به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۰۳۷۴۹

آشنایی با صفر تا صد دوش هوا

گروه کسب و کار: دوش هوا در واقع اتاقکی است که در مکان‌های مختلف نصب می‌شود. استفاده از دوش هوا باعث می‌شود که فرد برای وارد شدن به کلین روم از هرگونه آلودگی پاکسازی شود. عملکرد دوش هوا به گونه ای است که هر نوع آلودگی را از بین می‌برد.
آشنایی با صفر تا صد دوش هوا
دوش هوا در مدل‌های مختلف تولید می‌شود. شما می‌توانید دوش هوا را از فروشگاه‌های معتبر به صورت حضوری یا آنلاین سفارش دهید. اگر با دوش هوا آشنایی زیادی ندارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب، صفر تا صد دوش هوا را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دوش هوا چیست؟
دوش هوا همانطور که از اسمش مشخص است برای پاکسازی و رفع آلودگی استفاده می‌شود. با دوش هوا می‌توان آلودگی را از روی افراد یا اشیاء از بین برد.
دوش هوا در واقع نوعی سیستم تمیز کننده است. این سیستم تمیز کننده می‌تواند در قسمت ورودی کارخانه‌ها، بیمارستان و ... نصب شود. افراد پس از وارد شدن به اتاقک مخصوص به خوبی از هر نوع آلودگی پاکسازی می‌شوند.
کاربردهای دوش هوا در صنایع
آیا می‌دانید که دوش هوا در چه صنایعی کاربرد دارد؟ در این بخش با کاربردهای دوش هوا در صنایع مختلف بیشتر آشنا می‌شوید.

•    اتاق تمیز
اتاق تمیز دارای تجهیزات مختلفی است و دوش هوا یکی از آنها است. در صورتی که بهداشت محیط برای شما مهم است، به دوش هوا احتیاج خواهید داشت. شما می‌توانید دوش هوا را در قسمت ورودی کلین روم نصب کنید. با نصب دوش هوا در کلین روم می‌توانید آلودگی و میکروب‌ها را از بین ببرید.

•   بیمارستان
از دوش هوا می‌توان در بیمارستان‌ها استفاده کرد. بیمارستان محیطی حاوی انواع باکتری‌ها، میکروب و آلودگی است. بنابراین، استفاده از دوش هوا در محیط‌های بیمارستانی کاربرد زیادی دارد. دوش هوا می‌تواند محیط بیمارستان را از آلودگی، عفونت و میکروب پاکسازی کند.

 •      هوا فضا
از تجهیزاتی مانند دوش هوا در صنعت هوافضا نیز استفاده می‌شود. از دوش هوا به منظور یکسان کردن جریان هوا در قسمت داخلی و خارجی فضاپیما استفاده می‌شود.
 


 •      صنایع هسته ای
یکی از کاربردهای دوش هوا، استفاده از آن در صنایع هسته ای است. با استفاده از دوش هوا می‌توانید میزان آلودگی محیط را تا حد زیادی کاهش دهید.

عملکرد دوش هوا به چه صورت است؟
عملکرد دوش هوا به این صورت است که آلودگی، گرد و غبار و باکتری‌های موجود روی بدن فرد و محیط اطراف را از بین می‌برد. با استفاده از دوش هوا می‌توان میزان آلودگی محیط کلین روم، بیمارستان و... را کنترل کرد. علاوه بر این، با نصب این دوش‌ها در کلین روم می‌توانید در هزینه‌های مصرف انرژی تا حدودی صرفه جویی کنید.

مزایا دوش هوا
دوش‌های هوا به دلیل مزایایی که دارند در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. مزایای دوش هوا عبارتست از:

•      جلوگیری از آلودگی:
محیط‌های بیمارستانی، کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و... باید از هر گونه آلودگی پاکسازی شوند. بنابراین، استفاده از دوش هوا در این محیط‌ها انتخاب مناسبی است. دوش هوا می‌تواند تاثیر بسزایی در رفع آلودگی‌ها از محیط داشته باشد. از آنجایی که باکتری نباید در محیط آزمایشگاه و کلین روم وجود داشته باشد، این اتاقک‌ها باید در این محیط استفاده شود.
افراد باید قبل از ورود به کلین روم از دوش هوا استفاده کنند. البته، به منظور جلوگیری از ‏آلودگی، قبل از ورود به کلین روم باید لباس‌های مخصوص بپوشید.‏ پرز و باکتری‌هایی که در هوا وجود دارد با استفاده ‏از این دستگاه از بین می‌رود. ‏ دوش‌های هوا در بخش ورودی اتاق‌های تمیز و سایر محیط‌ها نصب می‌‌شوند. ‏دوش‌های هوا می‌توانند میزان ورود ذرات آلوده به محیط را کاهش دهند.‏

•   کنترل آلودگی:
 آلودگی محیط را می‌توان با استفاده از دوش هوا کنترل کرد.  کنترل آلودگی محیط در اتاق تمیز، بیمارستان‌ها، کارخانه جات، آزمایشگاه و... اهمیت زیادی دارد. دوش هوا با استفاده از جت هوای فیلتر شده می‌تواند میزان آلودگی محیط را کنترل کند.

•     کاهش مصرف انرژی:
آیا می‌دانید که با استفاده از دوش هوا می‌توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید؟ دوش هوا جزو تجهیزاتی است که باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. هواساز نیز برای تمیز کردن هوا محیط در کلین روم استفاده می‌شود. شما می‌توانید این محصول را در کنار دوش هوا برای استفاده در کلین روم‌ها خریداری کنید.
 


انواع دوش هوا
دوش هوا که در صنایع مختلف استفاده می‌شود، دارای انواع مختلفی است. انواع دوش هوا عبارتست از:

•      دوش هوای تک نفر:
 این مدل دوش هوا فقط تنها برای یک نفر قابل استفاده است. دوش هوای  تک نفره دارای دو عدد قفل است. این دوقفل به صورت همزمان قابل باز شدن نیستند. پس از وارد شدن فرد به محیط اتاق، درب‌ها قفل شده و هوا دمیده می‌شود.
سرعت جریان هوا در محیط نیز افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه، افزایش سرعت جریان هوا باعث می‌شود که آلودگی و ذرات آلوده  از محیط پاک شوند. تقریباً چند ثانیه طول می‌کشد تا آلودگی‌ها پاکسازی شوند. پس از اینکه فرد تمیز شد، قفل باز شده و فرد به محیط دیگر وارد می‌شود.

•     دوش هوا چند نفره:
چند نفر به صورت همزمان می‌توانند از دوش هوا استفاده کنند. دوش هوا می‌تواند هر گونه آلودگی را به راحتی از بین ببرد. دوش هوا چند نفره عملکردی مشابه با مدل تک نفره آن دارد. در محیط‌هایی که دارای پرسنل زیادی است از دوش هوا چند نفره استفاده می‌شود. شما می‌توانید علاوه بر دوش هوا از هواساز‌هایژنیک نیز برای فیلتر کردن هوا وکنترل آلودگی در محیط استفاده کنید.

راهنمای سفارش دوش هوا از شرکت اکیاس کلین روم
همانطور که گفتیم، دوش هوا از تجهیزات اتاق تمیز است که مزایای مختلفی دارد. شما می‌توانید تجهیزات مورد نیاز برای کلین روم را از طریق وبسایت اکیاس سفارش دهید.
شما می‌توانید پس از مراجعه به وبسایت اکیاس، از محصولات این فروشگاه مانند دوش هوا دیدن کنید. پس از بررسی ویژگی‌های محصول می‌توانید تصمیم بگیرید که دوش هوا مورد نظر خود را سفارش دهید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها