به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۰۷۷۹۶

فروش‌بلیت چارتری‌در کدام‌مسیرها ممنوع است؟

فروش‌بلیت چارتری‌در کدام‌مسیرها ممنوع است؟
گروه اقتصادی:سازمان هواپیمایی کشوری به منظور نظارت بیشتر بر قیمت‌ها، فروش بلیت چارتری در ۶ مسیر پرتردد به تهران را ممنوع اعلام کرد. فروش بلیت چارتری در ۶ مسیر پروازی به تهران از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ممنوع اعلام شده است.
 
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر پروازهای چارتری از مبدأ و به مقصد تهران در شهرهای مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز ممنوع است و هیچ شرکت هواپیمایی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند بلیت پروازهای چارتری در این مسیرها بفروشد.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای ممنوعیت پروازهای چارتری اظهار کرد: اختصاص ظرفیت چارتری متناسب با میزان تقاضای بازار گردشگری، سیاحتی و زیارتی می‌تواند موجب اطمینان خاطر گردشگران و زائران و رضایت شرکت‌های هواپیمایی شود.وی افزود: از طرفی ریسک مالی انجام پروازهای چارتری معمولاً بر عهده چارترکننده است و از طرف دیگر شرکت‌های هواپیمایی هم نظارت و کنترل و حساسیت کافی را نسبت به خرده‌فروشی‌ها ندارند و نظارت مستقیمی بر شرایط صدور و فروش بلیت نیست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسئولیت بلیت چارتر با معاونت بازرگانی هر شرکت هواپیمایی است گفت: ما تیرماه سال گذشته بخشنامه‌ای صادر کردیم که مجدداً در اسفندماه تکرار و تأیید شد مبنی بر اینکه در برخی مسیرها که با ترافیک هوایی بالایی مواجه است به‌هیچ‌عنوان بلیت چارتری فروخته نشود.

یازرلو عنوان کرد: در حال حاضر پروازهای چارتری از مبدأ و به مقصد تهران در شهرهای مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز ممنوع است و هیچ شرکت هواپیمایی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند بلیت پروازهای چارتری در این مسیرها بفروشد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه قیمت‌های جدید بلیت هواپیما از دوم خردادماه روی سایت هواپیمایی کشوری بارگذاری شده افزود: شرکت‌های هواپیمایی و صاحبان سایت‌های مجوزدار برای فروش بلیت هواپیما نمی‌توانند خارج از قیمت سیستمی بلیت بفروشند و قیمت‌های مصوب اعمال می‌شود.
برچسب ها: بلیت چارتری‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها