به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۴۰۸۶۶۸

محسنی‌ اژه‌ای:مردم باید احساس کنند مسئولان کارآمدی دارند

محسنی‌ اژه‌ای:مردم باید احساس کنند مسئولان کارآمدی دارند
گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز یکی از موضوعات امیدآفرین در کشور این است که همه اقشار مردم به ویژه جوانان احساس کنند مسئولان و مدیران کارآمدی دارند، افزود: ایجاد امید در جامعه، به صِرف قول و حرف زدن مسئولان ایجاد نمی‌شود بلکه باید برای امیدآفرینی، «عمل» نیز همراه «قول» مسئولان باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه،غلامحسین محسنی اژه‌ای  طی سخنانی اظهار کرد: گاهی اوقات برای حل ریشه‌ای برخی از امور، راهی به جز حضور میدانی مسئولان و بررسی اوضاع و شرایط از نزدیک و متعاقبا انتقال مطالب به‌دست آمده به سایر مسئولان امر، وجود ندارد. 
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز یکی از موضوعات امیدآفرین در کشور این است که همه اقشار مردم به ویژه جوانان احساس کنند مسئولان و مدیران کارآمدی دارند، افزود: ایجاد امید در جامعه، به صِرف قول و حرف زدن مسئولان ایجاد نمی‌شود بلکه باید برای امیدآفرینی، «عمل» نیز همراه «قول» مسئولان باشد. 
رئیس قوه قضاییه در همین رابطه گفت: از جمله اموری که می‌تواند موجب امیدآفرینی در میان مردم و ارتقاء کارآمدی نظام شود، حرکت همراه با برنامه از سوی مسئولان است. 
محسنی اژه‌ای در ادامه، بر ضرورت رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها و استفاده از نیروهای کارآمد در مسئولیت‌های مختلف تاکید کرد و گفت: چنانچه ما در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف از نیروهای کارآمد استفاده کنیم، کارها با هزینه کمتر و بهره‌وری بیشتر انجام خواهد شد. 
رئیس قوه قضاییه بر لزوم هماهنگی میان مسئولان با یکدیگر و هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف در درون استان نیز تاکید کرد و گفت: نباید به ظرفیت‌های موجود در کشور، به صورت بخشی و جزیره‌ای نگاه کرد.

مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۰:۳۱
متاسفانه بسیاری از مردم چنین احساسی ندارند. نه که الان، سالهاست ندارند. یعنی شرایط کشور طوری شده که اغلبنردم از مسوولان و سمتهای مختلف هیچ توقعی ندارند. (431726)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۰:۳۳
تا سال ۹۶ و قبل از آن، بسیاری از مردم معتقد بودند که مثلا اگر فلان شخص رئیس جمهور بشه و یا فلان شخص رییس مجلس بشه و آقای ایکس یا خانم ایکس در مجلس یا دولت حضور داشته باشند یا فلان جریان سیاسی راس کار باشه، مشکلات تا حدودی زیادی حل خواهد شد. اما متاسفانه نظارت شورای نگهبان و حذف بی جهت افرادی که در میان مردم محبوبیت داشتند، باعث شد که مردم کلا از تغییر شرایط نا امید بشن. این مساله رو در انتخاب های سه چهار سال اخیر دیدیم. (431727)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۰:۳۶
در داخل کشور افرادی هستند که واقعا دلیلی برای رفع صلاحیتشان نباشد و در میان مردم هم محبوب باشند و اگر خودشان و تیمشان راس کار بیاید بتواند تصمیمات درستی بگیرند و کشور رو از لبه پرتگاه نجات دهند. اما متأسفانه شورای نگهبان صلاحیت اونهارو تایید نمیکنه. البته در ظاهر شورای نگهبان هست و احتمالا پشت پرده نهادها و مسائل دیگر هم مطرح باشه که ما از اون بی خبر باشیم. (431728)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۰:۳۸
تنها راه اصلاح کشور در ابتدا اصلاح و تغییر بسیاری از سیاست های نظام و دولت است، و سپس با آشتی ملی امکان حضور افراد دلسوز و کاربلد در انتخابات ها فراهم شود و جنگ قدرت را کنار بگذارند و ملاک فقط موفقیت کشور و بهروزی مردم باشد. تنها در این صورت هست که میشه گفت مشکلات شاید حل بشه. در غیر اینصورت امکان حل مشکلات کشور و مردم امکان پذیر نیست. (431729)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۰:۴۰
به عنوان یک شهروند ایرانی هیچ توقع و انتظاری از نظام و دولت ندارم، چون میدونم توقعات ما مردم اغلب مسائلی است که یا حکومت مخالف آن است و یا اینکه حل آنها برای نظام در اولویت نیست.
و این رو میدونم که اغلب مردم هم مثل من همین حس و نظر رو دارند. (431730)
یا حق
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۰:۴۳
تا سال ۹۶ و قبل اون همیشه منتظر بودیم تا دوران انتخابات‌ها (چه محلس و چه رئیس جمهوری و چه شورای شهر) سر برسه و افراد مردمی که مد نظرمان هستند رای بیارن تا انشالا وضع کشور تغییر کنه. اما از اون به بعد رسما دیگه انتظاری برای رسیدن انتخابات نمی کشیم و برگزاری انتخابات ها هم اصلا برامون فرقی نداره. وقتی نفرات مد نظرمان نیستند یا تایید صلاحیت میشن، دیگه هیچ انگیزه ای باقی نمیمونه. مگر اینکه نظام و شورای نگهبان در این زمینه اصلاحات انجام دهند و افراد مد نظر مردم رو هم تایید صلاحیت کنند. (431731)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۰:۴۵
جناب اژه ای
اتفاقا عنده مشکل موجود در کشور ما اینه که از افراد دارای صلاحیت و کاربلد و دارای شایستگی استفاده نمیشه یا کنار استفاده میشه (431732)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۹:۰۷
بنظرم دادستان کل کشور با ایشان ساز ناکوک میزنه . (431751)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۹:۱۴
آیت الله محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه . رفتار منصفانه و مستقلی داره . امیدوارم به مسئولیتهای بسیار اساسی تری که شایسته اش هست برسه .هرچند خیلی ها مخصوصا از راست گرایان و اصول گرایان سرمایه داری ایشان را در حد حجت الاسلام تخریب می کنند و تخریبهای عامیانه ای از عملکرد ایشان دارند . (431753)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها