به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۴۴۳۶۸۵
هفته دوازدهم لیگ برتر ایران؛

پیروزی آلومینیوم و شمس‌آذر در شمال و جنوب!

گروه ورزشی: در ادامه بازی های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال امروز تیم‌های آلومینیوم اراک و شمس‌آذر قزوین موفق شدند میزبانان خود در جنوب و شمال را شکست دهند.
پیروزی آلومینیوم و شمس‌آذر در شمال و جنوب!
ملوان انزلی 0 شمس آذر قزوین 2
تیم‌های ملوان و شمس آذر در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی و با قضاوت سعید رحیمی مقدم به مصاف هم رفتند.
هوای انزلی امروز جمعه ۱۷ آذر بارانی بود و با این وجود، هواداران ملوان استقبال خوبی از دیدار با شمس آذر به عمل آوردند. در نیمه اول، بازی بیشتر متعادل دنبال شد و در دقایقی بازیکنان ملوان برتری نسبی به میهمان خود داشتند و در دقیقه ۱۰، بازیکنان ملوان نزدیک به دروازه شمس آذر شدند که علیرضا جعفرپور با خروج به موقع خود مانع گلزنی آنها شد. همچنین ملوانی‌ها در دقیقه ۳۵ فرصت گلزنی داشتند که شوت هافبک ملوان از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه شمس آذر به بیرون رفت. سعید دقیقی سرمربی شمس آذر هم در برخی از صحنه‌ها به قضاوت داور معترض بود.
در نیمه دوم این بازی، ابتدا ملوان یک موقعیت به دست آورد که ضربه مهاجم این تیم در اختیار دروازه بان شمس آذر قرار گرفت. پس از این موقعیت بازیکنان شمس آذر به سمت دروازه میزبان خود حمله ور شدند و در دقیقه ۵۴، در محوطه جریمه شمس آذر بازیکن ملوان نقش بر زمین شد که داور آن را خطا نگرفت و شمس آذری‌ها سریع بازی را آغاز کردند و در یک ضد حمله توپ را به محوطه جریمه ملوان رساندند که شوت بازیکن شمس آذر را مهیار صداقت دفع کرد اما در ریباد، علی اصغر اعرابی دروازه را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود شمس آذر شود.
بازیکنان شمس آذر که پس از به ثمر رساندن گل اول، اعتماد به نفس خوبی گرفته بودند، در دقیقه ۷۵ و باز هم روی یک ضد حمله با پاسکاری های متعدد توپ به رحمان جعفری رسید که این بازیکن اقدام به شوت زنی کرد که با دفع ناقص صداقت همراه شد و در ریباد علی اصغر اعرابی گل دوم خود و تیمش را در این بازی به ثمر رساند تا حساب کار دو بر صفر شود. با این پیروزی، شمس آذر با ۱۳ امتیاز در مکان دهم جدول باقی ماند و ملوان موقتاً با یک رده سقوط در رده چهارم جای گرفت. این نخستین پیروزی شمس آذر در انزلی بود.
پیکان تهران 0 ذوب آهن اصفهان 0
تیم‌های فوتبال پیکان و ذوب آهن در ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) تهران و با قضاوت محمدرضا تارخ رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت.
ذوبی ها که برای رسیدن به رده دوم جدول، نیاز به پیروزی در این بازی دارند؛ نیمه اول را محتاطانه آغاز کردند و یکی، دو موقعیت هم روی دروازه پیکان خلق کردند که راه به جایی نبرد. در دقیقه ۳۵ محمدحسین اسلامی اقدام به شوت زنی کرد که ناصری بدون هیچ مشکلی این توپ را مهار کرد. پس از این موقعیت، بازیکنان پیکان به سمت دروازه ذوب آهن نزدیک شدند که شوت منصور باقری از روی ضربه کاشته را حبیب فرعباسی به زحمت راهی کرنر کرد.
صنعت نفت آبادان 1 آلومینیوم اراک 2
تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و آلومینیوم اراک در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه دو بر یک به سود آلومینیوم به پایان رسید.
پیام پارسا، حسین سنگرگیر (۴۵- یوسف وکیا)، امیرمحمد پناهی، محمدرضا خانزاده، رحیم آلبوغبیش، علی یوسف هاشم، طالب ریکانی، رضا امانی نژاد (۴۵- فاخر تهامی)، یوسف کی شمس (۴۵- حکیم نصاری، میثم تهیدست و فیاض میردورقی بازیکنان صنعت نفت را تشکیل می‌دادند.
در ترکیب تیم آلومینیوم هم احمد گوهری، امیر نوری، ابوالفضل سلیمانی، علیرضا نقی زاده، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی فرد، رضا جبیره، میلاد فخرالدینی، محمدامین کاظمیان، میلاد بدرقه و محمدی مهدی لطفی به میدان رفتند.
آلومینیوم اراک بازی را بهتر از میزبان خود آغاز کرد و شاگردان مجتبی حسینی خیلی زود و در ثانیه ۴۰ توسط محمدامین کاظمیان به گل رسیدند؛ اما در ادامه صنعت نفتی‌ها حملاتی را روی دروازه میهمان خود تدارک دیدند که در دقیقه ۲۷ و روی ضربه کاشته، یوسف کی شمس توانست به زیبایی گل تساوی را به ثمر برساند. در حالی که بازی با نتیجه یک بر یک پیگیری می‌شد در دقیقه ۴۳، رضا جبیره روی پاس کاظمیان توانست گل دوم و برتری آلومینیوم را به ثمر برساند تا شاگردان حسینی نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند. همچنین در نیمه اول این بازی و در دقیقه ۳۷ محمدرضا خانزاده با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.
نیمه دوم این بازی را بازیکنان آلومینیوم بهتر از حریف ۱۰ نفره خود آغاز کردند و در دقیقه ۵۹ روی حرکت بازیکنان آلومینیوم در محوطه جریمه صنعت نفت، داور نقطه پنالتی را نشان داد که با جنجال نیمکت تیم میزبان همراه شد و دقایقی از بازی نگه داشته شد. پس از آن داور به کمک دستیاران خود تصمیم خود را برگرداند. در دقیقه ۸۰ هم یک ارسال از سمت راست خط حمله آلومینیوم به روی دروازه با ضربه سر نوری همراه شد و توپ به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. به دلیل وقفه‌ای که در جریان اعلام پنالتی رخ داد داور برای نیمه این بازی ۱۵ دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد. آلومینیوم با کسب این پیروزی ۱۷ امتیازی شد و موقتاً به رده هفتم جدول صعود کرد و تیم صنعت نفت آبادان هم موقتاً با ۱۰ امتیاز در مکان سیزدهم جدول باقی ماند.
برچسب ها: لیگ برتر ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها