به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۳۹۷۲۵

آشنایی با اصلی‌ترین علل بوی بد داخل ماشین لباسشویی

گروه کسب و کار: علت بوی بد ماشین لباسشویی از جمله مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می‌شوند. در واقع انتظار ندارند وسیله‌ای که وظیفه شستن لباس‌های کثیف را برعهده دارد، با آلودگی روبه رو شده و در نتیجه شستن لباس‌ها هم تاثیر بگذارد.
آشنایی با اصلی‌ترین علل بوی بد داخل ماشین لباسشویی
لازم است بدانید، اینکه با باز کردن لباسشویی بوی بدی به مشام‌تان می‌رسد، موردی است شما باید بااستفاده صحیح و رعایت بسیاری از نکات می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. حال آنکه چرا و چگونگی آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

خشک نکردن لاستیک درب؛ دلیل بوی بد لباسشویی
دیگر موردی که می‌تواند بر بوی بد لباسشویی تاثیر بسیاری داشته باشد، خیس بودن لاستیک درب آن است. بعداز پایان فرایند شستشو، مقداری آب یا کف در منافذ و اطراف درب باقی مانده که در صورت بی‌توجهی به آن، ابتدا با بوی ناخوشایند مواجه شده و باگذشت زمان مجبور به تعویض لاستیک درب لباسشویی خواهیدشد.
بیشتربخوانید» بی توجهی به تمامی مواردی که در این مقاله به آن اشاره خواهد، این وسیله برقی را نیازمندتعمیر خواهد کرد. با توجه به هزینه‌های بالای وسایل الکترونیکی برند سامسونگ در بازار لوازم خانگی به عنوان برندی قدیمی و معتبر، به نظر می رسد انتخاب تکنسین‌هایی مجرب و با دانش برای عیب یابی، تعمیر یا تعویض قطعه از اهمیت بسیاری برخوردار خواهدشد. به همین خاطر ما آرین تعمیر، نمایندگی لباسشویی سامسونگ در مشهد را به شما معرفی می‌کنیم تا از ارائه بهترین خدمات و هزینه‌هایی مناسب بهره‌مند شوید. 

خشک کردن لاستیک درب لباسشویی

بی توجهی به سرویس به موقع؛ علت بوی بد لباسشویی
درنظر داشته باشید یکی از کارهایی که باعث می‌شود نیاز این وسیله به نمایندگی تعمیر لباسشویی در مشهد کاهش پیدا کند، سرویس‌دهی به موقع و متناسب با تعداد دفعات استفاده شما از آن خواهدبود. انجام این کار علاوه براین که به از بین بردن بوی لباسشویی جلوگیری می‌کند، مانع از پرداخت هزینه‌های اضافی برای خراب شدن یا تعویض قطعات نیز خواهدشد.

خارج نکردن لباس های خیس؛ دلیل دیگر بوی بد لباسشویی
ماندن لباس‌های خیس در داخل ماشین لباسشویی باعث ایجاد بوی بد نم و کپک در لباسشویی می‌شود. همچنین، گردش لباسها درون ماشین لباسشویی و ایجاد فضای گرم و مرطوب درون محفظه بستر رشد باکتری‎‌ها و قارچ‌ها را فراهم می‌کند. برای اینکه بعد از شستن لباس‌ها محیط داخل لباسشویی خشک شود، پیشنهاد می‌کنیم بین 1 تا 2 ساعت درب آن را باز بگذارید.

بی توجهی تعویض فیلتر، علت بوی بد ماشین لباسشویی
فیلتر ماشین لباسشویی به عنوان یکی از اجزای مهم دستگاه، وظیفه تصفیه آب و جلوگیری از ورود ذرات کوچک به داخل ماشین را دارد. با گذشت زمان و استفاده مداوم از ماشین لباسشویی، فیلتر آن کثیف شده و این باعث می‌شود که آب کثیف و ذرات کوچک به داخل ماشین لباسشویی وارد شده و بوی بدی را در لباس‌ها به وجود بیاورد. بهتر است بدانید مسدودشدن فیلتر تخلیه یکی از رایج‌ترین خطاهای لباسشویی دوو به حساب می‌آید که در نتیجه به تخلیه نشدن آب داخل دیگ منجر خواهدشد.
به همین دلیل توصیه می‌کنیم متناسب با تعداد دفعات استفاده از این دستگاه، به واسطه تماس با نمایندگی تعمیر لباسشویی دوو در مشهد، از خراب شدن فیلتر و در نتیجه پرداخت هزینه‌های اضافی برای تعویض قطعات آسیب دیده جلوگیری کنید.

خالی نکردن جیب لباس؛ علت دیگر بوی بد ماشین لباسشویی
بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند لباس‌های خود را داخل لباسشویی قرار دهند، نسبت به اشیا داخل جیب‌های‌شان بی‌توجه هستند. این موضوع سبب خواهدشد محتویات داخل جیب فیلتر لباسشویی را مسدود کرده و دلیل دیگری برای بوی بد در لباسشویی شود.

کثیف بودن جاپودری؛ دلیل بوی بد ماشین لباسشویی
جاپودری و دیگ ماشین لباسشویی، محیط هایی مرطوب هستند که رطوبت این محل ها را برای رشد و تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها فراهم می‌کنند. بنابراین، اگر جاپودری ماشین لباسشویی کثیف باشد، می‌تواند باعث رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها شده و بوی بدی را در لباس‌ها ایجاد کند. برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی، بهتر است جاپودری را هر چند وقت یکبار بیرون آورده و آن را تمیز کنید.

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟
با تمام این تفاسیر گاهی ممکن است به خاطر بی‌توجهی به موارد بالا با بوی ناخوشایند لباسشویی مواجه شده باشید. به همین خاطر به روش‌های زیر را برای ازبین بردن آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم:

از بین بردن بوی بد لباسشویی

سرکه سفید؛ معجزه ای برای ازبین بردن بوی بد لباسشویی
 سرکه سفید یک ماده طبیعی است که می‌تواند بوی نامطبوع را از لباس‌ها برطرف کند. برای استفاده، یک پیمانه سرکه سفید را به آب درازمدت اضافه کنید و سپس لباس‌ها را در این محلول خیس کنید  و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه رها کنید. سپس لباس‌ها را شستشو دهید.
بیکربنات سدیم (جوشان) + آب داغ؛ از بین برنده بوی بد لباسشویی
 بیکربنات سدیم خواص ضدبوی قوی دارد. می‌توانید دو قاشق چایخوری بیکربنات سدیم را به آب داغ بریزید و لباس‌ها را در این محلول خیس کنید. بعد از ۳۰ دقیقه، لباس‌ها را بشویید.
آب اکسیژنه (آب‌ژاک)؛ محلولی خاص برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
آب اکسیژنه می‌تواند بوی ناخوشایند را از لباس‌ها از بین ببرد. دستورالعمل استفاده را بر اساس توصیه‌های تولیدکننده بررسی و طبق آن عمل کنید.
استفاده از محصولات خاص لباسشویی؛ آخرین موردبرای از بین بردن بوی بد لباسشویی
برخی از شرکت‌ها محصولات خاصی برای رفع بوی نامطبوع لباس‌ها عرضه می‌کنند. می‌توانید از این محصولات استفاده کرده و طبق دستور العمل تولیدکننده عمل کنید.

کلام پایانی
از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از گذشت مدتی با آن مواجه خواهیدشد. به همین دلیل این مقاله را به نگارش درآوردیم تا بادلایل و روش‌های از بین بردن آن بیشتر آشنا شوید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها