به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۹:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۵۱۶۱۹

شعبه اصلی اکبر جوجه کجاست؟

گروه کسب و کار:
شعبه اصلی اکبر جوجه کجاست؟
اگر حتی یک‌بار طعم واقعی اکبر جوجه را چشیده باشید، وقتی سخن از این غذای چرب و لذیذ به میان می‌آید، آب از دهان‌تان سرازیر می‌شود. عطر خوش اکبر جوجه و بافت نرم و لطیف آن در کنار برنج زعفرانی فرد اعلا ترکیبی افسانه‌ای است که کمتر کسی از خیر آن می‌گذرد. در این نوشته می‌خواهیم اکبر جوجه و شعبه اصلی آن را به شما معرفی کنیم. اگر از طرف‌داران این غذای ایرانی هستید، تا پایان ما را همراهی کنید.

داستان اکبر جوجه از کجا آغاز شد؟
ازآنجاکه نمی‌توان ره صد‌ساله را یک‌شبه طی کرد، اکبر جوجه نیز یک‌شبه به این شهرت و آوازه نرسیده است؛ بلکه پشت این برند معروف داستان‌ها و پشت‌کار شبانه‌روزی افرادی وجود دارد که برای گسترش این نام تلاش کرده‌اند.
شکل‌گیری شعب اکبر جوجه به سال‌ها و حوالی سال 1323 هجری شمسی برمی‌گردد؛ زمانی‌که علی اکبر کلبادی جوان و لاغراندام به‌همراه همسر گرامی‌اش، صنمبر عظیمی تصمیم می‌گیرند یک قهوه‌خانه بین‌راهی در شهرستان گلوگاه اجاره کنند و برای امرارمعاش خود دست به دامان این قهوه‌خانه شوند.
خوشبختانه کار قهوه‌خانه خوب پیش می‌رود و افراد بومی و پرسنل پاسگاه چشمه بلبل برای خوردن نان‌های خوشمزه و خوش‌عطر صنمبر خانم سر از این قهوه‌خانه در می‌آورند. همچنین به‌دلیل قرارگیری قهوه‌خانه در مسیر مشهد، خیلی زود بسیاری از راننده‌های کامیون و اتوبوس و مسافران برای استراحت و صرف صبحانه به قهوه‌خانه آقا و خانم کلبادی می‌روند.

این زوج در ابتدا تنها به سرو وعده صبحانه که شامل پنیر گوسفندی، کره محلی، نیمرو، املت و نوعی نان محلی به نام کمبه بود، بسنده می‌کنند؛ اما پس از مدتی تصمیم می‌گیرند چلو را نیز به وعده‌های خود اضافه کنند. از این به بعد بود که بخش هیجان‌انگیز ماجرا آغاز شد و تلاش‌های آقا و خانم کلبادی کم‌کم به ثمر نشست.
خلاصه چلو جوجه و چلو تخم‌مرغ در حوالی سال 1330 به منوی قهوه‌خانه اضافه می‌شود و در مدت کوتاهی طرف‌داران بسیاری پیدا می‌کند. اگرچه آن زمان چلو جوجه بیشتر مخصوص مهمانان ویژه و راننده‌های کامیون و اتوبوس‌ها بود و افراد کم‌درآمد غذای دیگری میل می‌کردند؛ اما بااین‌حال این غذا به‌لطف طعم اصیل و عطر کره گوسفندی و چاشنی رب انار خانگی و مهم‌تر از همه دست‌پخت فوق‌العاده صنمبر خانم به غذای محبوب بسیاری از مهمانان تبدیل می‌شود.

البته ناگفته نماند که حاج اکبر خودش هم از فوت‌وفن آشپزی آگاه بوده و در طبخ این غذای چرب‌وچیلی نقش مهمی داشته است. همچنین رفتار گرم و صمیمی او با مهمانان سبب شد که پس از مدتی چلو جوجه جای خود را به اکبر جوجه بدهد و مسافران از ذوق خوردن این غذای خوشمزه راهی قهوه‌خانه شوند. البته برخی نیز معتقدند نام اکبر جوجه از قد و هیکل نحیف و لاغر حاج اکبر وام گرفته شده است.
علی اکبر کلبادی در زمستان‌ها که با کمبود جوجه مواجه می‌شد به‌اجبار کبک را جایگزین مرغ می‌کرد و همسرش نیز با پخت انواع نان محلی و فروش رب انار، کسادی بازار را جبران می‌کرد. کسب‌وکار این زوج پرتلاش تا مدت‌ها خوب پیش می‌رود تا این‌که جاده جدید گلوگاه احداث می‌شود. در این زمان، حاج اکبر و همسر کدبانوی او تصمیم می‌گیرند پس از سال‌ها فعالیت در قهوه‌خانه بین‌راهی، مغازه خود را عوض کنند و در سال 1342 به جاده شوسه که راه اتصال استان مازندران به گلستان بود، نقل‌مکان کنند.

پس از کوچ کردن به مکان جدید مشتریان رستوران چندین برابر شدند و سفارش اکبر جوجه از 20 پرس به 2000 پرس در روز رسید. با این اوضاع صنمبر بانو تصمیم گرفت منزل خود را نیز برای پذیرایی از مهمانان آماده کند تا کم‌کم بتوانند رستورانی بزرگ تأسیس کنند.
ساخت رستوران حدود 40 شبانه‌روز زمان برد و هم‌زمان با آن حاج اکبر در بستر بیماری قرار گرفت؛ بااین‌حال همسر او از پا ننشست و مدیریت کارها را بر عهده گرفت. پس از آماده‌شدن ساختمان رستوران، قابلمه‌های کوچک جای خود را به دیگ‌های بزرگ دادند و روز به روز به تعداد مشتریان اضافه شد.
در ضمن ایده دیگری که این خانواده خلاق برای راحتی کار پیاده کردند، ایجاد یک باغچه بزرگ در کنار رستوران بود تا بتوانند در آن مرغ و جوجه پرورش دهند. با این کار هم نگرانی بابت تهیه جوجه و مواد اولیه از بین می‌رفت و هم مرغ و جوجه‌ها جایی نزدیک رستوران ذبح و تمیز می‌شدند و برای طبخ به رستوران فرستاده می‌شدند.

اولین شعبه اکبر جوجه

اولین شعبه اکبر جوجه کجا تأسیس شد؟
با گسترش فعالیت‌های حاج اکبر و همسرش، اکبر جوجه شهرت عجیبی پیدا کرد و کسب‌وکار این زوج حسابی گرفت. در سال 1364 فرزند ارشد این خانواده به نام حمیدرضا کلبادی تصمیم گرفت نام اکبر جوجه را به‌صورت رسمی به ثبت برساند. او در سال 1370 اولین شعبه اکبر جوجه را در ساری تأسیس کرد.
پس او فرزند دیگر این خانواده، سیروس کلبادی در سال 1371 شعبه گرگان اکبر جوجه را راه‌اندازی کرد. سپس برند اکبر جوجه در بخش «اختراعات» به ثبت رسید و راه حاج علی اکبر و همسر زحمت‌کش او ادامه پیدا کرد.

شعبه اصلی اکبر جوجه کجا قرار دارد؟
شعبه اصلی اکبر جوجه کلبادی در شهرستان گلوگاه استان مازندران واقع شده است. این رستوران یکی از باسابقه‌ترین و بهترین رستوران‌های شمال کشور است که افرادی زیادی از جاهای دور و نزدیک برای چشیدن طعم لذیذ اکبر جوجه کلاسیک راهی آن می‌شوند.
این شعبه در سال 1347 تأسیس شده است و در آن جوجه به همان روش سنتی طبخ می‌شود و از رب انار، زعفران و ادویه‌های مخصوص برای پخت آن استفاده می‌شود. جوجه‌های شعب اکبر جوجه به روش سنتی کلبادی در دیگ‌های بزرگ پخته می‌شود و مزه بی‌نظیری دارند.

شعب اکبر جوجه

شعب اکبر جوجه کدام‌اند؟
اکبر جوجه این روزها چندین شعبه در سراسر کشور دارد که می‌توانید طعم واقعی این غذا را در آن‌ها بچشید. البته توجه کنید که کنار این شعب اصلی، شعبه‌های تقلبی زیادی نیز سر کار آمدند که کیفیت آن‌ها هرگز به‌پای شعبات اصلی نمی‌رسد. برای مثال در دهه 70 چندین و چند رستوران با نام اکبر جوجه آغاز به کار کردند که شکایت صاحبان این برند را در پی داشت. شعبه‌های اصلی این برند تجاری ایرانی را در ادامه برای‌تان آورده‌ایم.

•    گلوگاه شعبه مرکزی در بلوار امام رضا (ع)؛
•    گلوگاه شعبه 2 در ابتدای گرگان به گلوگاه؛
•    گرگان شعبه 1 در ابتدای کمربندی؛
•    گرگان شعبه 2 در ناهارخوران؛
•    خلیل‌شهر روبه‌روی کارخانه اکریلتاب؛
•    بهشهر جنب ایستگاه ساری؛
•    ساری کمربندی غربی؛
•    قائم‌شهر کمربندی فیروزکوه به تهران؛
•    بابل شعبه 1 در 3 کیلومتری بابل به قائم‌شهر؛
•    بابل شعبه 2 کیلومتر 2 جاده قائم‌شهر؛
•    بابل شعبه 3 کمربندی غربی، جنب توحید 25؛
•    بابلسر کیلومتر 1 جاده فریدون‌کنار؛
•    آمل شعبه 1 میدان هزارسنگر؛

•    آمل روبه‌روی آفتاب 56؛
•    سرخ‌رود، 50 متر جلوتر از جاده دریا؛
•    محمودآباد، خیابان آزادی، روبه‌روی شرکت پوشینه؛
•    ایزد شهر روبه‌روی شهرک آبی کنار؛
•    نوشهر شعبه 1 جنب دریاسر؛
•    نوشهر شعبه 2 مجتمع تفریحی نیروی دریایی؛
•    چالوس 50 کیلومتر قبل از پلیس‌راه؛
•    کلارآباد کیلومتر 2 جاده متل قو؛
•    کلاردشت مجتمع ستاره شهر؛
•    رودهن کیلومتر 2 جاده آبعلی؛
•    تهران، پس از چهارراه ولی‌عصر، نبش کالج؛
•    گرمسار سه‌راه حاجی‌آباد؛
•    اردستان، کمربندی.

سخن پایانی
اکبر جوجه نام یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای و غذاهای معروف ایرانی است. اگرچه امروزه شعب اکبر جوجه در بسیاری از شهرهای ایران فعال‌اند، اما شعبه اصلی و مرکزی این برند در شهرستان گلوگاه مازندران واقع شده است. برای اطلاع از اخبار و آشنایی با شعب اصلی اکبر جوجه به سایت رسمی و مرکزی آن به نشانی https://akbarjoje.com مراجعه نمایید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها