به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۴۰۱۲۱۱

زن جوان توسط تروريست‌هاي طالبان به قتل رسید

گروه بین‌الملل:  دو تروریست طالبان زن جوانی را در روستای صادسیاه در مرکز استان غور افغانستان با شلیک گلوله به قتل رساندند. 
ترکیبی از تصویر یک جنگجوی طالبان و عکس زرمینه، زن جوان افغان
ترکیبی از تصویر یک جنگجوی طالبان و عکس زرمینه، زن جوان افغان
منابع مطلع در شهر فیروزکوه به ایندیپندنت گفتند که قربانی به نام زرمینه حدود ۲۳ سال داشت و باردار بود. این زن جوان به‌دلیل مقاومت دربرابر تجاوز جنسی، با شلیک اسلحه به قتل رسیده است. عکس‌هایی که از جسد زرمینه با ایندیپندنت به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد اعضای خانواده‌اش او را درحالی‌که غرق در خون است، در آغوش گرفته‌اند. در یکی از این تصاویر مشاهده می‌شود که گلوله‌ای به قلب زرمینه اصابت کرده است. منبع مطلع افزود دو عضو طالبان که زرمینه را به قتل رساندند، از اعضای محلی طالبان در غورند که در یکی قرارگاه‌های نظامی این گروه در استان بادغیس کار می‌کنند و هفته گذشته برای گذراندن تعطیلات عید به خانه‌‌های خود در فیروزکوه بازگشتند.
تاکنون هویت این جنگجویان طالبان به دست نیامده است، اما منابع گفتند که آنان در بازداشت فرماندهی پلیس طالبان به‌سر می‌برند. به گفته منبع مطلع، لحظاتی پس از کشته‌شدن زرمینه، ساکنان روستای صادسیاه، دو عضو طالبان را بازداشت کردند و قصد داشتند که آنان را به قتل برسانند، اما با مداخله طالبان، این دو تن از چنگ مردم رها و به فرماندهی پلیس طالبان سپرده شدند.
 این منبع تصریح کرد که این دو جنگجوی طالبان چهارشنبه شب برای شرکت در یک مهمانی به خانه یکی از دوستان خود رفته بودند و نیمه‌شب برای تجاوز به خانه زرمینه رفتند. تاکنون مشخص نشده است که آیا دیگر اعضای خانواده زرمینه نیز آسیب دیده‌اند یا خیر.
پیش از این نیز شماری از اعضای طالبان به اتهام تجاوز جنسی، سرقت و آدم‌ربایی بازداشت شده‌اند، اما تاکنون از محاکمه هیچ‌یک از این افراد خبری منتشر نشده است، درحالی‌که طالبان هر هفته چندین تن را به اتهام‌های مختلف، ازجمله برقراری روابط جنسی خارج از ازدواج، سرقت و تبلیغ علیه طلبان در ملاءعام شلاق می‌زنند. همچنین به‌تازگی دادگاه طالبان در بامیان حکم سنگسار یک زن و مرد را به‌دلیل برقراری روابط جنسی صادر کرده است. هنوز درباره جزئیات این حکم دادگاه طالبان و اینکه آیا سنگسار این دو شخص به‌صورت علنی یا مخفی برگزار می‌شود، نیز اطلاعاتی به‌دست نیامده است.
طالبان با سلطه بر افغانستان محدودیت‌های شدیدی علیه زنان وضع کردند و در ۲۰ ماه گذشته هیچ آماری از میزان خشونت علیه زنان منتشر نشده است. طالبان سازمان‌های مدافع حقوق زنان، ازجمله وزارت امور زنان، کمیسیون مستقل حقوق بشر، خانه امن و دیگر نهادهایی را که در زمینه حقوق زنان کار می‌کردند، تعطیل کردند. طالبان وزارت امور زنان را به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کردند و از طریق این وزارت، فرمان‌های زیادی علیه زنان صادر کرده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها