به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۰۷۵۱۹

هند به جمع تولید کنندگان آیفون می‌پیوندد

هند به جمع تولید کنندگان آیفون می‌پیوندد
گروه اقتصادی: شرکت تایوانی فاکس‌کان که بزرگترین سازنده محصولات اپل است، اعلام کرد که تا آوریل سال آینده میلادی تولید آیفون را در ایالت کارناتاکا در جنوب هند آغاز خواهد کرد.
به گفته این شرکت راه‌اندازی این خط تولید، حدود ۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.شرکت فاکس‌کان که دفتر مرکزی آن در تایوان مستقر است، سازنده اکثر گوشی‌های شرکت اپل به نام آیفون است.
این شرکت از سال ۲۰۱۷ نسخه‌های قدیمی‌تر آیفون‌ها را در یکی از کارخانه‌های ایالت تامیل نادو هند می‌سازد.در ماه گذشته این شرکت گفت که یک زمین بزرگ را در نزدیکی شهر بنگالورو در کارناتاکا خریداری کرده است.
بلومبرگ می‌گوید که فاکس‌کان قصد دارد ۷۰۰ میلیون دلار در این کارخانه جدید سرمایه‌گذاری کند. دولت کارناتاکا اعلام کرد که ارزش این پروژه ۱.۵۹ میلیارد دلار است.به گفته دولت محلی کارناتاکا، زمین این کارخانه تا اول ژوئیه به شرکت فاکس‌کان واگذار خواهد شد.
 فاکس‌کان هدف خود را تولید ۲۰ میلیون آیفون در سال در کارخانه کارناتاکا تعیین کرده است.تصمیم اپل برای تولید مدل پرفروش خود در هند و تنوع بخشیدن به زنجیره تامین محصولاتش خارج از چین، همزمان با افزایش تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن صورت می‌گیرد.در حال حاضر اپل بیشتر گوشی‌های آیفون خود را در چین تولید می‌کند و در هند، آیفون‌ها توسط چندین تامین کننده اپل، از جمله فاکس‌کان، مونتاژ می‌شوند که در حال حاضر تنها ۵ درصد از کل تولید آیفون می‌شود.اپل همچنین قصد دارد با این اقدام به رقابت در بازار هند که تحت سلطه تلفن‌های هوشمند بسیار ارزان قیمت کره جنوبی و چینی است، وارد شود.
تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل در ماه آوریل امسال به هند سفر کرد تا دو فروشگاه محصولات اپل را برای اولین‌بار در این کشور افتتاح کند.
برچسب ها: هند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها