به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۷:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۵۲

درخواست پاپ برای پایان یافتن رنج سوری‌ها

گروه بين الملل : رهبر کاتولیک‌های جهان در آغاز سفر خود به خاورمیانه با محکومیت فروشندگان و دلالان سلاح خواستار توقف جنگ داخلی در سوریه شد و در این سفر سه روزه از اردوگاه‌های آوارگان سوری و عراقی در اردن نیز بازدید می‌کند.
درخواست پاپ برای پایان یافتن رنج سوری‌ها
پاپ فرانسیس در جریان این سفر به خاورمیانه خواستار صلح و هدایت آن‌هایی شد که به دنبال جنگ و فروش تسلیحات هستند. وی در آغاز سفرش در اردن گفت: ما همگی خواهان صلح هستیم اما شاهد تراژدی جنگ، زخمی‌ها و بسیاری از مردمی هستیم که مجبور شده‌اند خانه و وطن خود را به خاطر همین جنگ ترک کنند. من می‌پرسم چه کسی به افرادی که جنگ افروز هستند سلاح می‌فروشد؟ این منشاء شیطان، انزجار و عشق وافر به پول است.

پاپ از دولت اردن به خاطر استقبال گسترده از آوارگان سوری تشکر کرد و خواستار یافتن راه حل سریع برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه شد و افزود: من از جامعه بین‌الملل می‌خواهم تا اردن را به حال خود رها نکند تا این کشور بتواند به خوبی به تامین نیازهای آوارگان سوری بپردازد. من از جامعه بین‌الملل می‌خواهم تا به حمایت و کمک بیشتر به دولت اردن بپردازد. اردن ماه گذشته میلادی، سومین کمپ آوارگان سوری را که نشانگر گسترش درگیری‌ها در سوریه است، باز کرد.

اردن در حال حاضر میزبان 600 هزار آواره سوری است اما مقام‌های اما می‌گویند که تعداد واقعی این آوارگان 3 / 1 میلیون تن است. پاپ فرانسیس در ابتدای امر با 600 تن از آوارگان سوری و عراقی و کودکان معلول در کلیسایی در اردن دیدن کرد. رهبر کاتولیک‌های جهان امروز به بیت لحم و روز دوشنبه به بیت‌المقدس می‌رود و با مفتی اعظم این شهر و خاخام ارشد اسرائیل به صورت جداگانه دیدار می‌کند.
مرجع : ایسنا