به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۱۷:۲۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۴۴۳۵۰

زنگ هشدار «کرونا» به صدا درآمده است

گروه سلامت: رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: زنگ‌های هشدار در مورد بیماری کروناویروس جدید به صدا درآمده است. بیماری کروناویروس یک بیماری بدون مرز، از خاورمیانه تا خاور دور است.
زنگ هشدار «کرونا» به صدا درآمده است
دکتر سیدسعید سیدیان در حاشیه کمیته فنی مراقبت و پاسخ‌دهی به رخدادهای بیولوژیک استان اظهار کرد: مقررات بهداشتی بین‌المللی (IHR) مجموعه مقرراتی است که تمامی کشورهای عضو از جمله کشور جمهوری اسلامی ایران متعهد به اجرای آن هستند و باید هر گونه بیماری یا رویداد مهمی که قابلیت ایجاد خطر بین‌المللی را دارد به سازمان جهانی بهداشت گزارش کنند. وی افزود: کروناویروس‌ها، ویروس‌های بزرگی هستند که موجب بیماری‌های متنوعی در انسان‌ها و حیوانات می‌شوند و در گذشته به عنوان عامل سرماخوردگی انسان شناخته می‌شدند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: این کارگروه با حضور اعضاء کمیته استانی کمیته فنی مراقبت، با هدف آمادگی بخش درمان و بهداشت سطح استان جهت شناسایی و کنترل به موقع موارد احتمالی بیماری برگزار شده است که در آن نحوه تشخیص موارد مشکوک بیماری، نحوه بستری این افراد، راه‌های پیشگیری از این بیماری، روند مراقبت بیماری و همچنین انتظارات از اعضاء کمیته فنی مراقبت و پاسخ‌دهی به رخدادهای بیولوژیک استان مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.
مرجع : ايسنا