به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۳۹۹۷۶

معرفی برنده جایزه ادبیات‌غیرداستانی بیلی‌جیفورد

معرفی برنده جایزه ادبیات‌غیرداستانی بیلی‌جیفورد
گروه فرهنگی:هیات داوران جایزه ادبی «بیلی جیفورد» در نهایت کتابی درباره آتش‌سوزی‌های جنگلی را به عنوان برنده این جایزه ادبی مختص آثار غیرداستانی اعلام کرد.به گزارش ایسنا، امسال «جان وایلنت»، نویسنده آمریکایی-کانادایی برای نگارش کتاب «آب و هوای آتشین» که داوران از آن به عنوان اثری «استثنائی» و در عین حال «رعب‌آور» یاد کرده‌اند، برنده جایزه ۵۰,۰۰۰ پوندی «بیلی جیفورد» شد.
 
کتاب نوشته «وایلنت» داستان آتش‌سوزی‌هایی را روایت می‌کند که در سال ۲۰۱۶ در «آلبرتا» واقع در کانادا رخ داد و در این بین به تاریخچه صنعت نفت و علم آب و هوا نیز می‌پردازد. این نخستین کتاب با موضوع وضعیت اضطراری آب و هوایی است که به عنوان اثر برنده «بیلی جیفورد»، معتبرترین جایزه بریتانیایی آثار غیرداستانی انتخاب شده است.

«جان وایلنت» برای کسب این جایزه با نویسندگانی همچون  «هانا بارنز»‌ برای «زمان اندیشیدن فرارسیده است»‌، «تانیا براتیگان»‌ برای «خاطرات سرخ»، «جرمی ایشلر» برای نگارش «پژواک زمان»، «جنیفر هومانس» برای «قرن بیستم جرج بلنچین» و «کریستوفر کلارک» برای «بهار انقلابی» رقابت کرد.

سال گذشته «کاترین راندل»‌ برای نگارش کتابی درباره «جان دان»‌ شاعر انگلیسی به عنوان برنده انتخاب شد.
جایزه ۵۰ هزار پوندی «بیلی جیفورد» که معتبرترین جایزه ادبی بریتانیا برای آثار غیرداستانی محسوب می‌شود، کتاب‌هایی با تمام موضوعات غیرداستانی، از تاریخ و طبیعت گرفته تا زندگی‌نامه و خاطرات را دربرمی‌گیرد و تا چند سال پیش با نام «ساموئل جانسون» شناخته می‌شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها