به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۰۷۹۳۴

۱۰ منبع مهم تامین ویتامین E را بشناسید

۱۰ منبع مهم تامین ویتامین E را بشناسید
گروه علمی:ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می‌شود و به پیشگیری از بروز استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند.آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند. بنابراین مقادیر مناسب ویتامین E می‌تواند فرد را در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان و آسیب چشمی مرتبط با سن (دژنراسیون ماکولا) محافظت کند.
 
از مهمترین مزایای ویتامین E شامل نقش آن به عنوان ویتامین محلول در چربی است که برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام‌ها، فعالیت‌های آنزیمی و فرآیندهای عصبی مورد نیاز است. در عین حال مصرف زیاد ویتامین E از طریق مکمل‌ها می‌تواند منجر به خون‌ریزی بیش از حد شود. البته مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین E مانند مواردی که در ذیل آورده شده، سالم و بی خطر است.
 
بنا بر گزارش سایت مای فود دیتا، مقدار مورد نیاز مصرف ویتامین E به طور روزانه ۱۵ میلی‌گرم است. از مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین E می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:
۱- تخمه آفتابگردان
۲- بادام‌ها
۳- آووکادو
۴- اسفناج
۵- کدو گردویی (از خانواده کدو حلوایی)
۶- کیوی
۷- کلم بروکلی
۸- ماهی قزل آلا
۹- روغن زیتون
۱۰- میگو
برچسب ها: ویتامین E
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها