به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ساعت ۰۶:۱۲
کد مطلب : ۴۰۶۹۴۸
امشب اولین عکس من با جام

رویای مهدی قایدی، سرنوشت ژائو کانسلو

رویای مهدی قایدی، سرنوشت ژائو کانسلو
گروه ورزشی: درخشش قائدی در استقلال سال1398 و در لیگ نوزدهم آغاز شد. آبی‌ها با هدایت استراماچونی و با درخشش زوج قائدی و دیاباته در خط حمله گل‌های زیادی زدند و بازی‌های زیادی را بردند اما در نیم‌فصل استراماچونی رفت و نیمکت به فرهاد مجیدی رسید. فرهاد از قهرمانی لیگ بازماند و در جام‌حذفی که تا فینال پیش رفته بود هم مغلوب تراکتور شد. در شکست 3-2 مقابل تراکتور در آن فینال، یکی از گل‌های استقلال را قائدی زد اما گل‌های او و مطهری مانع شکست آبی‌پوشان نشد و تراکتور قهرمان شد. فصل بعد (1400-1399) استقلال با هدایت محمود فکری و فرهاد مجیدی باز هم از قهرمانی لیگ بازماند و در جام‌حذفی هم یک‌بار دیگر شکست در فینال را تجربه کرد. در آن فینال، آبی‌پوشان مقابل فولاد نکونام 120دقیقه بازی را بدون گل سپری کردند و مهدی قائدی به‌خوبی توسط مدافعان حریف مهار شد. در ضربات پنالتی هم هیچ ضربه‌ای به قائدی نرسید و در نتیجه استقلال و ستاره جوانش کاملا ناکام ماندند. قائدی در پایان همان فصل استقلال را ترک کرد و آبی‌ها بلافاصله در نخستین فصل بدون قائدی قهرمان لیگ شدند! مهدی قائدی از راه دور با حسرت به قهرمانی استقلال چشم دوخت و این در حالی بود که او در شباب‌الاهلی امارات هم بعد از یک درخشش مقطعی روزهای چندان خوشی را سپری نکرد.
1881643
امسال قائدی به استقلال برگشته و تا امروز تنها اتفاقی که برای او رخ داده قهرمانی تیم قبلی‌اش در لیگ امارات بوده است. شباب‌الاهلی با حضور احمد نوراللهی و سایر بازیکنانش توانست عنوان قهرمانی را در لیگ امارات کسب کند و قائدی فعلا قهرمانی در لیگ برتر را با شکست در دربی تهران از دست داده است. مهدی در این فصل 12گل زد، 4پاس گل داد و 4بار هم برای تیمش پنالتی گرفت تا بهترین بازیکن استقلال و یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان لیگ لقب بگیرد. اما تمام این درخشش‌ها که امسال درخشش یک بوشهری دیگر به نام محمد محبی هم به آن سنجاق شده، هنوز نتوانسته هیچ جامی را برای او و تیمش به ارمغان بیاورد. او از سال96 به استقلال پیوسته و طی این مدت 5فصل برای استقلال و یک فصل برای شباب‌الاهلی بازی کرده است. در این 6سال، استقلال به یک قهرمانی در لیگ و یک قهرمانی در جام‌حذفی رسیده است. قهرمانی لیگ مربوط به سالی است که قائدی در امارات بود و قهرمانی حذفی هم مربوط به فصل اول مهدی قائدی و زمانی است که او هنوز جایگاهی در ترکیب استقلال نداشت؛ چنان‌که در فینال آن جام (استقلال-خونه‌به‌خونه) نام قائدی حتی در لیست 18نفره هم نبود.
1881642
ژائو کانسلو با حضور در دو تیم سیتی و بایرن ، در دو لیگ مختلف قهرمان شد. قایدی بعد از قهرمانی شباب اهلی این فرصت را دارد تا دوری از جام را به بهترین شکل تمام کند!
به این ترتیب، نه استقلال و نه شباب‌الاهلی تاکنون با درخشش قائدی به جام نرسیده‌اند و برای استقلال شاید این آخرین فرصت باشد. کسی نمی‌داند قائدی فصل آینده در کدام باشگاه بازی می‌کند و مشکل قراردادش با باشگاه اماراتی او را به کجا خواهد کشاند. بنابراین اگر فردا در فینال جام‌حذفی، باشوی کوچک و تیمش به پیروزی نرسند، طلسم جام‌نگرفتن مهدی همچنان ادامه خواهد یافت.
منبع : همشهری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها