به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۴۶۳۴۱۶

۳ ترفند ساده برای اینکه دیرتر گرسنه شوید

۳ ترفند ساده برای اینکه دیرتر گرسنه شوید
گروه سلامت: ساده‌ترین ترفندهایی که به شما کمک می‌کنند از ریزه‌خواری و پرخوری روزانه بپرهیزید و ساعات طولانی‌تری سیر بمانید، عبارتند از:

۱) کاهش مصرف شیرینی‌جات
غذاهایی که قند بالایی دارند، باعث ترشح دوپامین در مغز می‌شوند و نوعی احساس خوب را در ما به‌وجود می‌آورند. با مصرف این گروه از مواد غذایی، به ایجاد این حس اعتیاد پیدا می‌کنیم و همین باعث می‌شود مدام مواد غذایی شیرین مصرف کنیم. نتیجه این روند، چاقی و اضافه وزن است.

۲) خواب باکیفیت
خواب بی‌کیفیت منجر به افزایش هورمون‌های گرسنگی می‌شود و افرادی دارای بدخوابی و بیخوابی، معمولاً بعد از خواب گرسنه هستند. خواب کافی، حد فاصل ۷ تا ۹ ساعت در شب، می‌تواند به بازیابی و تعادل این هورمون‌ها، حفظ وزن سالم و مقاومت در برابر پرخوری کمک کند.

۳) مصرف مایعات پیش از غذای اصلی
یکی دیگر از راهکارهای مؤثر برای فریب دادن شکم و القای حس سیری، با وجود مصرف کالری کمتر، نوشیدن مایعات، مانند یک لیوان آب یا خوردن یک بشقاب سوپ، قبل از صرف وعده غذایی اصلی است.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: سبک زندگی گرسنگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها