به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ - ۲۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۲۵۴۵۹

روش جدیدی برای کاهش خطر سکته مغزی

روش جدیدی برای کاهش خطر سکته مغزی
گروه علمی: محققان دانشگاه آنگلیا شرقی، مدل جدیدی را برای شناسایی بیماران در معرض خطر ضربان قلب نامنظم که به فیبریلاسیون دهلیزی مشهور است، توسعه داده اند. فیبریلاسیون دهلیزی، نوعی ریتم غیرطبیعی ضربان قلب است که به دلیل بروز مشکل در سیستم الکتریکی قلب ایجاد می شود. حدود ۱۵ درصد از افرادی که سکته مغزی را تجربه می کنند، به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا هستند.

به گزارش سیناپرس، نتایج مطالعه اخیر، نشان داد: عواملی از جمله سن بالاتر، فشار خون دیاستولیک بالاتر و مشکلات مربوط به هماهنگی و عملکرد حفره سمت چپ بالای قلب، می ‌توانند پیش ‌بینی کنند که کدام بیماران به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا خواهند شد.

تیم تحقیقاتی در ادامه، ابزاری آسان و موثر را برای تشخیص افراد در معرض خطر، ایجاد کرده و امیدوار است که این رویکرد جدید، به بهبود تشخیص و درمان بیماران کمک کند و خطر سکته مغزی در آینده را کاهش دهد.در این مطالعه، محققان، داده‌ های ۳۲۳ بیمار که تجربه سکته مغزی داشتند را جمع‌ آوری کردند و با بررسی سوابق پزشکی و اکوکاردیوگرام آنها، چهار ویژگی مرتبط با ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را شناسایی کردند. پژوهشگران توضیح داده اند؛ این چهار پارامتر، به طور مداوم در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مشاهده شد.

دانشمندان در ادامه عنوان کردند: سپس ما مدلی را توسعه دادیم که می ‌تواند از این پارامترها برای پیش ‌بینی اینکه چه کسی در سه سال آینده به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا خواهد شد استفاده کند و بنابراین از خطر سکته مغزی در آینده بکاهد. یافته های تحقیقاتی در مجله European Journal of Preventive Cardiology منتشر شده اند.
برچسب ها: سکته مغزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها