به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۰۶:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ساعت ۰۷:۰۲
کد مطلب : ۴۲۰۲۱۷

محكومیت عمران خان به سه سال زندان 

محكومیت عمران خان به سه سال زندان 
گروه بین الملل: عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان به اتهام فساد مالی به سه سال زندان محکوم و بلافاصله پس از آن، بازداشت شد.
دادگاهی در اسلام آباد او را به اتهام اعلام نکردن پولی که از فروش هدایای دولتی به دست آورده بود، مجرم شناخت. عمران خان این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید که درخواست تجدید نظر خواهد کرد.بلافاصله پس از اعلام حکم قاضی، او در خانه‌اش در لاهور بازداشت شد.عمران خان در ویدئویی که از قبل ضبط شده بود، از طرفدارانش خواست دست به اعتراض مسالمت‌آمیز بزنند و در خانه‌هایشان ساکت ننشینند.دفعه قبل در ماه مه، وقتی  خان بازداشت شد، سراسر پاکستان را ناآرامی فراگرفت. خان در سال ۲۰۱۸ نخست‌وزیر شد، اما سال گذشته با رای عدم اعتماد برکنار شد.
در ماه مه،  خان به دلیل عدم حضور در دادگاه دستگیر شد. اما با حکم دادگاه عالی پاکستان آزاد و دستگیری‌اش غیرقانونی اعلام شد.
از آن زمان حزب او تحت فشار شدید مقامات دولتی بوده است.بسیاری از مقامات ارشد حزب عمران خان کشور را ترک کردند و هزاران نفر از هوادارانش به اتهام دست داشتن در اعتراضات پس از دستگیری او، دستگیر شدند.عمران خان اخیرا  گفت که ارتش از بیم پیروزی حزب او، تاریخ انتخابات را اعلام نمی‌کند. او همچنین ارتش را متهم به آغاز خشونت‌ها پس از دستگیری‌اش کرد.
ناظران سیاسی می‌گویند که دلیل اصلی برکناری عمران خان ضدیت ارتش بوده است.
ارتش پاکستان همیشه نقش حیاتی در حکومت این کشور داشته و بازیگر تعیین کننده پشت صحنه بوده است، هر چند در ظاهر مداخله خود در امور سیاسی را انکار می‌کند.
برچسب ها: پاکستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها