به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۶۳۲۹۸

چگونه با قطار به استانبول سفر کنیم؟

گروه گردشگری: استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه است و قطب گردشگری این کشور به شمار می رود. همچنین یکی از مراکز مهم و غنی اقتصادی، فرهنگی و تاریخی ترکیه، شهر استانبول است. این شهر تنها شهر اوراسیایی جهان است که بخشی از مناطق آن در قاره آسیا و بخشی دیگر از مناطق استانبول در قاره اروپا واقع گردیده است و از این جهت نیز حائز اهمیت می باشد. تنگه بسفر که یکی از جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی و توریستی استانبول محسوب می شود، دو بخش اروپایی و آسیایی را از یکدیگر جدا کرده است.
چگونه با قطار به استانبول سفر کنیم
چگونه با قطار به استانبول سفر کنیم
شهر استانبول بیش از 15 میلیون نفر جمعیت دارد و 19 درصد از جمعیت کشور ترکیه را در خود جای داده است. از این رو استانبول پرجمعیت ترین شهر اروپایی است و در بین شهرهای پر جمعیت دنیا، رتبه 15 اُم را از آن خود کرده است. در شهر استانبول آثار تمدن امپراطوری روم و عثمانی را مشاهده می کنید. همچنین با سفر به استانبول می توانید به انواع تفریحات جذاب و دلپذیر دسترسی داشته باشید. شب های استانبول زنده و پر هیجان هستند و تا پاسی از شب به گردشگران خدمات می دهند.

کافه ها و رستوران ها از گردشگران با غذای لذیذ محلی و قهوه ترکی و باقلوای خوشمزه استانبولی پذیرایی می کنند. در سفر استانبول می توانید یک خرید جذاب را در مراکز خرید مدرن و حراجی های شگفت آور آن تجربه کنید. سواحل رویایی و پارک های آبی استانبول برای مسافرانی که عاشق شنا و تفریحات آبی هستند، بسیار لذت بخش است. گردشگران و کودکانشان در شهربازی های متعدد و جذاب استانبول می توانند اوج هیجان و ماجراجویی را تجربه کنند.

سفر به استانبول به دو صورت هوایی و زمینی امکان پذیر است. برای این که به یک سفر ارزان به استانبول بروید، می توانید به صورت زمینی از طریق اتوبوس یا قطار به استانبول سفر کنید. اگر می خواهید با قطار به استانبول سفر کنید حتما با آژانس مسافرتی و گردشگری رویای زندگی تماس بگیرید. کارشناسان حرفه ای و با تجربه رویای زندگی بهترین و مناسب ترین آفرهای تور استانبول را برای شما رزرو می کنند. شما می توانید به یک تور 5 روزه استانبول یا با تعداد روزهای کمتر یا بیشتر بروید و از زیبایی های استانبول لذت ببرید.

مسیر قطار تهران به استانبول

مسیر قطار تهران به استانبول
با راه افتادن امکان سفر به ترکیه از طریق قطار در سال 1397 ، گزینه های سفر به ترکیه و خصوصا شهر استانبول متنوع تر شد و مسافرانی که مجبور بودند در تور استانبول زمینی با اتوبوس این مسیر را بپیمایند، امکان سفر با قطار نیز در دسترس آن ها قرار گرفت. سفر به استانبول با قطار راحت تر بود. همچنین امکان ملاقات با دوستان با فرهنگ های جدید را امکان پذیر می کرد و امکانات رفاهی از قبیل تخت برای استراحت، رستوران، بوفه و سرویس بهداشتی را برای مسافران فراهم می کرد.
این قطار هر چهارشنبه ساعت 21:55 از تهران حرکت می کند و از شهرهای تهران، قزوین، زنجان، میانه، تبریز، مرند، ماکو گذشته و در مرز بازرگان جهت انجام کارهای خروج از کشور توقف می کند. سپس به مرز کاپیکوی در ترکیه رفته تا مقدمات تحویل گذرنامه و مقدمات ورود به کشور ترکیه انجام شود. از آن جا مجددا سوار بر قطار شده و به ایستگاه وان می روید. از این جا یک سفر ترکیبی ریلی – دریایی را تجربه می کنید و از طریق کشتی که منتظر شماست حدود 5 ساعت بر روی دریاچه وان عبور می کنید تا پس از رسیدن به اسکله تات وان، سوار بر قطار آنکارا شوید.

این سفر دریایی یک سفر ماجراجویی و پر هیجان است و از روی زیباترین و بزرگ ترین دریاچه ترکیه عبور می کنید و مناظر بکر و زیبایی را کشف خواهید کرد. پس از رسیدن به ایستگاه قطار آنکارا می توانید با قطار سریع السیر به استانبول سفر کرده و خود را به این شهر جذاب و تماشایی برسانید. شما با قطار از تهران تا استانبول حدود 70 ساعت در مسیر خواهید بود و بنابراین باید طوری برنامه ریزی کنید که در طول این سفر استفاده کامل را بکنید.
امکانات کافی برای پذیرایی از مسافران در این مسیر نسبتا طولانی وجود دارد و جاذبه های بسیاری نیز در طول مسیر وجود دارند که برایتان حیرت آور و جذاب خواهند بود. ولی در عین حال امکانات صوتی تصویری و کتاب برای مطالعه به همراه داشته باشید تا در طول مسیر بتوانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

خدمات قطار تهران به استانبول
معمولا قطارهایی که در مسیر تهران به استانبول و بالعکس حرکت می کنند، از 3 تا 5 ستاره هستند و امکانات و خدمات متنوعی در دسترس مسافران قرار می دهند. سیستم گرمایش و سرمایش، سیستم تصفیه هوا، ارائه بسته مخصوص خواب شامل ملحفه تمیز، بالش و پتو به هر مسافر، سیستم صوتی و تصویری بر اساس نوع درجه قطار، بوفه و رستوران برای تهیه خوراکی و غذا و سیستم های بهداشتی فرنگی و ایرانی از جمله امکانات و خدمات این قطارها محسوب می شود. همچنین در این قطارها از مسافران با میان وعده و چای پذیرایی می شود.

مزایای سفر با قطار به شهر استانبول

مزایای سفر با قطار به شهر استانبول
در سفر به استانبول از طریق قطار علاوه بر قیمت ارزان تر نسبت به سفر هوایی به استانبول، مزایای دیگری را نیز به دست می آورید که به آن ها اشاره می کنیم.

سفری بدون تاخیر را تجربه کنید
سفر به استانبول با قطار این مزیت را دارد که در شرایط مختلف آب و هوایی امکان پذیر است و به دلیل شرایط جوی بارانی یا طوفانی لغو نمی شود یا به تاخیر نمی افتد. در حالی که سفر هوایی استانبول یا سفر زمینی از طریق اتوبوس با تغییر شرایط جوی ممکن است با تاخیر چند ساعته مواجه شود. قطارها در هر شرایط آب و هوایی سرد، گرم، بارانی و طوفانی می توانند به مسیر خود ادامه دهند.

با قطار راحتی و ایمنی بالاتر در دسترس است
قطار همواره ایمن ترین نوع وسیله حمل و نقل شناخته می شود که نسبت به هواپیما و اتوبوس، سوانح و تصادفات کمتری را دارد. ضمن آن که از طریق قطار می توانید در بین کابین ها حرکت کرده و همچنین بخوابید، به رستوران بروید و از مناظر اطراف لذت ببرید. همچنین قطارها نسبت به سایر وسایل نقلیه آلودگی کمتری تولید می کنند و با محیط زیست سازگارتر هستند.

حرف آخر
برای سفر به استانبول از طریق قطار می توانید با کارشناسان رویای زندگی تماس بگیرید. بهترین قیمت تور استانبول از تهران را از این آژانس گردشگری مجرب و مطمئن، دریافت کنید. برای رزرو تور استانبول با قطار یا هواپیما، با رویای زندگی تماس بگیرید یا به شعب تهران و کرج این آژانس مسافرتی مراجعه کنید. با رویای زندگی به شهر رویایی استانبول سفر کرده و لحظاتی جاودانه و خاطره انگیز برای خود ثبت کنید.

سوالات متداول
برای سفر به استانبول به ویزا نیاز است؟
خیر. سفر به استانبول به ویزا نیاز ندارد. ولی به همراه داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و یک برگ خالی برای درج مهرهای ورود و خروج کافی است.
بهترین فصل برای سفر به استانبول چه زمانی است؟
استانبول در فصل بهار و پاییز از نظر آب و هوایی بسیار معتدل و مطبوع است. در فصل تابستان تفریحات آبی و دریایی جذاب است و قیمت تور به اوج می رسد. سفر ارزان به استانبول را در فصل زمستان تجربه خواهید کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها