به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۲۶۴۹۲
رنج‌شدن بازار با ورود تقاضای جدید

قیمت دلار وارد کریدور ۵۰ هزار تومانی می‌شود؟

قیمت دلار وارد کریدور ۵۰ هزار تومانی می‌شود؟
گروه اقتصادی: دومین هفته شهریور، قیمت دلار در هر دو روند کاهشی و افزایشی نوسان داشت. این بازار از اخبار مساعد سیاسی، افزایش تقاضای ارز برای مسافرت در روزهای باقیمانده از شهریور و تعطیلی روزهای پیش رو خط گرفت. در نهایت افزایش قیمت اسکناس آمریکایی بیش از روند کاهشی آن بود. دیروز نیز این اسکناس در مواجهه با بازار تعطیل روز جاری بی‌جان و با نوسان محدود بسته شد.به گزارش تجارت نیوز،روز گذشته قیمت دلار با قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس نسبت به روز دوشنبه تغییر قیمت نداشت.

تاثير تعطیلی روز جاری (مراسم اربعین) بازار ارز دیروز را رنج کرد و معاملات در بازار ارز کم‌رمق بود. معامله‌گران، معتقدند برای هفته سوم شهریور روند لاكپشتی دلار در مسير صعودی ادامه دارد و ورود دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی دور از انتظار نیست.

امید کاهشی‌های بازار برای توافق موقت
کارشناسان اقتصادی به مسائل سياسی به عنوان يكی از محرک‌های موثر بر قيمت دلار اشاره می‌کنند. به اعتقاد آنها امید به احیای برجام، ثبات در شرایط فعلی بدون توافق و روابط نامساعد سیاسی ایران با سایر کشورهای منطقه و غربی، هر يک می‌تواند روند قيمت دلار را به کانال‌های بالاتر یا پايين‌تر بكشاند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مسئول ايجاد هر روندی در بازار ارز و قيمت دلار سياست‌گذار است و فعلا راهکار ايجاد شرايط باثبات و آرام در بازار، به موضوعات سياسی و حسن روابط با ساير كشورها گره خورده‌است.
برخی از كاهشی‌های بازار معتقدند با وجود تاکید کارشناسان بر روند صعودی قیمت دلار با پایان تابستان، در روزهای آینده شاهد صعودهای شارپی در قیمت ارز نخواهیم بود. زیرا ورود پول به بازار سخت است و شرايط اجتماعی نيز كشش پرش‌های بلند در مقطع زمانی كوتاه را ندارد.

روند کاهشی قیمت دلار در بازارهای مجاور
با توجه به روند افزایشی آهسته و پیوسته دلار و رفت و برگشت اسکناس آمریکایی در محدوده‌ای مشخص، فعالان بازار ماندن در کانال ۴۹ تا ۵۰ هزار تومانی و افزایش محدود در کانال مذکور را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند کاهش‌های محدود قیمت دلار به معنی استراحت در روند صعودی است.گفتنی است روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه کاهش محدودی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۵۲۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه کاهش ۶۰ تومانی داشت و با رقم ۴۸ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز ۳۰ تومان ارزان شد و با رقم ۱۳ هزار و ۶۶۰ تومان معامله شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها