به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۶۰۵

کشف نتایج امیدوار کننده برای درمان سرطان مغز

کشف نتایج امیدوار کننده برای درمان سرطان مغز
گروه علمی: محققان در یک کارآزمایی بالینی استفاده از داروی پمبرولیزوماب، دریافتند که 42 درصد از بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک مغز از این درمان بهره‌مند شدند و هفت بیمار در این آزمایش بیش از دو سال زنده ماندند.
 نویسندگان این مقاله هشدار می دهند که این مزایا باید با خطر سمی شدن بدن هم سنجیده شود، اما این مطالعه به طور کلی، نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد که مستلزم مطالعات و تلاش های بیشتر برای شناسایی بیمارانی است که به احتمال زیاد از این درمان سود می برند. یافته های آنها در مجله نیچرمنتشر و همزمان در نشست سالانه ASCO 2023 در 2 ژوئن (12 خرداد) ارائه شده است.

درمان های موثر بسیار کمی برای بیماران مبتلا به متاستاز مغزی وجود دارد. هدف اصلی این تحقیق یافتن درمان های بهبود یافته برای این جمعیت بیمار بود.تیم همچنین گزارش داد که میانگین زنده ماندن برای شرکت کنندگان اینآزمایش 8 ماه بود. مطالعات قبلی زنده ماندن بیماران مبتلا به متاستاز مغزی را 6-4 ماه تخمین زدند. 7 بیمار در این مطالعه دو سال یا بیشتر زنده ماندند، از جمله پنج بیمار مبتلا به سرطان سینه اولیه، یک بیمار با ملانوم اولیه و یک بیمار با سارکوم اولیه.
برچسب ها: سرطان مغز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها