به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۰۸۰۵۷

سرانه مصرف مرغ ۶ کیلوگرم کاهش یافت!

سرانه مصرف مرغ ۶ کیلوگرم کاهش یافت!
گروه اقتصادی: سرانه مصرف مرغ در ایران شش کیلوگرم کاهش یافت. در حالی که قرار بود پس از «جراحی اقتصادی» دولت ابراهیم رئیسی، توزیع یارانه‌ها عدالت‌محور شود و مردم دسترسی راحت‌تری به کالاهای اساسی داشته باشند، اما اکنون گوشت مرغ، یکی از غذاهای اصلی شهروندان در حال حذف‌شدن از سفره‌هاست.

در حالی که پیش از ادعای دولت سیزدهم مبنی بر «مردمی‌سازی» یارانه‌ها سرانه مصرف مرغ حدود ۳۲ کیلوگرم بود، اما پس از اجرای این طرح، میانگین مصرف گوشت مرغ طی یک سال در بین تمامی شهروندان به ۲۶ کیلوگرم کاهش یافت.

در همین زمینه مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی کشوردر یک گفتگوی رادیویی گفت: سرانه مصرف مرغ تا قبل از مردمی‌سازی یارانه‌ها، حدود ۳۲ کیلوگرم به ازای هر نفر بود که در سال بعد از آن، این مقدار حدود ۱۲ درصد به لحاظ وزنی مصرف یا تولید گوشت کاهش پیدا کرد و مصرف سرانه هم حدودا ۲۶ کیلوگرم شد.
مطالعه بیشتر:
 
سرانه مصرف مرغ افزایش می‌یابد؟
محمدعلی کمالی در تشریح برنامه‌ریزی برای بهبود سرانه مصرف مرغ توضیح داد: این امید وجود دارد که بر اساس منابع داخلی ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت بگیرد و تقاضای کشور تأمین شود.  از این رو پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری نسبت به سال گذشته مرغ بیشتری مصرف شود.وی افزود: برهمین اساس تلاش شده که تا شهریور ماه، به صورت ماهانه حداقل ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه به دست تولیدکنندگان مرغ گوشتی برسد.او یادآور شد: براساس آنچه شرکت پشتیبانی و وزارت جهاد کشاورزی خواستند، باید حداقل ۱۳۰ میلیون جوجه‌ریزی صورت بگیرد که ۱۰ میلیون قطعه آن را شرکت پشتیبانی برای تکمیل ذخایر استراتژیکش استفاده کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها