به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۱۶۸۹۹

امكان تمدید تحریم‌های موشکی ایران 

امكان تمدید تحریم‌های موشکی ایران 
گروه بین الملل: خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشت به زعم او تمدید تحریم‌های موشکی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی با مخالفتی از سوی کشورهای عضو اتحادیه روبه رو نخواهد شد. مهلت این تحریم‌ها بر اساس برجام اکتبر امسال (حدود سه ماه دیگر) به پایان می‌رسد.
این مقام  افزود، امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی مذاکراتی در جهت تنش‌زدایی در مورد برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی آغاز شود.
مقام اروپایی که ترجیح داده ناشناس بماند همچنین گفت: «ممکن است تا پایان سال شانس کمی برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام یا حتی یک توافق دیگر برای تنش‌زدایی با ایران به دست بیاوریم.»منابعی در ماه ژوئن به خبرگزاری رویترز گفته بودند که سه دلیل برای تمدید تحریم‌های موشکی علیه ایران وجود دارد: استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ علیه اوکراین، امکان ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه و محروم کردن ایران از مزایای توافق هسته‌ای چونکه تهران مفاد این توافق را نقض کرده است، این در حالی است که ابتدا آمریکا از توافق خارج شده بود.
ادامه تحریم‌ها می‌تواند بازتاب‌دهنده تلاش‌های غرب برای جلوگیری از تولید سلاح اتمی توسط ایران باشد و بدان معنا باشد که علیرغم شکست خوردن برجام پس از خروج دونالد ترامپ از آن، غرب همچنان مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی است.
پس از خروج امریکا از برجام در سال ۲۰۱۸، جمهوری اسلامی گام به گام از تعهداتش در این توافق عقب نشست. در حال حاضر بر اساس برآوردهای ایالات متحده، ایران می تواند مواد شکافت پذیر برای یک بمب را در عرض ۱۲ روز یا بیشتر بسازد که نسبت به سالی که این توافق اجرایی شد، بسیار کمتر است.
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها