به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۵۵۲۸۹

انتخاب بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان

گروه سلامت: یکی از مواردی که در کشور ما کم تر به آن توجه می‌شود سلامت و بهداشت دهان و دندان کودکان می‌باشد. توجه نکردن به بهداشت دهان در سنین کودکی باعث بروز مشکلات جدی تر به دهان و دندان در سنین بالاتر می‌شود.
انتخاب بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان
والدین به دلیل اضطراب و استرس کودکان از دندانپزشکی باید به دنبال بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان باشند. اولین مراجعه کودکان به دندانپزشکی باید همراه با خاطره خوب باشد. دندانپزشکی کودکان باید دارای محیطی باشد که کودک در آن احساس خوبی داشته باشد و درمان را به سادگی به کودک توضیح دهند تا ترس کودک از بین برود. به صورت معمول از 8 و 9 ماهگی دندان کودکان جوانه میزند و در سنین 6 و 7 سالگی اولین دندان‌های شیری می‌افتند و جای خود را به دندان‌های دائمی می‌دهند. عدم رسیدگی به دندان‌ها در این سنین باعث پوسیدگی دندان و بیماری‌های دهان می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دندانپزشک کودکان در اصفهان آشنا کنیم.
 
دندانپزشک کودکان کیست؟
 دندانپزشک کودکان Pediatric Dentist یا Pedodontist یکی از گرایش‌های رشته دندانپزشکی می‌باشد. این دندانپزشکان در زمینه درمان و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان کودکان دارای تخصص می‌باشند. یکی از حوزه‌های مهم و حساس در دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان می‌باشد. زیرا سلامت دندان‌ها در دوران کودکی در سلامت کل بدن تأثیر می‌گذارد. همین دلیل باعث می‌شود پیدا کردن بهترین دندانپزشک کودکان برای والدین بسیار مهم باشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان را پیدا کنید تا آخر مقاله با ما همراه باشید.
 
تفاوت بین دندانپزشک کودکان و بزرگسالان چیست؟
 دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان دارای تقاوت‌های قابل توجهی می‌باشد که در ادامه به توضیح برخی از آن می‌پردازیم:
درمان‌های دندانپزشکی برای کودکان و بزرگسالان با یکدیگر تفاوت دارند. برنامه درمانی کودکان شامل حفظ سلامت دندان‌های شیری، جلوگیری از تسوس، درمان تسوس، اصلاح و منظم کردن موقعیت دندان‌ها و در صورت لزوم، درمان جراحی است. اما درمان‌های بزرگسالان شامل ترمیم‌های دندانی، جراحی لثه و ریشه کانال نیز می‌باشد. به این ترتیب، برنامه‌های درمانی در دندانپزشکی براساس سن و نیاز‌های هر فرد تنظیم می‌شود.
 
از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به آناتومی و فیزیولوژی دهان و دندان کودکان و بزرگسالان اشاره نمود. برای مثال دندان‌های شیری و دندان‌های دائمی دارای تفاوت‌هایی همچون اندازه، شکل و ساختار و .. می‌باشند. همین موضوع باعث می‌شود درمان دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان با هم متفاوت باشد.
در طول رشد و توسعه دهان و دندان‌ها، کودکان ابتدا با دندان‌های شیری شروع به رشد می‌کنند. این دندان‌ها که معمولاً در حدود ۶ ماهگی شروع به جوانه زدن می‌کنند، نقش مهمی در کمک به کودک برای خوردن،  صحبت کردن دارند. اما در حدود ۶ سالگی، دندان‌های دائمی شروع به جوانه زدن می‌کنند و جایگزین دندان‌های شیری می‌شوند. به همین دلیل، نگهداری و مراقبت از دندان‌های شیری و همچنین رشد و توسعه دندان‌های دائمی برای سلامت دهان و دندان کودکان بسیار اهمیت دارد. اما در بزرگسالان، تمامی دندان‌ها دائمی هستند و تمرکز بیشتر بر نگهداری این دندان‌ها و رفع مشکلات مربوط به آن‌ها می‌باشد.

روش‌های ارتباطی با کودکان و بزرگسالان در دندانپزشکی کاملا متفاوت است. دندانپزشکی کودکان در اصفهان باید توانایی ارتباط با کودک را داشته باشد و از روش‌هایی استفاده کند که کودک احساس ترس نکند و بتواند به راحتی با پزشک همکاری کند. اما در دندانپزشکی بزرگسالان پزشک بیشتر روی تشخیص و درمان مشکلات دندانی تمرکز دارد.
از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به بررسی‌های پیشگیری دندان اشاره نمود. برای مثال کودکان نیاز دارند به صورت مکرر برای معاینه رشد دندان‌های شیری و دائمی به دندانپزشکی مراجعه کنند. اما در بزرگسالان این چنین نمی باشد.
 
 
دندانپزشک متخصص کودکان در اصفهان ، چه گروه سنی از افراد را ویزیت می‌کنند؟
دندانپزشکی کودکان از سن نوزادی تا دوران نوجوانی برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه می‌دهد. برای مثال کودکان از سن 6 ماهگی تا 18 سالگی می‌توانند به دندانپزشکی کودکان مراجعه کنند. توصیه می‌شود والدین برای حفظ سلامت دهان و دندان کودک خود از سنین نوزادی تا پایان دوران کودکی به دندانپزشک متخصص کودکان مراجعه کنند.
 


ویژگی‌های بهترین دندانپزشک کودکان در اصفهان
 بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:
•    دندانپزشک کودکان باید بتواند با کودک ارتباط قوی برقرار کند و در این مورد دارای مهارت باشد. زمانی که دندانپزشک بتواند به درستی با کودک ارتباط برقرار کند می‌تواند یک رابطه خوب با کودک ایجاد کند و اعتماد کودک را برای شروع درمان جلب کند.
•    دندانپزشکی  کودکان در اصفهان باید بتواند با کودک یک برخورد خوب و دوست داشتنی برقرار کند. زمانی که پزشک یک ارتباط خوب با کودک داشته باشد کودک بیشتر احساس راحتی با کودک می‌کند و در نتیجه درمان با بهترین نتیجه انجام می‌شود.
•    دندانپزشک کودکان باید دارای صبر و تحمل بسیار بالایی باشد. زمانی که کودک دارای ترس و استرس می‌باشد پزشک باید با صبر و شکیبایی بیشتر کودک را آرام کند و بعد اقدام به درمان کند.
•    یکی از موارد مهم که نشان دهنده ویژگی‌های بهترین دندانپزشک کودکان می‌باشد تجربه کافی پزشک در حوزه دندانپزشکی کودکان می‌باشد. دندانپزشک باید آموزش‌های کافی در حوزه دندانپزشکی را گذرانده باشد و تجربه کافی را به دست آورده باشد تا توانایی درمان انواع اختلالات دندانی کودکان را داشته باشد.
•    دندانپزشک باید در استفاده از تجهیزات و تکنولوژیهای جدید در حوزه دندانپزشکی دارای مهارت باشد.
•    دندانپزشک کودکان باید دارای نظم و انضباط بسیار بالا باشد. داشتن نظم بسیار بالا پزشک در ارتباط با کودک و والدین نقش بسیار مهمی دارد.
 
چگونه باعث شویم فرزندمان در دندانپزشکی احساس راحتی داشته باشد؟
 اکثر کودکان هنگام مراجعه به دندانپزشکی احساس ترس دارند و نمی توانند احساس راحتی کنند. والدین می‌توانند با انجام چند کار به کودکان خود آرامش بدهند. والدین باید به کودک اطلاع دهند که ملاقاتی با دندانپزشک دارند. کودک باید آمادگی ذهنی لازم را داشته باشد در غیر این صورت واکنش درستی نشان نمی دهد. والدین باید به سوالات و نگرانی‌های کودک به درستی گوش دهند و به آن‌ها پاسخ‌های درست بدهند. کودک خود را تشویق کنید تا به آرامی و عمیق نفس بکشد تا ذهن و بدن او آرام شود.
 
 بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان
 همان طور که گفتیم قصد داریم شما را با یکی از بهترین مطب‌های  دندانپزشکی کودکان در اصفهان آشنا کنیم. دکتر علی بهزادی یکی از بهترین و سرشناس ترین دندانپزشک کودکان در اصفهان می‌باشد. بر اساس گفته مراحعه کنندگان دکتر علی بهزادی دارای اخلاق و مهارت بسیار بالایی می‌باشد. صبر و شکیبایی این پزشک باعث شده است کودکان و همچنین والدین به راحتی بتوانند با دکتر علی بهزادی ارتباط برقرار کنند. دکتر علی بهزادی،  دوره دندانپزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پشت سر گذاشته و بعد از گذراندن دوره تخصص دندانپزشکی کودک و نوجوان در دانشگاه آزاد اصفهان، مدرک بورد (دانشنامه)  تخصصی در رشته دندانپزشکی کودک و نوجوان کسب کرده اند. هدف اصلی  تیم درمانی دکتر علی بهزادی ایجاد یک نگرش مثبت و خوشایند نسبت به درمان دندانپزشکی برای کودکان است .
 


خدمات مطب دندانپزشکی کودکان دکتر علی بهزادی
 خدمات مطب دندانپزشکی کودکان در اصفهان دکتر علی بهزادی به شرح زیر می‌باشد:
•    فلورایدتراپی دندان کودکان
•    روکش دندان کودکان
•    فیشور سیلانت کودکان
•    ارتودنسی دندان کودکان
•    عصب کشی دندان کودکان
•    پر کردن دندان کودکان
•    درمان‌های اورژانسی
•    درمان‌های پیشگیری
•    ترمیم دندان
•    کنترل عفونت در درمان دندانپزشکی
•    درمان ناهنجاری فک و دندان
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها