به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۴۳۰۹۷۴

تجهیزات برق صنعتی چیست؟ - فروشگاه برق صنعتی آذر نیرو

گروه کسب و کار: به طور کلی سیستم برق، به دو نوع برق خانگی و صنعتی تقسیم می‌شود که اصطلاحا به برق‌های تک فاز، خانگی و به سه فاز برق صنعتی می‌گویند.
تجهیزات برق صنعتی چیست؟ - فروشگاه برق صنعتی آذر نیرو
برق صنعتی در کارخانه‌ها، سوله‌ها، شرکت‌های بزرگ و ... وظیفه تنظیم روشنایی و خاموشی را بر عهده دارد. برق صنعتی به مدیریت و توزیع برق در یک فرآیند صنعتی مربوط می‌شود. برق صنعتی تنها به صنایع محدود نمی شود و در بخش‌های ساختمانی، تجاری، اداری یا بیمارستانی نیز استفاده می‌شود. چرخه صنعت برق شامل تولید، انتقال، توزیع و مصرف است و در مرحله توزیع و مصرف، برق صنعتی یکی از صنایع اصلی و اساسی توزیع است.

انواع تجهیزات برق صنعتی کدامند؟
با رشد صنایع مختلف، ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید و رشد فعالیت‌های تولیدی، مسئله تامین فوری و کامل محصولات و تجهیزات مختلف این صنایع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد؛ زیرا توقف خطوط تولید به دلیل خرابی قطعات می‌تواند زیان‌های زیادی را به صاحبان سرمایه و شرکت‌های صنعتی وارد کند. بنابراین نیاز به قطعات یدکی برای استفاده در مواقع حساس برای جلوگیری از توقف خطوط تولید کاملا قابل درک است.

1.کنتاکتور
در بین کلیه تجهیزات برق صنعتی کنتاکتور وسیله پرکاربردی است که شامل قطعات مختلفی از جمله تیغه، بوبین، رله و ... می‌باشد. با استفاده از این ابزار قدرتمند می‌توانید مدارها را از راه دور کنترل کرده و آنها را قطع و وصل کنید. کنتاکتورها انواع مختلفی دارند که در اندازه‌های مختلف طبقه بندی می‌شوند، این دستگاه‌ها به عنوان کلید الکترومغناطیسی در یک تابلو برق صنعتی عمل می‌کنند.

2.بیمتال
نام دیگر این قطعه رله اضافه بار حرارتی است و همان‌طور که از نام آن مشخص است وظیفه اصلی حفاظت در برابر اضافه بار راعهده دار است. این قسمت در الکترو موتور به صورت سری بسته می‌شود و در زمانی که بار زیاد است جریان را قطع می‌کند.

3. کلید مینیاتوری
کلیدهای مینیاتوری از مهمترین تجهیزات برق صنعتی هستند که البته در منازل نیز کاربرد دارند و بارها و بارها نام آن را شنیده‌اید. برخی این کلیدها را همچنان به همان نام فیوز می‌شناسند که وظیفه حفاظت در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار را برعهده دارد.
 


4.کلید حرارتی
این مورد از تجهیزات برق صنعتی بسیار شبیه به بیمتال است؛ زیرا از موتور محافظت می‌کند که در اصطلاح تخصصی به عنوان قطع کننده مدار MPCB شناخته می‌شود. اما تفاوت‌هایی بین کلیدهای حرارتی و بیمتال وجود دارد که کلیدهای حرارتی را ایمن تر و کارآمدتر از بیمتال می‌کند. از جمله این تفاوت‌ها این است که کلید‌های حرارتی علاوه بر جریان حرارتی ، می‌توانند جریان مغناطیسی را نیز قطع کنند. یکی دیگر از مزایای کلید حرارتی قابلیت تنظیم مسیر در یک محدوده مشخص است.

5.کلید اتوماتیک
کلید اتوماتیک یکی از محصولات برق صنعتی است که برای حفاظت استفاده می‌شود. این تجهیزات در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه در دستگاه‌های الکتریکی از جمله سیم و کابل مدار، تجهیزات صنعتی و مدارهای روشنایی محافظت می‌کند. کلید‌های اتوماتیک دارای رله‌های هوشمند هستند که هر کدام برای یک عملکرد خاص هستند. در نتیجه راندمان کلیدهای اتوماتیک بسیار بالاست در حالی که کلیدهای غیر اتوماتیک فقط برای اتصال و قطع استفاده می‌شوند.

6. محافظ جان
محافظ جان نوعی کلید است که جریان سیم‌های رفت و برگشت را محاسبه و مقایسه کرده و در صورتی که تفاوت ولتاژی میان این سیم‌ها وجود داشته باشد منجر به قطع مدار می‌گردد. اختلاف پتانسیل سیم‌های رفت و برگشت ناشی از نشتی جریان است که توسط کلید حفاظت از عمر یا RCD تشخیص داده می‌شود و مدار را قطع می‌کند و از آتش سوزی یا برق گرفتگی جلوگیری می‌کند.
جریان نشتی همچنین می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که بدن فرد به قسمت الکتریکی مدار که با زمین در تماس است وصل می‌شود و از برق گرفتگی فرد توسط یک کلید محافظ جان جلوگیری می‌کند.

7. سیم و کابل
یکی از پرکاربردترین ابزارهای اصلی در زمینه برق صنعتی است و باید ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را داشته باشد. تحمل بالا، دوام بالا و مقاومت در برابر شدت جریان الکتریکی قدرتمند برق صنعتی و سه فاز از مهمترین ویژگی‌های سیم و کابل برق صنعتی به شمار می‌رود. سیم‌ها و کابل‌های برق صنعتی انواع مختلفی دارند که می‌توان آنها را کابل برق فشار ضعیف، کابل برق فشار متوسط ​​و کابل برق فشار قوی نامید.
 
مهم ترین موارد کاربرد برق صنعتی چیست؟
 بدون تردید، عمده ترین کاربرد برق صنعتی به حوزه صنعت و صنایع مختلف مربوط می‌شود. برای روشن و خاموش کردن تجهیزات صنعتی مختلف، به جریان الکتریکی نیاز مبرم می‌باشد. این مهم از طریق برق صنعتی به بهترین نحو ممکن اجرایی می‌شود.
بر این اساس، فعال سازی یا غیر فعال سازی، مدیریت و کنترل بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی از قبیل سنگ شکن‌ها، فن‌های هوا، هیترهای صنعتی، کانوایرها (نوارهای نقاله) و دستگاه‌های برش با استفاده از برق سه فاز یا برق صنعتی میسر می‌شود.

معرفی فروشگاه برق صنعتی آذر نیرو
گروه آذر نیرو نزدیک به سه دهه است که توسط کارکنان مجرب به منظور ارتقای کیفیت عرضه کالاهای برق صنعتی و خدمات فنی تاسیس شد و امروزه یکی از بزرگترین شرکت‌های عرضه کننده کالاهای برق صنعتی در کشور به شمار می‌رود. ارائه مشاوره فنی در انتخاب بهترین محصول، اعزام کارشناس برای تشخیص و ارزیابی نیازهای مشتریان، تامین تجهیزات برندهای معتبر داخلی و خارجی، حمل تجهیزات، نصب و استفاده از آن در محل کار، ارائه خدمات پس از فروش مسئولانه و پایدارو…  از خدمات این مجموعه می‌باشد.



فروشگاه برق صنعتی آذر نیرو فروشگاه اینترنتی جامع تجهیزات برق صنعتی  با ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندها در گروه‌‏های مختلف و با همکاری نزدیک با وارد‏ کنندگان و توزیع‏ کنندگان اصلی این کالاها در ایران، تلاش می‏‌کند تا نیازهای متفاوت مشتریان با کاربری‏‌های متفاوت آنان را برآورده سازد.

قیمت و خرید انواع تجهیزات برق صنعتی
راه اندازی برق کارگاه‌ها و کارخانجات نیازمند خرید تجهیزات برق صنعتی است. این نوع تجهیزات نیز به واسطه ی کاربردی که دارند قیمت گذاری می‌شوند. تجهیزات برق صنعتی نیز مانند دیگر تجهیزات صنایع توسط تامین کنندگان و تولید کنندگان مختلف به بازار عرضه و قیمت گذاری می‌شوند. به همین جهت خرید این نوع محصولات با حساسیت بالایی همراه است و نیازمند دریافت مشاوره است.
در کنار کیفیت محصول، قیمت انواع لوازم برق صنعتی یکی از فاکتورهای مهم برای هر صنعتگری می‌باشد. خرید قطعات برق صنعتی به صورت عمده و جزیی از مجموعه ای که در کنار کیفیت بالا قیمت مناسبی را عرضه کند، دغدغه همه صنعتگران و مصرف کنندگان تجهیزات برق صنعتی می‌باشد.
 برای استعلام قیمت باکیفیت ترین تجهیزات برقی صنعتی از آذر نیرو، با شماره‌های  09192004307 - 09128385054 تماس بگیرید.

نتیجه گیری
برق صنعتی یکی از حوزه‌های مهم صنعت برق است که با برق مصرفی صنایع مختلف مرتبط است. با توجه به ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که برق صنعتی با برق خانگی دارد، مسائل مربوط به این حوزه تخصصی تر است. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید دانش و مهارت‌های علمی و عملی کافی در زمینه برق صنعتی و تجهیزات مربوطه داشته باشند. برق صنعتی کلیه امور مربوط به برق در صنایع و مراکز مختلف  تجاری، پزشکی، نظامی و غیره را پوشش می‌دهد.
فروشگاه برق صنعتی آذر نیرو یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات و تجهیزات برق صنعتی شامل بیمتال، کنتاکتور، دژنکتور، کلید کمپکت، کلید اتوماتیک، کلید مینیاتوری، کلید دو طرفه برق شهرو ژنراتور و ... برای صنایع بزرگ و کوچک می‌باشد. برای خرید انواع تجهیزات برق صنعتی با آذر نیرو در ارتباط باشید. شما می‌توانید انواع تجهیزات برق صنعتی را با ضمانت کیفیت و اصالت کالا و بهترین قیمت موجود در بازار به صورت حضوری و غیرحضوری از فروشگاه برق صنعتی آذر نیرو خریداری کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها