به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۶۳۴۴۶

عوامل موثر در کاهش میزان انرژی در انواع الکتروموتورها

گروه کسب و کار: الکتروموتورها شامل دستگاه‌های الکتریکی پیشرفته هستند که می‌توانند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. این قطعات هم اکنون در دستگاه‌های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و چه بسا اینکه به تناسب نوع دستگاه مدل آن‌ها نیز متفاوت است.
خرید الکتروموتور
خرید الکتروموتور
هنگام خرید الکتروموتور توجه داشته باشید که این دستگاه باید قدرت لازمه جهت تامین انرژی مورد نیاز سیستم‌های مختلف را داشته باشد. مصرف انرژی زیاد از معایب این دستگاه است که برای کاهش مصرف انرژی در آن‌ها راهکارهایی وجود دارد. قطعاً افرادی که قصد خرید الکتروموتور دارند، ابتدا می‌خواهند در رابطه با انواع آن اطلاعات کامل‌تری به‌دست بیاورند.
 
الکتروموتور الکتروژن
الکتروموتور الکتروژن جزو محصولات بسیار با کیفیت ساخت کشور ایران است که از استانداردهای جهانی پیروی می‌کند. این محصول خود در دو مدل تک فاز و سه فاز طراحی شده است. مدل‌های تک فاز الکتروموتور الکتروژندخود شامل مدل‌های تک خازن و دو خازن هستند.
مدل‌های سه فاز نیز از نظر جنس بدنه در دو نوع پوسته شدنی و آلومینیومی با مقاومت بسیار بالایی به تولید رسیده‌اند. شما می‌توانید مدل‌های آلومینیومی این دستگاه را در سایزهای ۶۳ تا ۱۶۰ و مدل‌های چدنی آن را با فریم ۱۸۰ تا ۳۱۵ تهیه کنید. شرکت الکتروژن یکی از بزرگترین و قدرتمندترین تولیدکنندگان این دستگاه شناخته می‌شود که استانداردهای جهانی را برای تولید محصولات خود به‌کار می‌گیرد.
محصولات تولیدی این مجموعه دارای راندمان بالایی هستند و از نظر فریم، توان و سرعت تنوع بسیار زیادی دارند. خرید الکتروموتور مدل الکتروژن باید با در نظر قرار دادن شرایط کاربردی باشد. این دستگاه برای کاربردهای مختلف با دوره‌های ۱۰۰، ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ دور در دقیقه به تولید می‌رسد.
قیمت الکتروموتور الکتروژن بستگی به پارامترهای متعددی دارد؛ اما اگر از مراکز معتبر اقدام به خرید کنید قطعاً به مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت این دستگاه نیز دسترسی پیدا خواهید کرد.

الکتروموتور موتوژن
الکتروموتور موتوژن  یکی از تولیدهای مطرح کشور است که برای مصارف خانگی و صنعتی در دو مدل تک فاز و سه فاز به تولید می‌رسد. شرکت موتوژن از سال ۱۳۵۲ تا به کنون در زمینه تولید انواع الکتروموتور با قدرت بسیار بالایی فعالیت دارد.
هم اکنون تنوع زیادی از محصولات تولیدی این مجموعه در مدل‌ها و سری‌های مختلف با استانداردهای بین المللی به تولید رسیده‌اند. محصولات تولیدی این مجموعه شامل الکتروموتورهای سه فاز آلومینیومی، سه فاز چدنی، تک فاز دو خازنه، تک فاز خازن دائم، موتور کولری، پمپ خانگی و مدل‌های مشعل است. تمامی این مدل‌های ساخت شرکت موتوژن دارای کیفیت فوق‌العاده بالایی هستند. قیمت الکتروموتور موتوژن بر اساس نوع مدل، عملکرد و دارا بودن نوع استانداردهای بین‌المللی، متفاوت است.
روش‌های موثر جهت کاهش مصرف انرژی در انواع الکتروموتور
کاهش مصرف انرژی در انواع الکتروموتور اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین سبب هنگام خرید الکتروموتور به این مسئله توجه می‌کنند. برای اینکه مصرف انرژی الکتریکی را کاهش دهید باید بهینه‌سازی صورت بگیرد و این بهینه سازی نیز به روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

قیمت الکتروموتور

انتخاب الکتروموتور با بازدهی بالا
به دنبال دستگاه‌هایی با راندمان بسیار مناسب باشید. مدل‌هایی با راندمان پایین دارای مصرف انرژی بالایی هستند و قطعاً با استفاده از آن‌ها توان کمتری نیز به تولید می‌رسد. به دنبال این مسئله انرژی الکتریکی بیشتری مصرف خواهد شد و این مسئله باعث افزایش هزینه‌ها نیز می‌شود.

سرویس دهی مرتب
جدا از اینکه هنگام خرید الکتروموتور اطلاعات کافی در رابطه با آن به دست می‌آورید، باید برای افزایش طول عمر دستگاه مرتب سرویس دهی شود. سرویس به موقع و اصولی این دستگاه باعث می‌شود تا قطعات مختلف آن در معرض آلودگی و اصطکاک آسیب نبینند.
عدم سرویس دهی و به کارگیری ناصحیح از موتور باعث ارتعاش قطعات متحرک دستگاه شده و در نتیجه مصرف برق را به شدت بالا می‌برد. روغن کاری مرتب و به موقع مانع از اصطکاک زیاد قطعات دستگاه می‌شود و همین عمل طول عمر آن و در نتیجه میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

خنک نگه داشتن موتور بهترین روش کاهش میزان انرژی در آن
در زمان خرید الکتروموتور در رابطه با قطعات مختلف آن اطلاعات کاملی کسب کنید. این دستگاه از قطعات بسیاری تشکیل شده که تحت تاثیر عملکرد زیاد این قطعات باعث داغ شدن موتور می‌شوند. بدون شک، افزایش دمای بیش از حد این دستگاه باعث افزایش مقاومت سیم پیچ‌ها شده و در نهایت مصرف انرژی را نیز به شدت بالا می‌رود.
برای کاهش مصرف انرژی شما عزیزان می‌توانید اقدام به خنک‌کاری دستگاه کنید و بدین منظور نیز باید تهویه مناسبی در محیط صورت بگیرد و از یک فن مناسبی برای دستگاه استفاده شود.
 
متناسب بودن دستگاه با بار
هنگامی که اقدام به خرید الکتروموتور می‌کنید باید دقت داشته باشید که بار و دستگاه متناسب با یکدیگر انتخاب شوند. در صورت متناسب بودن بار و دستگاه مصرف انرژی به شدت کاهش می‌یابد. مدل‌هایی را انتخاب کنید که بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد توانایی عملکرد دارند.
برای کاربردهایی که نیازی به گشتاور ندارند، هرگز مدل‌هایی از این دستگاه را انتخاب نکنید که دارای گشتاور زیادی هستند؛ چرا که همین مسئله انرژی بسیار زیادی را هدر می‌دهد. برای کاربردهایی با گشتاور بالا مدل‌های گشتاور بالا و برای کاربردهایی با گشتاور پایین مدل‌هایی را انتخاب کنید که گشتاور کمتر دارند.
استفاده از تابلوهای خازنی یک روش موثر جهت کاهش میزان انرژی الکتروموتور
برای کاهش میزان انرژی دستگاه شما می‌توانید از تابلوهای خازنی استفاده کنید. این دستگاه سیم پیچ‌های بسیار زیادی دارد که معمولاً باعث تولید بار سلفی می‌شود. این بار نیز با برقراری ری‌اکتیو جریان موثر را کاهش داده و در این صورت کارایی موتور افزایش می‌یابد.
بار سلفی و ری اکتیو ایجاد شده در مدار مصرف انرژی را بالا می‌برد و جهت پیشگیری از این کار می‌توانید تابلوهای خازنی را به‌کار ببرید. این تابلوها، متشکل از خازن‌هایی هستند که توان شبکه را اصلاح کرده و در نتیجه اتلاف انرژی را کاهش می‌دهند.

الکتروموتور

خرید بهترین الکتروموتور از آگما
در زمان خرید الکتروموتور باید توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر برای چه کاربردی طراحی شده و دارای توان متناسب با نیاز شما باشد. گاهی به دلیل عدم انتخاب صحیح یا وجود توان بالاتر از نیاز بار، مصرف انرژی در این دستگاه افزایش می‌یابد و همین عامل هزینه‌ها را نیز به شدت بالا می‌برد. البته دسترسی به برندهای معتبر که دارای کیفیت بالایی هستند نیز جزو نکات مهم به‌شمار می‌رود.
شما می‌توانید از سایت‌هایی اقدام به خرید الکتروموتور کنید که محصولاتی درجه یک در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. سایت‌های معتبری نظیر این مجموعه، اطلاعات کافی به‌منظور انتخاب بهترین دستگاه را ارائه می‌دهند. با خرید اینترنتی از این مجموعه قطعا مقایسه قیمت الکتروموتور الکتروژن و موتوژن برای شما راحت‌تر می‌شود.
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها