به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۱:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۵۹۷۵۳

8 اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

گروه کسب و کار: متاسفانه اکثر خرابی ‌های لباسشویی به دلیل استفاده و نگهداری نادرست از این دستگاه است. انجام اشتباهاتی مانند استفاده زیاد از شوینده ‌ها، پر کردن بیش از حد لباسشویی، جرم‌ گیری نکردن آن و ... همه باعث بروز فشار زیاد به موتور این دستگاه و کوتاه شدن عمر مفید آن می‌ شوند.
نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی
نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی
متاسفانه اکثر خرابی ‌های لباسشویی به دلیل استفاده و نگهداری نادرست از این دستگاه است. انجام اشتباهاتی مانند استفاده زیاد از شوینده ‌ها، پر کردن بیش از حد لباسشویی، جرم‌ گیری نکردن آن و ... همه باعث بروز فشار زیاد به موتور این دستگاه و کوتاه شدن عمر مفید آن می‌ شوند. اگر شما هم دوست دارید بدانید که چه کارهایی موجب خرابی لباسشویی می ‌شوند، ادامه این مطلب را دنبال کنید تا شما را با 8 اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی آشنا کنیم.

1.    استفاده زیاد از مواد شوینده و نرم‌ کننده‌ های لباس
یکی از رایج ‌ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی که می ‌تواند این دستگاه را با مشکلات متعددی مواجه کند، استفاده زیاد از مواد شوینده و نرم ‌کننده ‌های لباس است. هنگامی که از مقدار زیادی شوینده در ماشین لباسشویی استفاده کنید، امکان دارد کف بیش از حدی ایجاد شود و درنتیجه موجب مسدود شدن سیستم تخلیه لباسشویی شده و باعث شود این دستگاه نتواند به درستی کار کند. همچنین، این کف اضافی می ‌تواند باعث شود شوینده به طور کامل از لباس‌ ها شسته نشود و در نتیجه موجب تحریک پوست شود.
به همین دلیل توصیه می‌ شود که حتما به راهنمای طریقه استفاده از مواد شوینده که بر روی آنها چسبانده شده است، دقت کنید؛ تا میزان دقیق استفاده از هر شوینده لباس را بدانید و به همان میزان نیز از آن در لباسشویی خود استفاده کنید تا با عواقب استفاده زیاد از شوینده در لباسشویی مواجه نشوید.

2.    پر کردن بیش از حد لباسشویی
پر کردن بیش از حد لباسشویی یکی دیگر از رایج ‌ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی است. که می‌ تواند موجب کاهش کارایی دستگاه و افزایش زمان خشک شدن لباس‌ ها شود. وقتی لباسشویی بیش از حد پر باشد، جریان هوا در داخل دستگاه کاهش یافته و همین امر مانع از خشک شدن موثر لباس‌ ها می ‌شود. در نتیجه، لباس ‌ها ممکن است به طور یکنواخت خشک نشوند و یا حتی پس از چرخه کامل خشک کن هنوز مرطوب باقی بمانند. همچنین، حجم زیادی از لباس‌ ها می‌تواند بر موتور و دیگر اجزای لباسشویی فشار وارد کرده و به کاهش طول عمر دستگاه منجر شود.
برای اینکه با چنین مشکلاتی مواجه نشوید، توصیه می‌شود که لباسشویی را براساس میزان ظرفیتی که دارد پر کنید و از قرار دادن بیش از حد لباس‌ ها در آن خودداری کنید. قرار دادن لباس‌ ها در لباسشویی به اندازه ظرفیت این دستگاه به جریان بهتر هوا و خشک شدن موثرتر کمک می‌کند. درصورتی که به دلیل ریختن حجم انبوهی از لباس‌ ها در لباسشویی، با مشکلی در این دستگاه مواجه شده‌اید، توصیه می ‌شود که عیب ‌یابی و تعمیرات آن را به نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در کرج بسپارید.

3.    نشستن و جرم ‌گیری نکردن لباسشویی
نشستن و جرم گیری نکردن لباسشویی به مرور زمان می ‌تواند به جمع شدن مواد مختلف مانند: شوینده و رسوب آب در قسمت‌ های مختلف دستگاه منجر شود. این امر نه تنها می ‌تواند کارایی لباسشویی را کاهش دهد بلکه ممکن است باعث بوی بد، تغییر رنگ و حتی خرابی لباس ‌ها شود. علاوه بر این، جمع شدن جرم و کثیفی در لباسشویی می‌ تواند محیط مناسبی برای رشد قارچ ‌ها و باکتری ‌ها فراهم کند.
برای پیشگیری از این مشکلات و حفظ کارایی و طول عمر لباسشویی، توصیه می‌ شود هر 3 یا 6 ماه، لباسشویی را با استفاده از پودر و قرص جرم ‌گیر یا موادی مانند سرکه و جوش شیرین که در هر خانه ‌ای پیدا می ‌شود، جرم‌ گیری کنید. این کار باعث می ‌شود که عمر مفید لباسشویی افزایش پیدا کرده و از بروز بوی بد در این دستگاه و بروز لکه‌ برای لباس ‌ها جلوگیری شود.

4.    تراز نبودن ماشین لباسشویی
یکی از مهم ‌ترین و اولین مسائلی که کاربران باید پس از خریداری لباسشویی و هنگام نصب آن رعایت کنند، تراز کردن این دستگاه است. که البته اکثر کاربران نسبت به این مسئله بی ‌اهمیت هستند و این اشتباه، اشتباه رایج دیگری درخصوص استفاده از لباسشویی است. چراکه تراز نبودن ماشین لباسشویی می ‌تواند باعث ایجاد لرزش ‌ها و صداهای نامطلوب در حین کارکرد این دستگاه شود. وقتی یک ماشین لباسشویی به درستی تراز نشده باشد، فشار زیادی به قطعات مختلف آن وارد می‌ شود، که این امر می‌ تواند منجر به فرسودگی زودهنگام و خرابی‌ های احتمالی دستگاه شود.
برای اطمینان از تراز بودن ماشین لباسشویی، باید پایه‌ های قابل تنظیم آن را بررسی و تنظیم کنید. این کار معمولاً با استفاده از یک تراز و تنظیم پایه ‌های دستگاه برای اطمینان از قرار گرفتن صحیح آن بر روی زمین انجام می ‌شود. اطمینان از تراز بودن لباسشویی کمک می‌ کند تا کارایی دستگاه بهبود یافته و ریسک آسیب دیدگی آن کاهش یابد.

نمایندگی ال جی
 
5.    شستن پتو در لباسشویی
خیلی از افراد فکر می ‌کنند که اگر یک لباسشویی 8 یا 9 کیلویی خریداری کنند می‌ توانند شستن پتوهای خود را نیز به این دستگاه بسپارند. از طرفی فروشنده ‌ها نیز هنگام فروش لباسشویی ‌های خود با هر ظرفیتی، این قول را به مشتری می ‌دهند که می ‌تواند پتوهای خود را نیز با لباسشویی مدنظرش بشوید. درصورتی که زدن این حرف‌ ها از سوی فروشندگان لوازم خانگی، تنها برای فروش محصولاتشان است و خیلی نمی ‌توان به حرف آنها اطمینان کرد. به این دلیل که جدا از وزنی که پتو دارد تا 3 برابر وزنش نیز قابلیت جذب آب دارد. از این ‌رو هنگام شستشو وزن بسیار زیادی پیدا کرده و باعث می ‌شود فشار زیادی به دیگ شستشو حین چرخیدن و موتور لباسشویی وارد شود. درنتیجه نیز خرابی موتور یا نچرخیدن دیگ لباسشویی و از همه مهم‌ تر کاهش عمر لباسشویی را دربر خواهد داشت.
به همین دلیل به شما توصیه می ‌کنیم که به هیچ‌ وجه با خرید لباسشویی با ظرفیت 8 یا 9 کیلویی فکر نکنید که می ‌توانید پتوهای خود را نیز با این دستگاه بشویید و در این خصوص به حرف فروشندگان این محصول نیز اطمینان نکنید. و درنهایت برای جلوگیری از خرابی لباسشویی یا کاهش عمر این دستگاه، شستشوی پتوهای خود را به خشک‌ شویی بسپارید.

6.    استفاده مداوم و پی ‌در پی از لباسشویی
یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی، استفاده مداوم و پی ‌در پی از این دستگاه در روز است. زیاده‌ روی در استفاده از لباسشویی در طول روز ممکن است آسیب‌ های جدی به این دستگاه، مخصوصا به موتور آن وارد کند.
سعی کنید در استفاده از لباسشویی برنامه ‌ریزی داشته باشید و چند روز یک بار پس از اینکه لباس‌ های رنگی و لباس ‌های مشکی، (هر کدام به صورت جداگانه) جمع شدند برای شستن آنها از لباسشویی استفاده کنید. و هر بار برای شستن یک یا دو لباس از این دستگاه استفاده نکنید تا از بروز خرابی در آن جلوگیری کرده و از طرفی هم بتوانید در مصرف آب و برق نیز صرفه ‌جویی کنید. با استفاده از لباسشویی پس از جمع شدن لباس‌ های کثیف شاید دو الی سه بار در هفته از این دستگاه استفاده شود که اینگونه از استفاده مداوم و پی ‌در ‌پی آن نیز که باعث آسیب‌ دیدگی این دستگاه می‌ شود، جلوگیری خواهد شد.

تعمیرات ال  جی

7.    باز گذاشتن زیپ لباس‌ ها
خیلی از کاربران لباسشویی از این مسئله بی‌خبرند که لباس ‌ها یا کیف‌ های زیپ‌ دار درصورتی که زبانه‌ های زیپ آن‌ ها باز باشد و در لباسشویی قرار گیرند، می ‌توانند حین پروسه خشک کردن لباس‌ ها به درام لباسشویی آسیب وارد کنند؛ حتی می ‌توانند موجب بروز خط و خش بر روی پانل شیشه ‌ای لباسشویی شوند.
بنابراین بهتر است حتما قبل از قرار دادن لباس ‌ها در لباسشویی از بسته بودن زیپ لباس ‌ها مطمئن شوید. تا حین فعالیت خشک ‌کن لباسشویی موجب بروز آسیب در این دستگاه نشوند.

8.    عدم استفاده از محافظ برق
استفاده نکردن از محافظ برق برای لباسشویی می ‌تواند دستگاه را در معرض خطرات ناشی از نوسانات برق قرار دهد که این امر می ‌تواند به قطعات الکترونیکی حساس درون ماشین لباسشویی آسیب برساند. نوسانات و پیک‌ های برق می ‌توانند در اثر مواردی نظیر بروز مشکلات در شبکه برق، رعد و برق و یا سایر تغییرات ناگهانی در توان مصرفی ایجاد شوند. در صورت عدم استفاده از محافظ برق، این نوسانات می ‌توانند به برد الکترونیکی لباسشویی آسیب رسانده و باعث خرابی‌ هایی شوند که تعمیر آنها هزینه ‌بر و زمان ‌بر است.
به همین دلیل، استفاده از محافظ برق توصیه می‌شود تا از لباسشویی در برابر چنین نوساناتی محافظت شود. محافظ برق می ‌تواند به کاهش ریسک آسیب دیدگی دستگاه به واسطه نوسانات برق کمک کند و از عمر مفید لباسشویی محافظت کند. علاوه بر این، استفاده از محافظ برق می‌ تواند امنیت بیشتری را برای دیگر وسایل الکترونیکی منزل نیز فراهم کند، به ویژه در مناطقی که نوسان برق در آنها رایج است.

استفاده زیاد از مواد شوینده و نرم‌ کننده ‌های لباس، پر کردن بیش از حد لباسشویی، نشستن و جرم‌ گیری نکردن آن، تراز نبودن ماشین لباسشویی، شستن پتو در این دستگاه، استفاده مداوم و پی ‌در پی از لباسشویی، باز گذاشتن زیپ لباس ‌ها و عدم استفاده از محافظ برق؛ همه 8 اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی هستند که در این مطلب به بررسی هر کدام از آنها پرداختیم. امیدواریم با توجه به این اشتباهات رایج از فرسودگی و خرابی لباسشویی خود جلوگیری کنید. و همچنین بتوانید هزینه‌ های تعمیر و نگهداری این دستگاه را کاهش دهید.
اگر ساکن رشت هستید و با هر مشکلی در لباسشویی سامسونگ مواجه شده ‌اید از سر و صدای زیاد این دستگاه گرفته تا نشتی آب، نچرخیدن دیگ و روشن نشدن این دستگاه؛ می ‌توانید با نمایندگی تعمیرات ال جی در کرج تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز به محض تماس شما در محل مورد نظر حاضر شده و خدمات عیب‌‌ یابی و تعمیرات لباسشویی الجی را به شما ارائه می‌ دهند.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها