به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۰۷۶۰۹

هوش مصنوعی در این کشور ۴هزار نفر را بیکار کرد!

هوش مصنوعی در این کشور ۴هزار نفر را بیکار کرد!
گروه علمی:از بین بیش از ۸۰ هزار فردی که در ماه می‌ شغل خود را از دست داده‌اند، حدود ۳۹۰۰ مورد به هوش مصنوعی ارتباط داده شده است.در گزارش شرکت کاریابی Challenger, Gray & Christmas، برای اولین بار از هوش مصنوعی به عنوان یکی از دلایل اخراج کارمندان اشاره شده است.
 
به گزارش دیجیاتو، تقریباً ۴۰۰۰ نفر از افرادی که در ماه می‌بیکار شده‌اند، به دلیل هوش مصنوعی شغل خود را از دست داده‌اند. شرکت کاریابی آمریکایی Challenger, Gray & Christmas در گزارش خود، برای اولین بار از هوش مصنوعی به عنوان یکی از دلایل بیکار شدن کارمندان یاد کرده است.براساس گزارش این شرکت، از بین بیش از ۸۰ هزار فردی که در ماه می‌ شغل خود را از دست داده‌اند، حدود ۳۹۰۰ مورد به هوش مصنوعی ارتباط داده شده است. سایر دلایل ذکر شده در این گزارش شامل مواردی از جمله شرایط بازار و اقتصاد، کاهش هزینه‌ها، بازسازی یا ادغام می‌شود.

نکته دیگری که در این گزارش ذکر شده به بین ژانویه تا ماه می‌مربوط می‌شود که در این دوره زمانی حدود ۴۱۷۵۰۰ نفر شغل خود را از دست داده‌اند. از سال ۲۰۲۰ و زمانی که جهان درگیر همه‌گیری کرونا بود و این مشکل منجر به اخراج بیش از ۱.۴ میلیون نفر شد، این بدترین شروع پنج ماهه ابتدایی یک سال محسوب می‌شود. همچنین اگر به همه‌گیری توجهی نداشته باشیم، امسال از شروع سال ۲۰۰۹ که در آن زمان ۸۲۰ هزار کارمند از شغل خود اخراج شده‌اند تاکنون نیز بدترین آغاز را داشته است.

یکی از سخنگویان این شرکت به اینسایدر اعلام کرد که در گزارش ماه می، برای اولین بار از هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از دلایل اخراج کارمندان یاد شده است. همچنین AI بیشترین تاثیرگذاری را بر بخش‌های حوزه فناوری داشته است و شرکت‌هایی مانند گوگل، ادوبی و آمازون به دلیل پیشرفت‌های اخیر فناوری هوش مصنوعی مانند ChatGPT، نیروی کار خود را کاهش داده‌اند. نکته قابل توجه دیگر اینکه Challenger, Gray & Christmas انتظار دارد تا این روند ادامه پیدا کند.

اخیراً در گزارش‌های متعددی به نگرانی کارمندان نسبت به هوش مصنوعی اشاره شده است. شرکت Revelio Labs براساس مطالعه اداره ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا هفته گذشته در گزارشی گفته بود که هوش مصنوعی عمدتاً جایگاه‌های شغلی زنان را تهدید می‌کند. مایکروسافت نیز ماه قبل در گزارش سالانه خود نشان داده بود که ۴۹ درصد از کارمندان این شرکت نگران وضعیت شغلی خودشان و جایگزین شدن هوش مصنوعی هستند.
برچسب ها: هوش مصنوعی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها