به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۰۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۴۴۵۷۴۳

تاج و تخت لیونل مسی و چهار مدعی برجسته

تاج و تخت لیونل مسی و چهار مدعی برجسته
گروه ورزشی:ترک فوتبال اروپا توسط لیونل مسی باعث شده که بسیاری از همین حالا به دنبال پیدا کردن جانشینی برای این فوق ستاره آرژانتینی باشند و نام‌های جذابی هم در این فهرست به چشم می‌خورد.به گزارش "ورزش سه"، مسی با وجود فصل نه چندان موفقی که در پاری سن ژرمن سپری کرد و به دلیل نقش مهمش در قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر توانست توپ طلا را برای هشتمین بار از آن خود کند. 

اما ترک فوتبال اروپا توسط این بازیکن و حضورش در اینترمیامی و لیگ فوتبال آمریکا باعث شده که شانس او برای این که بتواند باز هم نامش را در صدر فهرست نامزدهای دریافت این جایزه قرار دهد بسیار کم شود. بدون شک این ستاره آرژانتینی این فرصت را خواهد داشت که در ترکیب تیم ملی کشورش در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای 2024 بدرخشد اما حتی اگر نمایشی خیره‌کننده هم ارائه کند، بدون شک شانس دیگر بازیکنانی که در اروپا مشغول رقابت هستند بیشتر خواهد بود. خصوصا که سال آینده قرار است رقابت‌های یورو 2024 هم به میزبانی آلمان برگزار شود.

کریستیانو رونالدو هم که در تمام طول این سال‌ها رقیب اصلی مسی به حساب می‌آمد حالا در عربستان سعودی حضور دارد و برای النصر به میدان می‌رود تا شرایط برای درخشش دیگر بازیکنان فراهم شود. بسیاری از توجهات در چند ماه اخیر به سوی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند بوده است. این دو ستاره جوان با وجود سن نسبتا کمی که دارند تا به حال توانسته‌اند آمارهایی ترسناک و باورنکردنی را به ثبت برسانند. هالند فصل گذشته یکی از دلایل اصلی قهرمانی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان و لیگ برتر انگلیس بود و توانست 56 گل به ثمر برساند اما مسئله این است که تیم ملی نروژ نتوانست سهمیه حضور در یورو را به دست آورد و او تنها باید به درخشش در باشگاهش اکتفا کند. 

آیا این راه را برای کسب توپ طلا توسط امباپه هموار خواهد کرد؟ این بازیکن فرانسوی یکی از بزرگترین ستاره‌های حاضر در یورو 2024 خواهد بود و امیدوار است که بتواند این جام را هم به ویترین افتخاراتش اضافه کند. او همچنین با صعود به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان با پی اس جی هنوز شانس قهرمانی با این تیم را هم دارد. اما نباید فراموش کرد که امباپه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نمایش کاملا متوسطی داشت و در صورتی‌که امیدوار است که بتواند پی اس جی را به دیدار فینال و رویای قدیمی قهرمانی در این مسابقات برساند باید به‌صورت جدی پیشرفت کند. 

این دو ستاره همچنین باید نگران درخشش کین و بلینگام باشند که مصمم هستند تا جام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را برای تیم ملی انگلیس به ارمغان بیاورند و تمام تلاش‌شان را در این راه به کار خواهند گرفت. 
کین پس از سال‌ها وفاداری به تاتنهام تصمیم گرفت از این باشگاه جدا شود و در تابستان امسال با قراردادی 100 میلیون یورویی راهی بایرن مونیخ شد. او خیلی زود با شرایط آلمان سازگار شد و با به ثمر رساندن 24 گل ثابت کرده که یکی از بهترین مهاجمان حاضر دنیا است. 

بلینگام هم با وجود این که تنها 20 سال دارد اما در عرض چند ماه پس از پیوستن به رئال مادرید به یکی از رهبران این تیم در زمین تبدیل شده و نمایش خیره‌کننده‌اش تحسین بسیاری را برای تو به همراه آورده است. 
کسب دو جایزه کوپا و گلدن بوی در همین فرصت کوتاه نشان می‌دهد که او کیفیت لازم برای رسیدن به مدارج بالاتر را دارد و عملکرد خوب و مهارتش بدون شک برای حریفانش ترسناک و نگران کننده خواهد بود.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها