به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۲۰۷۵۰

مناظق دیدنی استانبول که کمتر شناخته شده‌اند

گروه گردشگری: قطع به‌یقین همه ما با جاهای دیدنی معروف استانبول از جمله مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه و... آشنایی داریم و آن‌ها را می‌شناسیم.
مناظق دیدنی استانبول که کمتر شناخته شده‌اند
بدون شک بازدید از آن‌ها می‌تواند خاطراتی خوش و به‌یادماندنی را برایمان به جا بگذارید؛ اما تابه‌حال نام پارک جنگلی آتاتورک استانبول به گوشتان خورده است؟ نام ساحل ایستینیه چطور؟! این دو جاذبه گردشگری از زیباترین جاهای دیدنی استانبول هستند که کمتر نام آن‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است. در این مقاله به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول که کمتر شناخته شده‌اند می‌پردازیم تا بتوانید با بازدید از آن‌ها خاطراتی منحصر‌به‌فرد را برای خود رقم بزنید.

کاخ بیلربی



کاخ بیلربی قبل از دوران عثمانی و در دوره آناتولی‌ها، به‌عنوان عمارتی برای سکونت فرماندار کل آناتولی مورداستفاده قرار گرفته است؛ اما بعد از فتح ترکیه به دست عثمانی‌ها، از این کاخ به‌عنوان یک کاخ سلطنتی و تفرجگاه استفاده ‌شده است. این کاخ زیبا و باشکوه در بخش آسیایی استانبول و در منطقه اسکندر واقع شده و حدود ۱۰ کیلومتر از میدان تکسیم فاصله دارد. این کاخ در بین سال‌های ۱۸۶۳ تا ۱۸۶۵ ساخته شده و شامل چندین بخش از جمله چند خانه ییلاقی، سالن پذیرای، عمارت حرم‌سرا و... می‌شود.
پادشاهان عثمانی کاخ دولما باغچه را به‌عنوان مقر حکومت و فرماندهی در فصل زمستان انتخاب می‌کردند. فصل‌های تابستان نیز برای بهره‌بردن هر چه بیشتر از آب‌وهوای دل‌انگیز به کاخ بیلریان می‌آمدند و از این کاخ به حکومت‌داری بر عثمانی سابق می‌پرداختند.
این کاخ کمتر شناخته شده به‌قدری بزرگ و گسترده است که برای بازدید کامل از بخش‌های مختلف آن باید حداقل ۴ تا ۵ ساعت را به گشت‌و‌گذار در منطقه کاخ بگذرانید. کاخ بیلری روزهای دوشنبه تعطیل بوده و در روزهای دیگر از ساعت ۹ الی ۱۸ میزبان گردشگران مختلف است.

پارک جنگلی آتاتورک



پارک جنگلی آتاتورک یکی از زیباترین و سرسبزترین جاهای دیدنی استانبول بوده که بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای علاقه‌مندان به طبیعت به ارمغان بیاورد. این پارک با وسعتی بیش از ۲۹۶ هکتار یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی ترکیه به شمار رفته که بخش عظیمی از جنگل‌های بلگراد در بخش جنوب شرقی ترکیه را شامل می‌شود.
پارک جنگلی آتاتورک یکی از بهترین پارک‌ها برای تفریحات دسته‌جمعی و خانوادگی از جمله پیک‌نیک بوده و مسیرهای بسیار زیبا و مناسبی برای پیاده‌روی در آن تعبیه شده است. این پارک یکی از بهترین جاذبه های طبیعی استانبول بوده که مناظر بسیار خیره‌کننده و جذابی دارد؛ بنابراین اگر به عکاسی علاقه دارید می‌توانید سوژه‌های بسیار یونیک و خاصی را در پارک آتاتورک برای عکاسی شکار کنید.

این پارک در تمامی روزهای هفته به‌غیراز دوشنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷ میزبان گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است. پیشنهاد می‌کنیم که در ساعات اولیه بازگشایی به بازدید از این مکان بپردازید؛ زیرا:
1.    پارک آتاتورک در این ساعات خلوت‌تر است و می‌توانید از سکوت فضا در کنار سرسبزی بی‌حدوحصر پارک لذت ببرید.
2.    هوا در ساعات اولیه روز خنک‌تر بوده و دیگر نیاز نیست که به طور مداوم به دنبال سایه بگردید تا در پناه آن به استراحت بپردازید.

کاخ کوچوکسو



کاخ کوچوکسو یکی دیگر از تفرجگاه‌های زیبای پادشاهان عثمانی بوده که در قرن نوزدهم میلادی بنا شده است. این کاخ در بخش آسیایی ترکیه قرار دارد و سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به سبک معماری اروپایی را به سمت خود جذب می‌کند.
کاخ کوچوکسو معماری بسیار هنرمندانه و باشکوهی دارد که می‌تواند شما را برای چند دقیقه محو جزئیات و زیبایی‌هایش بکند. این کاخ دارای ۲ طبقه بوده و در مجموع ۹ اتاق دارد. معماری خارجی و دکوراسیون داخلی آن از سبک معماری باروک الهام گرفته شده و شومینه‌های موجود در فضاهای مختلف آن از سنگ مرمر ایتالیایی ساخته شده است.
از امکانات بسیار لوکس دکوراسیون داخلی کاخ کوچوکسو می‌توان به مواردی همچون فرش‌های نفیس ابریشمی، چندین شومینه زیبا و به سبک بریتانیایی، لوسترهای کریستالی باشکوه و... اشاره کرد. درب‌های این کاخ در تمامی روزهای هفته به‌غیراز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۷ به روی بازدیدکنندگان باز است.

ساحل ایستینیه



اگر به دنبال جایی می‌گردید که پاتوق مردم ترکیه باشد و کمتر توریستی آن را بشناسد، بهتر است گشت‌و‌گذار در ساحل ایستینیه را در برنامه بازدید از جاهای دیدنی استانبول بگنجانید. این ساحل یکی از ناب‌ترین ساحل‌های شهر بوده و از جمله مکان‌هایی است که فقط مردمان شهر استانبول آن را می‌شناسند.
می‌توانید ساعت‌ها در بخش‌های مختلف پارک اطراف این ساحل بنشینید و از دیدن منظره غروب آفتاب و موج‌های زیبا لذت ببرید. این پارک برای یک پیک‌نیک چندساعته مناسب بوده و بسیار تمیز است. گردش در این منطقه تنها به دیدن دریا و ساحل‌گردی محدود نمی‌شود؛ در کنار ساحل ایستینیه، یک پاساژ به همین نام وجود دارد که می‌توانید بعد از تفریح در ساحل، برای خرید به آن بروید.
ازآنجایی‌که این ساحل جزو ناب‌ترین و بکرترین ساحل‌های استانبول است، کمی با مرکز شهر فاصله دارد؛ حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا از میدان تکسیم به ساحل ایستینیه برسید.

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما تهران استانبول
بدون شک استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین ما ایرانیان بوده و سالانه میزبان تعداد زیادی توریست از سراسر جهان است. بازدید از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول همچون مسجد ایاصوفیه، کاخ دولما باغچه، کاخ توپکاپی و... خالی‌ازلطف نبوده و خاطراتی بسیار خوش برای ما به‌جای می‌گذارد؛ اما جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیزی در استانبول وجود دارند که توریست‌ها کمتر آن‌ها را می‌شناسند؛ مکان‌هایی که بسیار بکر هستند و بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای شما رقم بزند. ما در این مقاله به معرفی ۴ تا از آن‌ها پرداختیم:
•    کاخ بیلربی
•    پارک جنگلی آتاتورک
•    کاخ کوچوکسو
•    ساحل ایستینیه
بهترین زمان سفر به شهر زیبای استانبول و بازدید از این جاذبه‌های گردشگری فصل‌های بهار و پاییز بوده و بهتر است بلیط سفر خود را ۲ ماه زودتر از شروع موعد سفر تهیه کنید. فلای تودی یکی از معتبرترین سایت‌های مرجع برای خرید بلیط استانبول است. همچنین می‌توانید در این سایت به مقایسه و بررسی تمامی هتل‌های این شهر بپردازید. بعد از نهایی‌شدن سفر نیز می‌توانید اقامتگاه خود را با تخفیف‌های وسوسه‌انگیز در سایت فلای تودی رزرو کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها