به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۴۴۰۱۷۵

پمپ استخر و جکوزی از کجا تهیه کنیم؟

گروه کسب و کار: برای خرید پمپ مسترپول به سایت شرکت جهان تاسیسات مراجعه نمایید.
پمپ استخر و جکوزی از کجا تهیه کنیم؟
پمپ استخر و جکوزی از تجهیزات بسیار کاربردی و مهم برای استخرهای خانگی و عمومی محسوب می‌شود که در متنوع‌ترین مدل‌ها به تولید می‌رسد. این محصول انواع مختلفی دارد و هر نوع آن در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در مجموعه بزرگ جهان تاسیسات، انواع پمپ استخر و جکوزی را باکیفیت بالا و قیمتی مناسب به تناسب نیاز شما مشتریان و متقاضیان گرامی ارائه می‌دهیم.

پمپ استخر چیست؟
در سیستم تصفیه و گردش آب، پمپ‌ها نقش بسیار مهمی دارند و اجزای مهم این سیستم به‌شمار می‌روند. همان‌طور که می‌دانید آب استخرها باید به‌طور منظم تصفیه شود و به این شکل آلودگی‌ها و عوامل بیماری زای موجود در آن از بین می‌رود. مراحل تصفیه آب استخر عبارتند از:
1.    این آب برای این‌که وارد فیلترهای شنی شود، نیاز به فشار بالا دارد که این فشار را از طریق پمپ تامین می‌کند.
2.    پمپ استخر نیروی محرکه را وارد آب کرده و به این شکل فشار لازم برای ورود آب به فیلترهای شنی را ایجاد می‌کند.
3.    پس از آن آب از گریل یا اسکیمر که همان خروجی‌های استخر هستند، خارج می‌شود. به واسطه پمپ به طرف فیلتر هدایت شده و تمامی آلودگی‌ها و آلاینده‌های موجود در آن از بین می‌رود.
4.    آب تصفیه شده، مجددا به استخر بازگشته و برای مصارف بعدی آماده می‌شود.
با توجه به این‌که پمپ استخر و جکوزی به‌طور مداوم در معرض رطوبت و در تماس با آلاینده‌ها قرار می‌گیرد، باید جنس آن مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر این عوامل مخرب داشته باشد. به همین علت در تولید این محصول اغلب از مواد پلاستیکی، برنز یا سایر متریال‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده می‌شود. این پمپ‌ها با استفاده از نیروی گرایش زمین کار می‌کنند، به همین دلیل هنگام نصب آن‌ها را در جایی پایین‌تر از سطح آب استخر قرار می‌دهند.



انواع پمپ استخر و جکوزی
پمپ استخر و جکوزی به لحاظ سرعت انواع مختلفی دارد و به شکل تک سرعت، دو سرعت و سرعت متغیر تقسیم‌بندی می‌شود.

پمپ استخری تک دور
این نوع پمپ استخری در یک دور ثابت و خاص کار می‌کند. این نوع پمپ در گذشته بیشترین استفاده را داشته است، اما در سال‌های اخیر چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

پمپ استخری دو دور
پمپ دو سرعته، نوعی دیگر از پمپ‌های استخری است که به دو شکل دور بالا و دور پایین کار می‌کند. این محصول مصرف برق بسیار کمی داشته و نسبت به مدل تک دور، از نظر هد و دبی مورد نیاز استخر، توان و قدرت بسیار بالایی دارد.

پمپ استخری دور متغیر
این نوع از پمپ‌ها بیشتر در استخرهای مجهز و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و سرعت آن‌ها قابل تغییر است. این نوع از پمپ‌ها طول عمر بالایی دارند، صدای کمی تولید می‌کنند و به لحاظ قیمت از نمونه‌های قبلی گران‌تر هستند.

جنس بدنه پمپ استخر
پمپ‌های استخری معمولا از جنس پلاستیک فشرده تولید می‌شوند؛ چراکه این نوع متریال می‌تواند در برابر مواد شیمیایی موجود در آب استخر مانند کلر، به خوبی مقاومت کند، علاوه بر آن پلاستیک فشرده قدرت بالایی در برابر مواد گندزا و اسیدی از خود نشان می‌دهد.
پمپ استخر و جکوزی پلاستیک فشرده می‌تواند دمای بالای آب استخر و جکوزی را به خوبی تحمل کند، بدون اینکه کمترین تغییری در کیفیت آن ایجاد شود. علاوه بر آن این محصول در برابر سایش و فرسایش نیز به شدت مقاوم است.

وظایف پمپ استخری و کاربردهای آن
پمپ استخر از اجزای مهم و اصلی سیستم آب استخر است و به اصطلاح قلب این سیستم شناخته می‌شود؛ چراکه همه عملکرد این سیستم، در گروه نحوه عملکرد پمپ آن است. این سیستم نظافتی و بهداشتی بدون پمپ، عملا هیچ استفاده‌ای ندارد و نمی‌تواند آب استخر را به خوبی فیلتر کند. از جمله وظایف این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
• جلوگیری از راکد شدن آب استخر و جلوگیری از ایجاد لجن و جلبک در کف و دیواره‌های آن
• به گردش درآوردن آب به منظور پاکسازی و گندزدایی
• جلوگیری از آلودگی آب به واسطه مواد معلق و ناخالص

اما این محصول تنها به منظور تصفیه آب استخر و جکوزی ساخته شده است، به همین جهت کاربردهای کم و محدودی دارد. کاربردهای این محصول عبارتند از:
• سیرکوله کردن آب استخر
• سیرکوله کردن آب جکوزی
• سیر کوله حوضچه آب سرد
• سیرکوله آب در پارک‌های آبی


 
خرید پمپ استخر و جکوزی
زمانی که برای خرید پمپ استخر و جکوزی به سایت‌های اینترنتی یا فروشگاه‌های فعال در این زمینه مراجعه می‌کنید، قطعاً این محصول را با برندهای مختلف خواهید یافت که این موضوع شما را در خرید سردرگم خواهد کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی برای خرید، بهترین برندهای این محصول را شناسایی کنید و به سراغ آن‌ها بروید. از جمله بهترین پمپ‌های استخر و جکوزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
پمپ مسترپول: محصولی چینی است که در توان ۱ تا ۲ اسب بخار تولید و در بازار عرضه می‌شود.
پمپ اطلس پول: این پمپ محصول یک شرکت ترکیه‌ای بوده و کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد. این محصول از توان ۰.۷۵ تا ۳ اسب بخار تولید و به فروش می‌رسد.
خوشبختانه همه پمپ‌های استخری باکیفیت از برندهای  اطلس پول و مسترپول در فروشگاه جهان تاسیسات موجود هستند. شما با خیالی آسوده می‌توانید محصول مورد نظرتان را از این مجموعه سفارش دهید. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه با مشاورین ما ارتباط بگیرید و پس از دریافت مشاوره، محصول متناسب با نیازتان را همراه با ضمانت قیمت و کیفیت سفارش دهید.

جمع‌بندی
در این مقاله راجع به پمپ استخر و جکوزی یکی از تجهیزات بسیار مهم در استخرها اطلاعاتی را به شما همراهان گرامی ارائه دادیم. پمپ‌های استخر و جکوزی قلب سیستم تصفیه و گردش آب محسوب می‌شوند و در انواع تک دور، دو دور و دور متغیر به تناسب ابعاد و اندازه استخرها به تولید می‌رسند. پمپ‌های استخری توسط برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که از بهترین آن‌ها می‌توان به مسترپول، اطلس پول اشاره کرد. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه جهان تاسیسات تمامی این محصولات را همراه با ضمانت قیمت و کیفیت تنها با چند کلیک ساده سفارش داده و خریدی رضایت بخش را تجربه کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها