به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۰۹۵۶۲

همین که خارجی‌ها از تیم ملی رفتند خوب است

همین که خارجی‌ها از تیم ملی رفتند خوب است
گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین ‌دیدار خود در مسابقات کافا به مصاف تیم ملی افغانستان می‌رود. حسن روشن یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران درخصوص این دیدار گفت: «فارغ از هر نتیجه‌ای این بازی خوب است. از این‌ جهت که کادرفنی بتواند تیم را بشناسند.»

خبرنگار «اعتماد» از روشن پرسید برای شناخت از بازیکنان و ترکیب بهتر نبود به مصاف تیم‌های قوی‌تری برویم که وی پاسخ داد: «دعوت از این تیم یا حضور در این بازی‌ها انتخاب ما نبود و این وضعیت پیش آمد و در این شرایط نباید به نتیجه فکر کرد و باید سعی کنیم تیم را بشناسیم. کادر و اعضای تیم جدید هستند، وقتی شناخت کافی به وجود بیاید بعد بهتر می‌توانیم مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنیم. اگر شناخت از تیم‌ نباشد به مصاف تیم‌های بزرگ برویم درست نیست.» او افزود: «حالا که از روی اجبار است که به مصاف تیم‌هایی مثل قرقیزستان و افغانستان برویم خب در این شرایط موقعیت خوبی است که برای شناخت تیم ‌می‌شود از آن استفاده کرد.»
 
 
یکی از گلزنان برتر تاریخ فوتبال ایران درباره نفرات دعوت شده به تیم ملی گفت: «نمی‌دانم چه افرادی دعوت شدند. به هر حال تصمیمی بود که کادرفنی گرفته و خیلی هم‌ خوب است. ‌منتها هرقدر زیادتر دعوت کند کارش سخت‌تر می‌شود. با شناخت از قدیمی‌ها و جوانان آینده‌دار ان‌شاءالله که بتواند یک تیم‌ خوب درست کند برای جام ملت‌ها و جام‌جهانی و المپیک!»
 
روشن درباره قیاس نحوه آماده‌سازی این تیم ‌ملی و در دورانی که خودش عضو تیم‌ ملی بود، پاسخ داد: «شرایط فرق می‌کرد. ما زمانی که می‌خواستیم در جام ملت‌ها حضور پیدا کنیم قبلش در المپیک آسیایی قهرمان شده بودیم و اما مرحوم آشتیانی و مرحوم کاشانی و آقای جباری خداحافظی کرده بودند و تغییر نسل داده بودیم. اینها ستاره‌های بزرگی بودند اما با خداحافظی آنها خلأیی ایجاد نشد که هیچ، آینده‌نگری هم شد. آن تیم‌ با قهرمانی بازی‌های آسیا وارد جام ملت‌ها شد اما الان ده، بیست، سی سال است که قهرمان آسیا نشدیم. بازی‌های سال ۱۹۷۶ که در تهران برگزار شد و قهرمان شدیم تیم‌مان نهایت یک یا دو تغییر داشت اما الان این تیم را نشناختیم. برای همین می‌گویم فرقی ندارد جلوی ضعیف یا قوی بازی کنیم اول باید تیم خودمان را بشناسیم و بعد با تیم‌های بزرگ بازی کنیم.»
 
پیشکسوت باشگاه استقلال درخصوص اظهارات مایلی‌کهن علیه قلعه‌نویی گفت: «عنایتی را می‌شناسم اما بقیه اعضا را نمی‌شناسم، هر کسی را انتخاب کردند وظیفه‌شان را هم بگویند. این حق سرمربی است که‌ کادر خودش را انتخاب کند چون بعد باید جواب بدهد اما مثلا وظیفه رحمان رضایی یا آندو تیموریان در تیم‌ ملی چیست؟ شخصا از اینکه کادر ما از خارجی‌های بی‌کفایت و نالایق خارج شده خیلی خوشحالم. اما تعیین تکلیف شود اینها که آمدند چه کار قرار است انجام ‌دهند؟ بگویند اینها چه کار می‌خواهند کنند؟»

روشن ادامه داد: «اما معمولا تفاهم باید بین تیم امید و بزرگسالان باشد. در زمان ما یکی بود آقای مهاجرانی این وظیفه را برعهده داشت اما حالا که دو نفر هستند باید خیلی تفاهم داشته باشند. به نظرم در حرف‌های مایلی‌کهن اغراق بود به خصوص حالا که دست خارجی‌ها از تیم‌ ملی قطع شده است. الان فقط باید حمایت کرد که پس‌فردا اگر نتیجه نگرفتند آن زمان می‌شود انتقاد کرد. الان همه کار دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند و ما نباید واقعا حرفی بزنیم اما فعلا نباید انتقاد کرد!» 

روشن درباره شانس موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها به خبرنگار «اعتماد» گفت: «الان تا زمانی که تیم ملی شسته و رفته نشده و نفراتش مشخص نشده نمی‌توانیم چیزی بگوییم. قطعا عربستان و تیم‌های مدعی هم تغییراتی دارند اما نه مثل ما. ما احتمالا نصف تیم را عوض می‌کنیم. میانگین سنی بازیکنان تیم ملی ما در جام جهانی بالا بود. باید تیم ملی را برای جام‌ ملت‌ها و نهایتا جام‌جهانی جوان کنیم.» روشن در پایان گفت: «من حقیقت را می‌گویم. خیلی‌های دیگر هم ‌وقتی ناراحت می‌شوند حرف‌های خودشان را می‌زنند اما باید صبر کرد و دید اینهایی که حرف می‌زنند درست در می‌آید یا نه. الان در هر شرایطی، دوست و دشمن به خاطر اینکه دست خارجی‌ها را از تیم ملی کوتاه کردیم حمایت کنند تا اینکه سرفرصت...»
مرجع : روزنامه اعتماد
برچسب ها: حسن روشن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها