به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۲۳۴۶۳

تفریحات رایگان برای مسافرین در تور ارمنستان

گروه گردشگری: یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در هر سفری، خرج و مخارج آن است. کشور ارمنستان دارای تفریحات رایگان زیادی است؛ زیبایی های خیابان های این کشور نیز به قدری زیاد بوده که حتی قدم زدن و پیاده روی در این کشور را نیز میتوان به عنوان یک تفریح دانست.
تفریحات رایگان برای مسافرین در تور ارمنستان
فرهنگ، تاریخ و جغرافیای شهر ایروان به قدری دیدنی است که افراد را ترغیب به خرید تور ارمنستان می‌کند. در هنگام سفر به ایروان خیابان گردی، گردش در پارک‌ها و عکاسی را که جزء تفریحات رایگان در تور ارمنستان است، نباید از دست داد.

چرخیدن در مراکز خرید خیابان شمالی ایروان
برای دیدن مراکز خرید لوکس و خرید از برند‌های مطرح جهانی باید به مراکز خرید در خیابان شمالی ایروان رفت. قدم زدن در خیابان شمالی یکی از تفریحات رایگان در تور ارمنستان محسوب می‌شود. طول این خیابان حدود ۵۰۰ متر بوده و تمام زمین سنگ فرش شده است. با چرخیدن در خیابان شمالی مراکز خرید، موسیقی‌های خیابانی، زیبایی محیط و رستوران‌های خوب به چشم می‌خورد.

خرید از بازار ورنیساژ
یکی از لذت‌های هر سفر خرید کردن و ویترین گردی در بازار‌های آن منطقه است. بازار ورنیساژ فضایی قدیمی و سنتی دارد و سوغاتی‌های ارمنستان در داخل آن به چشم می‌خورد. داخل این بازار غرفه‌های صنایع دستی وجود دارد که با دستان هنرمند و قلبی پر از عشق ساخته شده‌اند. بازدید از بازار ورنیساژ مانند بازدید از یک گالری هنر است. این بازار در شرق میدان جمهوری واقع شده و همه روزه از ساعت ۹ تا ۶ بعد از ظهر فعالیت دارد.

دیدنی‌های خیابان‌های هانراپتوتیان و آبوویان
دو خیابان معروف هانراپتوتیان و آبوویان در مرکز شهر ایروان قرار گرفته‌اند. شاید با نگاه اول احساس کنید داخل این خیابان‌ها چیزی برای دیدن ندارند، اما در واقعیت امر اینطور نیست. در این خیابان‌های ساختمان‌های بزرگ ارمنی که به عنوان الماس کشور شناخته شده‌اند، دیده می‌شود. این ساختمان‌ها بسیار قدیمی هستند و قدمت آن‌ها به قرن نوزده میلادی بر می‌گردد.
در سفر با تور لحظه آخری ایروان و به هنگام قدم زدن در خیابان هانراپتوتیان و آبوویان دوربین عکاسی خود را نیز همراه داشته باشید و سری به خانه ۳۲ بزنید. یکی از محل‌های بسیار جذاب و مناسب برای عکاسی همین خانه است. کافه‌هایی که در خیابان آبوویان قرار گرفته‌اند فضایی بسیار زیبا و حیاط‌های خوش آب و هوایی دارند. در فصل تابستان نوشیدن یک فنجان قهوه و نشستن در حیاط این کافه‌ها را فراموش نکنید.

دیدنی‌های خیابان‌های هانراپتوتیان و آبوویان

شرکت در تور‌های رایگان پیاده‌روی ارمنستان
فرقی ندارد که تور ارمنستان هوایی و یا زمینی را انتخاب کرده باشید؛ چراکه شما می‌توانید به طور رایگان در تور‌های پیاده روی شرکت کنید. در هر فصلی تعداد زیادی تور پیاده روی در این کشور وجود دارد که با سرچ در گوگل می‌توانید به زمان و مکان آن آگاه باشید. در این تور‌ها یک لیدر وجود دارد که به تمامی راه‌ها شناخت داشته و شما را به طور رایگان به تماشای قسمت‌های مختلف هدایت می‌کند.

داشتن بهترین اوقات فراغت و استراحت در پارک‌های ارمنستان
در کشور ارمنستان پارک‌های بسیار زیادی به چشم می‌خورد. همین موضوع سبب شده تا هر قسمتی از شهر را که نگاه کنید فضایی سبز و پارک دیده شود. یکی از پر طرفدار‌ترین پارک‌های ارمنستان ویکتوری نام دارد که مجسمه مادر نیز در آنجا قرار گرفته است. برای داشتن بهترین اوقات فراغت و استراحت در پارک‌های ارمنستان می‌توانید از پارک عشاق، تومانیان و پارک اینگلیش دیدن کنید. اگر زمان سفرتان با زمان فستیوال‌های ارمنستان یکی بود؛ حتماً رفتن به این پارک‌ها را در اولویت قرار دهید.

لذت گردش در خیابان و عکاسی در منطقه کوند ارمنستان
توریست‌ها در خیابان‌های ارمنستان مسیر خود را گم می‌کنند؛ چراکه این کار یکی از لذت بخش‌ترین کار‌هایی است که می‌توان در ارمنستان انجام داد. با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های ایروان تجربه‌های جدیدی را به دست خواهید آورد. دیدن مناطقی مانند کوند حال تازه‌ای را به شما خواهد داد.
منطقه کووند ارمنستان در سال ۲۰۱۹ بازسازی گردید، اما بخش‌های مختلفی از این منطقه هنوز به شکل قدیمی باقی مانده و به زیبایی منطقه افزوده است. دیوار‌های قدیمی، شیرونی‌های خانه‌ها، پلکان چوبی و ستون‌ها در این منطقه باعث شده تا محلی برای عکاسی باشد. خانه‌های قدیمی بسیاری را می‌توان در کوچه‌های بی‌نظم کوند مشاهده کرد که برای عکاسان سوژه بسیار خوبی است.

برنامه‌ریزی برای بازدید از مجموعه شگفت‌انگیز کاسکاد ایروان
ایروان به شهر تفریح و گردش معروف بوده و در این شهر تفریحات رایگان بسیاری وجود دارد. یکی از به یاد ماندنی‌ترین تفریحات این شهر بازدید از مجموعه کاسکاد است که در سال ۱۹۷۰ ساخته شده است. این مجموعه شگفت‌انگیز به طور پلکانی طراحی شده است و همین موضوع سبب شده تا از هر ارتفاعی این مجموعه ۶۰۰ پله‌ای نمایان باشد. در این مجموعه مراسم‌های بسیار زیبای فرهنگی و کنسرت‌های موسیقی به چشم می‌خورد. در هنگام سفر با تور ارمنستان لحظه آخر بازدید از کاسکاد هزار پله‌ای را فراموش نکنید.

برنامه‌ریزی برای بازدید از مجموعه شگفت‌انگیز کاسکاد ایروان

تجربه مزه‌های جدید در بازار گوم
در سفر شکم گردی و خوردن غذا‌های جدید یکی از لذت‌های محبوب است. بازار گوم در ارمنستان شامل دنیای بزرگی از خوراکی‌های و غذا‌هایی سنتی ارمنستان بوده که با رفتن به این محل، تجربه‌های جدید را بدست خواهید آورد.
علاوه بر خوراکی‌های خوشمزه در این بازار ظروف صنایع دستی نیز به فروش می‌رسد. در بازار گوم غرفه‌ای مختص به پخت نان لواش وجود دارد که شاید برای افراد ایرانی جذاب نباشد ولی گردشگران دیگر کشور‌ها برای امتحان مزه نان لواش صف می‌کشند. بهترین راه برای رسیدن به بازار استفاده از مترو است و حدود ۲۰ دقیقه از‌ایستگاه مترو تا بازار باید پیاده روی کرد.

کلام پایانی
کشور زیبای ارمنستان و همچنین شهر ایروان دارای تفریحات رایگان بسیار یاست که برای گردشگران تجربه‌ای به یاد ماندنی می‌شود. با توجه به قیمت تور ارمنستان و استفاده از این تفریحات، سفر به این کشور یکی از واجبات است. در هنگام سفر به ارمنستان دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید؛ زیرا در نقاط مختلف شهر سوژه‌های بسیاری برای عکاسی وجود دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها