به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۵۵۴۷۱

بهترین قطار قم تهران کدام است؟

گروه گردشگری: فاصله تهران تا قم 150 کیلومتر است. برای جابه‌جایی میان این دو شهر هم راه زمینی و هم راه هوایی وجود دارد و در کل با هر روشی که بخواهید از قم به تهران یا برعکس سفر کنید، بیشتر از 3 ساعت طول نمی‌کشد.
بهترین قطار قم تهران کدام است؟
اما اکثر افراد به‌خاطر دوری از دردسرهای جاده و ترافیک و داشتن سفری ارزان و آرامش‌بخش، رزرو بلیط قطار قم تهران یا بالعکس را تهیه می‌کنند. آرامش و لذت سفر ریلی زمانی بیشتر می‌شود که با قطاری مجهز سفر کنید. اگر شما هم قطار را برای سفر انتخاب کرده‌اید، همراه ما باشید تا ببینیم بهترین قطار قم تهران کدام است.

ایستگاه های توقف قطار قم تهران
مسیر قطار قم تهران یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای ریلی کشور است و در واقع هیچ ایستگاه بین راهی در این مسیر وجود ندارد.
خبر خوب برای افرادی که به‌دنبال بهترین قطار قم تهران برای داشتن سفری به موقع هستند، این است که قطارهای این مسیر هر روزه در ساعات مختلفی در حال تردد هستند؛ از طرفی قطارهای این مسیر بدون هیچ توقفی و مستقیما از ایستگاه قطار تهران حرکت و در ایستگاه قطار قم توقف می‌کنند. با این اوصاف هرزمان که بخواهید می‌توانید بلیط قطار قم تهران را تهیه کنید و به‌موقع خودتان را به پایتخت برسانید.

اهمیت تجهیزات و امکانات قطارها
اگرچه فاصله قم تا تهران کوتاه است و نهایتا سه ساعت به طول می‌انجامد؛ اما سفر با یک قطار بدون امکانات و رده پایین خاطره بدی را از این سه ساعت برای مسافران خلق می‌کند؛ به‌طوری‌که حتی ممکن است برای همیشه از سفر با قطار بیزار شوند.
بعضی از قطارها به دلیل قدیمی بودن تجهیزات، سرو صدای زیادی ایجاد می‌کنند و از طرفی قطارهای بدون عایق اجازه استراحت در محیطی آرام و گرم را به افراد نمی‌دهند. نبود سیستم تهویه مناسب به‌ویژه برای افراد بیمار، سالمندان و کودکان آزاردهنده و حتی خطرناک است. همه این‌ها باعث می‌شود که افراد بخواهند با بهترین قطار قم به تهران سفر کنند.

انواع قطارهای قم تهران
با توجه به اینکه هر روزه افراد بسیاری با قطار از قم به تهران سفر می‌کنند، قطارهای متعددی در این مسیر فعالیت دارند. پیش از رزرو بلیط قطار قم تهران، حتما امکانات قطار را بررسی کنید. در ادامه با انواع قطارهای مسیر قم تهران آشنا خواهید شد.

قطار کرخه بن ریل قم تهران (کوپه‌ای)
شرکت راه آهن شرق بنیاد، قطارهای بن ریل را وارد خطوط راه آهن کشور کرده است. ازجمله جدیدترین قطارهای بن ریل می‌توانیم به قطارهای غزال، سروش و پلور اشاره کنیم. این شرکت همچنین قطارهای پارسی و سفیر را نیز در لیست واگن‌های خود دارد. یکی از قطارهای بن ریل در مسیر قم تهران، قطار کرخه است که پیش‌تر با نام پرستو شناخته می‌شد.



قطار کرخه 4 ستاره است و خدمات متنوع و باکیفیتی از جمله پذیرایی با وعده‌های غذایی، توزیع آب معدنی در هر کوپه، پذیرایی با تنقلات، وسایل خواب (پتو و بالش مسافرتی) و ... را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این قطار همچنین دارای امکاناتی از قبیل سیستم‌ صوتی و تصویری، سیستم گرمایشی و سرمایشی و پریز برق در تمام کوپه‌ها است. همچنین جهت مناسب‌سازی برای افراد توانخواه، ویلچر را در اختیار این افراد قرار می‌دهد.
گفتنی است که قیمت بلیط قطار کرخه نسبت به سایر قطارهای قم تهران گران‌تر است؛ البته نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد، این موضوع کاملا معقول است.

قطار امید قم تهران (کوپه‌ای)
یکی دیگر از قطارهای مسیر قم تهران، قطار امید است که به شرکت رجا تعلق دارد. قطار امید کوپه‌ای، 4 ستاره، و لوکس است و می‌توان آن را یکی از بهترین قطارهای مسیر قم تهران به شمار آورد. از امکانات قطار 4 ستاره امید می‌توانیم به سیستم صوتی و تصویری، سیستم تهویه مطبوع هوا، کتابخانه، سرویس خواب مجهز و بهداشتی، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی، کوپه‌های عایق صدا و دما اشاره کنیم. در این قطار با یک میان‌وعده رایگان از مسافران پذیرایی خواهد شد و همچنین در هر کوپه پریز برق 220 ولت برای شارژ کردن موبایل و ... تعبیه شده است.

قطار صبا؛ بهترین قطار قم تهران برای سفری ارزان
برای افرادی که به دنبال سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستند، بهترین قطار قم تهران می‌تواند قطار اتوبوسی صبا باشد. این قطار سالنی یا همان اتوبوسی، صندلی‌های بزرگ و راحتی دارد. اگر قصد دارید در طول مسیر وعده غذایی میل کنید، هنگام خرید بلیط قطار صبا باید مبلغ وعده‌ غذایی را هم پرداخت نمایید. از دیگر امکانات قطار صبا این است که به مسافران هدفون داده می‌شود تا در صورت تمایل از طریق مانیتورهای سالن، فیلم تماشا کنند.



قطار البرز قم تهران (کوپه ای 4 نفره)
یکی دیگر از قطارهای مسیر قم تهران، قطار کوپه‌ای البرز است. واگن‌های این قطار به صورت کوپه‌های 4نفره هستند. در داخل هر واگن سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وجود دارد. در داخل کوپه‌ها نیز امکاناتی از جمله دو صفحه نمایشگر در دو طرف کوپه، صندلی‌های قابل تخت شو و میز تاشو فراهم شده است. در این قطار وسایل خواب (پتو و بالش مسافرتی) بین مسافران توزیع می‌شود. مسافرانی که مایلند وعده‌های غذایی را در قطار میل کنند، باید هزینه‌ اضافه آن را پرداخت کنند. همچنین بوفه قطار انواع تنقلات را عرضه می‌کند.

قیمت بلیط قطار قم تهران
قیمت بلیط قطارهای مسیر قم تهران بسته به امکانات قطار، شرکت ارائه‌دهنده و سن مسافران متفاوت است. البته عوامل دیگری از جمله زمان سفر نیز بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. بهترین کار برای خرید بلیط قیمت مناسب این است که هشدار قیمت سایت فلای تودی را فعال کنید تا علاوه بر آشنایی با امکانات و جزئیات تمام قطارها پیش از رزرو، از تخفیف‌ها نیز مطلع باشید و بتوانید ارزان‌ترین و بهترین بلیط قطار قم به تهران را برای سفر خود انتخاب کنید.

فلای تودی؛ معتبرترین و جامع‌ترین مرجع رزرو آنلاین بلیط
در عصر کنونی کمتر شخصی برای خرید بلیط به باجه‌های فروش بلیط یا آژانس‌های مسافرتی مراجعه می‌کند؛ امروزه اینترنت کارها را آسان و کم‌هزینه کرده است. در این میان فلای تودی با ارائه بلیط قطارها در تمام مسیرهای ایران، به جستجوهای شما در اینترنت پایان می‌دهد. کافیست وارد سایت فلای تودی شوید و از صفحه رزرو قطار، مبدأ، مقصد و سایر موارد موردنیاز را مشخص کنید، سپس تمام بلیط‌های منطبق با نیاز شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید بهترین قطار قم تهران را از میان آنها مشاهده و رزرو کنید.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها