به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۴۰۵۹۲۷
آماری جالب از تیم ملی؛

لیگ ملت‌ها: ایران همه را برده، به جز این تیم!

لیگ ملت‌ها: ایران همه را برده، به جز این تیم!
گروه ورزشی: لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.
مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.
والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و لیگ ملت‌ها حضور داشته است.
دپارتمان ارتباطات فدراسیون در آستانه دهمین سال جهانی شدن حضور تیم ملی ایران در این رویداد مهم والیبال، در نظر دارد اطلاعات آماری بسیار جدیدی از تلاش مردان والیبال ایران این رقابت‌ها در قالب گزارش‌هایی منتشر کند که آمار حریفان ملی‌پوشان ایران در مجموع این مسابقات از جمله این داده‌های نوین است.
تیم ملی والیبال ایران در پنج دوره لیگ جهانی 57 بار و برابر تیم‌های ملی 11 کشور به میدان رفته است. از سوی دیگر این داده آماری در چهار دوره لیگ ملت‌ها، 60 مسابقه برابر 18 قدرت والیبال جهان است.
ملی‌پوشان والیبال ایران در مجموع 9 دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها با تیم‌های ملی 20 کشور قدرتمند والیبال جهان بازی کرده‌اند که در پنجمین دوره لیگ‌ ملت‌ها این آمار تغییری نخواهد کرد.
بیشترین مسابقه تیم ملی والیبال ایران در این دو رویداد مهم با لهستان مشهور به عقاب‌های اروپا بوده است که تاکنون دو تیم 16 بار به مصاف هم رفتند. کشورهای برزیل و ایتالیا از نظر تعداد بازی در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها دیگر حریفان مهم ایران بودند که تاکنون 13 بار برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند.
بر اساس داده این جدول، تعداد بردها و ناکامی‌های والیبال ایران در لیگ ملت‌ها مساوی و برابر با عدد 30 است در حالی که در لیگ جهانی تعداد بردهای ایران 26 است و ملی‌پوشان کشورمان در 31 مسابقه نتیجه را به حریفان واگذار کردند.
از سوی دیگر تیم ملی والیبال فرانسه تنها حریف ایران در این دو رویداد مهم جهان است که تاکنون مردان والیبال کشورمان موفق به شکست این تیم نشدند.
در مجموع 117 مسابقه ایران، 68 دیدار برابر نمایندگان قاره سبز اروپا بوده است که 58.11 درصد رقابت مردان والیبال کشورمان را تشکیل می‌دهند. از این نظر نمایندگان آمریکای جنوبی (20)، آمریکای شمالی و مرکزی (17) و قاره کهن آسیا با 12 مسابقه در رتبه‌های بعدی حریفان ایران قرار دارند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها