به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۱۹۸۸۳

شبکه اجتماعی ایکس، هاب معاملات می‌سازد

شبکه اجتماعی ایکس، هاب معاملات می‌سازد
گروه فناوری:پایگاه خبری سمافور به نقل از منابع آگاه نوشت: طرحهای درخواست در هفته های اخیر به فراهم کنندگان بزرگ ارسال شده و از آنها درخواست شده است برای محتوای مالی، داده سهام لحظه ای و ویژگیهای دیگر، پیشنهادهایی ارائه کنند.

طبق گزارش سمافور، از فراهم کنندگانی که علاقمندند این خدمات را ارائه کنند، پرسیده شده است چه میزان پول برای این پروژه، متعهد خواهند شد اما هنوز معلوم نیست کدام شرکت، پیشنهادهایی ارائه کرده است.به نقل از ایسنا، ایلان ماسک که مالک پلتفرم ایکس است، گفت: از هیچ گونه کاری در این حوزه مطلع نیست. اما ماسک سال میلادی گذشته گفته بود توییتر را به عنوان یک شتاب دهنده برای ساخت “ایکس” خریداری کرده است که یک اپلیکیشن همه منظور و مشابه ابراپلیکیشن “وی چت” چین خواهد بود.بر اساس گزارش رویترز، ماسک ماه گذشته، نام این سایت شبکه اجتماعی را تغییر داد و لوگوی “ایکس” را جایگزین “پرنده آبی” کرد.

ارزش برند توییر چقدر است؟
جاشوا وایت، استادیار امور مالی در دانشگاه واندربیلت، گفت: «محبوبیت توییتر همچنین افعالی مانند «توییت» و «بازتوییت» را به بخشی از فرهنگ مدرن تبدیل کرده است که به طور مرتب برای توضیح نحوه ارتباط افراد مشهور، سیاستمداران و دیگران با مردم استفاده می‌شود. حال تمام این‌ها باید توسط ایکس دوباره بازسازی شوند.»سایر شرکت‌های فناوری در سال‌های اخیر نام خود را تغییر داده اند. گوگل به آلفابت تبدیل شد تا به کسب و کار‌های مختلف درون شرکت اجازه دهد بدون اینکه به نام جستجو گره بخورند رشد کنند. فیسبوک به منظور تأکید بر تعهد این شرکت به متاورس به متا پلتفرم تبدیل شد.

آن‌طور که فارس نوشته است، به گفته شرکت مشاوره ارزیابی برند فایننس، ارزش برند توییتر حدود ۴ میلیارد دلار برآورد شده است. دانشگاه وندربیلت ارزش برند توییتر را ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده که با اسنپ چت قابل مقایسه است.

برند فایننس تخمین می‌زند که برند توییتر ۳۲ درصد از ارزش خود را از سال گذشته از دست داده است. توییتر با فرار تبلیغ کنندگان هم مواجه شده است و ماسک گفته که درآمد تبلیغات در توییتر از اکتبر بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.جاسمین انبرگ، تحلیلگر اینسایدر می‌گوید: «نام تجاری شرکت توییتر در حال حاضر (با یا بدون نام X) به شدت با برند شخصی ماسک، در هم تنیده شده و بسیاری از ارزش ویژه این برند در حال حاضر در بین کاربران و تبلیغ‌کنندگان از بین رفته است.»

«آلن آدامسون» یکی از بنیانگذاران گروه بازاریابی و مشاوره برند متافورس، گفت که این تغییر خطری برای اهداف آینده ماسک دارد، زیرا ایجاد بانکداری و پرداخت در این برنامه نیاز به اعتماد مشتری دارد، چیزی که بدست آوردن آن با نام محصول کاملاً جدید دشوار است.
مرجع : ایسنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها