به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۲۸۶۹۹

«شهر ارواح» روی صحنه می‌رود

«شهر ارواح» روی صحنه می‌رود
گروه فرهنگی:نسخه تئاتری انیمیشن پرفروش و موفق «شهر ارواح» هم سال ۲۰۲۴ به روی صحنه تئاتر می‌رود.به گزارش صبا، این نسخه قرار است ابتدا در مرکز مشهور تئاتر لندن به نام وست اند به نمایش درآید. تهیه‌کنندگان نمایش از حالا فروش آن را برای بهار سال جدید میلادی آغاز کرده‌اند. استقبال از پیش فروش بلیط نمایش بسیار خوب بوده است.

انیمیشن اسکاری «شهر ارواح» در شرکت معروف فیلمسازی ژاپنی گیبلی تهیه شده و هایائو میازاکی کارگردان و خالق آن بوده است. نسخه سینمایی سال ۲۰۰۱ اکران عمومی جهانی شد و توانست فروش بسیار بالایی در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا، ژاپن و بقیه کشورهای دنیا داشته باشد.

داستان فیلم درباره «چیهیرو» دختری ۱۰ ساله است که وارد دنیای ارواح می‌شود تا جان پدر و مادرش را از بند طلسم یک جادوگر نجات دهد.از وست اند لندن خبر می‌رسد که نمایش صحنه‌ای شهر ارواح از آوریل تا ژولای سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. تحلیلگران تئاتری و منتقدان این رشته عقیده دارند استقبال بالای تماشاگران و علاقه‌مندان از این نمایش، اجرای آن را برای مدتی طولانی‌تر در پی خواهد داشت.

دو نقش اصلی این نمایش را دو بازیگر تئاتر ژاپن که زبان انگلیسی را به خوبی صحبت می کنند، به عهده دارند. تهیه‌کنندگان نمایش از این که می توانند اجرای صحنه‌ای خود را از فیلم سینمایی میازاکی داشته باشند، ابراز خشنودی کرده و به منتقدان و تماشاگران قول داده‌اند که اثری تماشایی عرضه خواهند کرد.اجرای صحنه‌ای «شهر ارواح» در حالی است که سال قبل، انیمیشن «توتورو همسایه من» میازاکی هم در وست اند لندن به روی صحنه رفت و با استقبال گسترده‌ای روبرو شد.

سازندگان نسخه سینمایی این اثر بعد از تماشای نسخه تئاتری ابراز خشنودی کرده و گفتند تهیه‌کنندگان نمایش توانسته‌اند اقتباس خوبی از آن ارائه کنند. با این وجود، اهل فن از نگرانی خود نسبت به عدم توانایی تهیه‌کنندگان نسخه تئاتری «شهر ارواح» در ارائه یک اثر تماشایی و جذاب، صحبت کرده‌اند.

به گفته آنها، دنیا و کاراکترهای این درام خانوادگی به شدت خاص است و بعید به نظر می‌رسد کسی بتواند اجرایی زنده از آنرا روی صحنه تئاتر ارائه دهد. همه اینها در شرایطی است که رسانه‌های آمریکایی پیش بینی کرده‌اند بعد از پایان نمایش شهر ارواح در لندن، تهیه‌کنندگانش آنرا در برادوی مرکز معروف تئاتر آمریکا به روی صحنه ببرند.
برچسب ها: شهر ارواح
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها