به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۰۷۵۸۹

افزایش ۲۰ درصدی یارانه از امروز شروع می‌شود

افزایش ۲۰ درصدی یارانه از امروز شروع می‌شود
گروه اقتصادی: هفتم خرداد ماه بود که تعدادی از رسانه‌ها از افزایش مبلغ یارانه نقدی خبر دادند، پیگیری‌های تجارت‌نیوز از طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز این اخبار را تایید کرد. حسینی از افزایش ۲۰ درصدی یارانه نقدی خبر داد و در عین حال گفت که این افزایش یارانه تنها به اقشار دهک اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود نه کل یارانه‌بگیران. حالا صولت مرتضوی، وزیر کار، از آغاز مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از امروز خبر داده است.

به گزارش تجارت نیوز،آنگونه که در جزئیات این خبر آمده است، مرحله نخست اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک شامل حال خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌شود.همچنین، پیشتر سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود که یارانه‌بگیران با استفاده از کالابرگ می‌توانند ۹ قلم کالای اساسی شامل پنیر، شیر کم‌چرب، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، ماست، قند و شکر خریداری کنند. اما حالا اقلام پروتئینی، حبوبات و گوشت منجمد هم به این فهرست اضافه شده و بدین ترتیب کالاهای مشمول این طرح به ۱۱ قلم افزایش پیدا کرده‌اند. قرار است این کالاها نیز به قیمت شهریور ماه ۱۴۰۰ به دست مشمولان برسند.
 
جزئیات مرحله جدید کالابرگ چیست؟
صولت مرتضوی، وزیر کار نیز می‌گوید از امروز و به منظور حمایت از خانوارهای کم‌درآمد اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
طرح کالابرگ مصوبه مجلس شورای اسلامی است. سال گذشته بود که طرح کالابرگ الکترونیک با تکمیل سامانه شبکه ملی اعتبار در وزارت رفاه آغاز شد. پس از آن بود که این طرح در ماه پایانی سال ۱۴۰۱ به صورت سراسری به مرحله اجرا درآمد.
 
دولت رئیسی می‌گوید به منظور تأمین سبد تغذیه خانوارهای کم‌درآمد، تأمین منابع مالی افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه کالابرگ در دستور کار دولت قرار گرفته است.در مرحله نخست و به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) افزایش ۲۰درصدی اعتبار یارانه از ۱۳خردادماه برای آنان اعمال می‌شود و می‌توانند به شرط استفاده بیش از ۷۰درصدی از سبد ۱۱قلم کالای طرح کالابرگ مشمول این افزایش شوند.

دولت در ادامه برای کل خانوارهای دهک‌های اول تا سوم این افزایش را اعمال می‌کند و تلاش دارد برای سایر دهک‌ها نیز این طرح را عملیاتی کند.چندی پیش احسان خاندوزی- وزیر اقتصاد هم از اصلاح بسته یارانه نقدی خبر داده بود. سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره این خبر به تجارت‌نیوز گفته بود که در جریان این امر نیستیم و فقط همین افزایش مبلغ برای خرید کالاهای اساسی در ردیف کالابرگ مطرح شده است. جزئیات اصلاح یارانه بعدا توسط خود وزیر اعلام خواهد شد.وی همچنین در پاسخ به این پرسش که افزایش مبلغ یارانه همان اصلاح مورد نظر وزیر اقتصاد است یا نه، تصریح کرد: ممکن است موضوع دیگری مد نظر وزیر باشد. ما فعلا در جریان همین امر هستیم.
برچسب ها: یارانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها