به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۴۶۲۶۱

قیمت 700 میلیونی قبر در امامزاده صالح

گروه جامعه: اعضای شورای شهر تهران تذکرات خود را نسبت به گزارش ارائه شده توسط معاون خدمات شهری شهردار تهران درخصوص جانمایی، تملک و ساماندهی گورستان‌های جدید و نیز تعیین وضعیت گورستان‌های قدیمی تهران مطرح کردند.
قیمت 700 میلیونی قبر در امامزاده صالح
در هفتادوپنجمین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی شاکری - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه از سال 88 شورای شهر در ارتباط با ساماندهی گورستان‌ها دغدغه داشته است، گفت: متاسفانه از آن زمان تاکنون هنوز مکان‌های جدید جانمایی نشده است، بنابراین حتما باید ضرب‌الاجلی تعیین شود تا سال 93 همان حرف‌هایی را که در سال 83 بیان کردیم، مجددا تکرار نکنیم. وی با بیان اینکه قیمت یک قبر در امامزاده صالح هم‌اکنون 700 میلیون تومان است، گفت: چه کسی توانایی چنین خریدی را دارد، بنابراین باید در این زمینه به صورت جدی رسیدگی شود.

رحمت‌الله حافظی - رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه براساس مصوبات، شهرداری موظف بوده است توسعه و ساماندهی آرامستان‌های شهر تهران را تا پایان سال اول برنامه اول شهر تهران در دستور کار قرار دهد، اظهار کرد: این موضوع براساس طرح جامع شهر تهران و به منظور حفاظت و احیای آرامستان‌های عمومی بوده است اما در این زمینه هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده است.

وی همچنین با اشاره به مصوبه در تاریخ نهم آذرماه سال 92 خاطرنشان کرد: بنابراین مصوبه شهرداری مکلف بوده است که راه‌ حل اجرایی برای معرفی آرامستان‌های جدید اعلام کند که این اقدام انجام نشده و ما مجددا امروز شاهد بیان همان مسائلی هستیم که در روز اول با آن مواجه بودیم. مهدی چمران - عضو کمیسیون شهرداری و معماری شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه گورستان‌های قدیمی متناسب با زمان‌شان بودند، گفت: این گورستان‌ها در کنار امامزادگان قرار داشتند بنابراین اگر بتوانیم امروزه از ظرفیت گورستان‌هایی که متروکه است یا امامزادگانی که در داخل شهر تهران قرار دارد، استفاده کنیم، می‌توانیم تصمیمات بهتری بگیریم.

مرتضی طلایی - عضوکمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با تصریح اینکه آرامستان‌هایمان در نقطه هشدار قرار دارند، اظهار کرد: 4 سال زمان برای دفن در بهشت‌زهرا زمان داریم و 4 سال نیز فرصت داریم که یک مکان جدید را برای کفن و دفن‌های جدید ایجاد کنیم.وی ادامه داد: تنها نقطه‌ای که می‌تواند مدنظر قرار گیرد، جنوب تهران و حوالی اتوبان قم است، چراکه پس از صحبت‌های مطرح شده پیرامون وردآورد و تلو امکان‌ناپذیر بودن این موضوع اعلام شد و دوستان فهمیدند این کار شدنی نیست.

علیرضا دبیر - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه 80 گورستان جدیدی که در ارتباط با آنها صحبت‌هایی مطرح می‌شود، مدیریت هرکدامشان را با دیگری فرق دارد و باید در این زمینه بدانیم که چگونه تصمیم‌گیری می‌کنیم. وی همچنین از یک فوریت طرح سخت و زیان‌آور محاسبه شدن شغل تطهیر کنندگان مردگان در سازمان بهشت‌زهرا خبر داد و گفت: این فوریت در کمیسیون برنامه و بودجه مدنظر قرار گرفته و باید بار مالی آن دیده شود.

اسماعیل دوستی - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه معاون خدمات شهری شهردار تهران گزارشی را که ارائه کردند در رابطه با وضع موجود بود، تصریح کرد: مگر ما از شهرداری تهران وضع موجود خواسته بودیم. ما ارائه گزارش جانمایی جدید را درخواست کرده بودیم و شما باید فقط می‌گفتید که دو نقطه مکان‌یابی شده است یا خیر که این موضوع را می‌توانستید با تلفن به اعضای شورا اطلاع دهید و نیاز به گرفتن این همه وقت از شورای شهر نبود. وی افزود: متاسفانه هم‌اکنون با مساله قبلی مواجه هستیم و جانمایی گورستان‌های جدید مشخص نشده است
مرجع : ايسنا