به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۰۷۶۶۶

نان سنگک دوران پهلوی به روایت  زیباکلام

نان سنگک دوران پهلوی به روایت  زیباکلام
گروه سیاسی: صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی، نویسنده و تحیلگر سیاسی اصلاح طلب به تازگی در توییتر خود به کوچک شدن اندازه نان و افزایش قیمت آن در مقایسه با دوران پهلوی اشاره کرده و با اشاره به فضای سیاسی دوران قبل از انقلاب اسلامی ۵۷، به وضعیت سیاسی فعلی کشور طعنه زد که با واکنش‌هایی روبه‌رو شد.
زیباکلام  در آخرین توییت خود نوشت:
منتظر خنک شدن سنککهام بودم که جوانی که او هم داشت نان هایش را خنک می‌کرد با طعنه بهم گفت استاد شما که باید سنکک‌های زمان اون خدابیامرز یادتون بیاد، اینقدری بودن؟ گفتم نه یک سروگردن رشیدتر بودن. یه چیزه دیگه هم یادم میاد. انقلاب کردیم که بواسطه مخالفت با اون خدا بیامرز، سر از اوین درنیاریم.
علاوه بر واکنش‌های گسترده کاربران به موضوع طرح‌شده، برخی نیز به غلط‌های املایی دکتر صادق زیباکلام اشاره کرده‌اند و عبارت «سنکک» را مورد تمسخر قرار داده‌اند. یکی از کاربران نوشت: «سنککهام چیه؟ یه شهر تو سوئده؟»
واکنش عبدالله گنجی به توییت صادق زیباکلام
عبدالله گنجی، فعال سیاسی اصولگرا و مدیرمسئول سابق روزنامه‌های جوان و همشهری، در حساب کاربری توییتر خود در پاسخ به این توییت زیباکلام نوشت:
اگر جناب دکتر بپذیرند که حقوقشان به زمان شاه برگردد، تعهد می‌دهم پول سنگک ایشان تا زمانی که در قید حیات هستند رایگان شود.
نکته جالب اینکه تصویر نان سنگک بزرگ زمان شاه را داشته و آورده با سنگک کوچک حال مقایسه کرده. واقعا آرشیو قوی ایشان دیدنی است.
یه نون ارزان است گیر داده به همان.
برچسب ها: صادق زیباکلام

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۲۰:۴۷
آقای گنجی تعهد می کنم شما قیمت زمین و مسکن و طلا و دلار رو به زمان شاه برگردانید من حاضر نیستم یک ریال بیشتر از آن زمان حقوق بگیرم. مرد حسابی قدرت خرید مردم از اون زمان تا حالا نابود شده (431317)
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۰۱:۲۳
همه چیز همینطوره نه فقط نون
مثلا ما یک سطل پلاستیکی حدود 60 سال پیش رو تا همین پارسال داشتیم که تازه
پارسال شکست
همشم توی آفتاب بود ولی یه آخ نگفت که هیچ
تازه پارسال شکست
البته بعد از چند ده سال کار کردن
بعد حالا یه سطل مثلا جنس خوب میگیریم
یکسال کار نکرده شکسته (431338)
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۰۹:۳۲
آقای‌گنجی‌فقط‌حقوق‌رابرگردونیدهمه‌چیز‌رابرگردونید‌انقلابتون‌پیش‌کش (431346)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۱۳:۵۱
خب راست میگه آنقدر اجناس گران شده دیگه نمیشه خرید و آنقدر کوچیک شده که مورچه رو هم سیر نمیکنه یه مشت پاچه خار و چیره خار شروع به مسخره کردن ایشون میکنید (431360)
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۱۴:۰۶
آقای گنجی اون بنده خدا یک ریال کشید رو قند و شکر ۱۳۸۴کیلومتر راه آهن کشید شمال ایران رو به جنوب ایران وصل کرد.شناسنامه داد.سند داد.ارتش درست کرد .بلدیه و نظمیه و عدلیه و ارتش و بهترین دانشگاه ایران رو درست کرد .این کارها همه برای اولین بار بود اونهم در عرض حدود ۱۴سال . یادتون باشه اولین تونل شهری شما ( تونل رسالت( با طول ۳۰۰متر دوازده سال کشید .شما بنزین ۵ریالی رو سه هزار برابر کردید چند شبیه این کار دارید؟ (431361)
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۱۹:۱۸
هر وقت شاهم از زمین و هوا تحریم بود میشه با این حکومت مقایسه کرد کلا مقایسه شاه که گوش به فرمان امریکا بود و همان نابودش کرد با این حکومت که از زمین و هوا تحریمه کلا یه جوکه (431380)
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ۰۰:۵۸
خب تحریم نباشه چرا باید تحریم باشه این همه کشور در این دنیا زندگی میکنن ما باید دوره بیفتیم کوچکترین اهمیتی به نظر مردم ندیم و فقط عده ای ... رو مردم بدونیم؟!! و دنبال اراذل و اوباش بگردیم که باهاش گلاویز بشیم؟! مملکت داری یعنی سیاست داشته باشی بتونی با کمترین خسارت بیشترین منافع رو ببری نه اینکه زندگی مردم و امید و آرزوهاشون رو قربانی بکنی... (431398)
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ۲۰:۰۲
دوره شاه هرچی هم بود فسادش خیلی کمتر از الان بود و ادعای پاکی و دینداری هم نداشتند. (431456)
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۲۲:۴۰
ماشاا بعضی اقایان از آب هم‌کره میگیرن و زرنگ‌ تشریف دارن
حقوق برگرده به حقوق زمان رصا شاهی و فقط نونش بشه قیمت همون موقع و محبت کنن و مجانی بدن دست مردم یعنی خودشون رو به کوچه علی چپ میزنن نان سنگک یک مثال از وضعیت کیفیت کالاهای آن زمان و این زمان و مقایسه کیفیت و قیمت است جناب اقا (431390)
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ۱۲:۱۰
کلا جماعت گنجی دغدغه نون
ندارن
به ما که دغدغه نون داریم میخندن

در نبرد ما گرسنه را گرسنه یاور است (431418)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها