گفت: درست است که ما سه قوه مجزا داریم ولی این به این معنا نیست که آنها با هم در تقابل باشند و هر سه قوه با هم تعامل و همکاری دارند.
وی درباره تعامل دولت و مجلس هم ادامه داد: برای دولت از ابتدا بحث تعامل با مجلس وجود داشته و اینگونه نبوده است که قانونی ابلاغ شود و دولت آن را اصلاح کند چیزی که در گذشته وجود داشته است. معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: تعامل با مجلس به این صورت بوده که نمایندگان به رئیس جمهور، وزرا و مسئولان ارشد دولت دسترسی داشته باشند و مسائل خود را مطرح کنند که در همین راستا رئیس جمهور با مجامع استانی نمایندگان جلسه داشتند و با نمایندگان همه استانها جلسه برگزار کردند. از سویی در سفرهای استانی دولت نیز این تعامل وجود دارد. وی گفت: همکاری و تعامل از ابتدا در دولت و مجلس وجود داشته اما این همکاری و هماهنگی باید بیش از گذشته باشد و نباید به وضعیت فعلی رضایت داشت. حسینی با بیان اینکه مجلس هم باید به دولت همراهی بیشتری داشته باشد، گفت: نمایندگان مجلس نیروهای انقلابی هستند ولی گاهی اوقات به هر دلیلی یک اصطکاکی به وجود می آید. مثلا هفته قبل دیدم که یک نماینده اقدام به تخریب رئیس جمهور کرد که البته ما اینها را به پای مجلس نمی گذاریم ولی بالاخره رئیس جمهور مقام رسمی کشور است و یک رئیس جمهور مردمی، دلسوز و پرتلاش است و چنین حرفهایی مناسب نیست، البته خود نمایندگان هم برخی از این رفتارها را محکوم می کنند.
وی گفت: یا اینکه گفته شده که در استیضاح دوره قبل آقای فاطمی امین یکسری خودرو شاسی بلند به نمایندگان داده شده که این باید ثابت شود.این مسئله اصلا ادعای دریافت ۷۵ ماشین شاسی‌بلند در ازای رای‌ منفی به استیضاح وزیر صمت، تخریب خود مجلس است.
 حسینی گفت: درست است که نمایندگان در اظهار نظر آزاد هستند اما نباید افترا به مسئولین کشور زده شود، اینها مسائلی است که رسانه های بیگانه از آن سواستفاده می کنند و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان لازم است به این موضوع ورود کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها