به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۶۳۵۵۱

خاص ترین جاذبه‌های گردشگری کیش!

گروه گردشگری: جزیره کیش از جمله جزایر ایران است که علاوه بر مکان‌های دیدنی و تاریخی خود، طبیعت بکر و فضاهای تفریحی بسیاری نیز دارد. این جزیره برای هر فردی با هر سلیقه‌ای تفریحاتی دارد؛ پس برای بازدید از جاذبه‌های جزیره کیش دستتان باز است. اگر به دنبال سفری فراموش‌نشدنی به کیش هستید و قصد دارید پیش از سفر برنامه‌ای بچینید تا از زیباترین جاذبه‌های جزیره دیدن کنید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش را به شما معرفی کنیم.
خاص ترین جاذبه‌های گردشگری کیش!
شهر باستانی حریره
شهر باستانی حریره در شمال جزیره کیش قرار دارد و با 120 هکتار وسعت در نزدیکی مجموعه ورزشی المپیک واقع شده است. شهر حریره در گذشته بندری مهم و راه ارتباطی بین ایران، هند و چین بوده است. این شهر باستانی 800 سال قدمت دارد. شهر حریره در اواسط قرن چهارم هجری بوجود آمد و تا اواسط قرن دهم هجری به مدت 500 سال مرکز تجاری و بازرگانی در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شد؛ به همین دلیل جمعیت زیادی در این شهر باستانی زندگی می‌کرده‌اند.
شهر باستانی حریره دارای مکان‌های دیدنی بسیاری است. اگر با خرید بلیط هواپیما تهران کیش برای بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر راهی جزیره کیش شده‌اید، حتماً به شهر باستانی، بندرگاه، مسجد، آثار باستانی، قصر و خانه عیانی حریره هم سری بزنید.
 
قلعه جنی کیش
در نزدیکی کشتی یونانی، قلعه‌ای کوچک و متروکه قرار دارد. این قلعه یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره کیش بوده و داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری را در دل خود جای داده است. بسیاری از گردشگران بازدید از این قلعه را پشت‌گوش می‌اندازند؛ ولی توصیه می‌کنیم در سفرتان به جزیره کیش حتماً سری هم به این جاذبه‌ی دیدنی بزنید.
روایت شده است که سربازان و درجه‌داران ژاندارمری در این منطقه خدمت می‌کردند و در این قلعه حضور داشتند، بعد از پیدا شدن جسد 4 سرباز دیگر کسی حاضر نشد در این منطقه خدمت کند. خیلی از ساکنین جزیره معتقد هستند که این قلعه در تسخیر اجنه است؛ به همین خاطر حاضر نیستند به آنجا نزدیک شوند.
 
روستای باغو
روستای باغو در جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد و دارای بافت تاریخی است و هنوز با گذشت سال‌های بسیار به قوت خود باقی است. این روستا دارای مسجدی است قدیمی که به سال 981 هجری قمری بر می‌گردد. روستای باغو دارای پارک 60 هکتاری است که به نام دلیران معروف است. در این پارک درختان کمیابی وجود دارند و احتمال دیدن آهوان که به سمت چشمه‌ای برای نوشیدن آب در حال دویدن هستند، زیاد است.
بازدید از این روستا رایگان است و می‌توانید به‌صورت شبانه‌روزی به آنجا بروید. بازدید از روستای باغو به طور معمول در برنامه‌ی تور کیش گنجانده می‌شود؛ بااین‌حال اگر بدون تور و به‌صورت شخصی به کیش سفر کرده‌اید در طول سفرتان بازدید از این روستا را از قلم نیندازید.



پارک آبی اوشن
پارک آبی اوشن در سال 1395 به‌صورت روباز توسط شرکت کانادایی White Water West با مساحت 5/5 هکتار ساخته و راه‌اندازی شد. این پارک یکی از بهترین پارک‌های آبی ایران و خاورمیانه به حساب می‌آید. بازدید از این مجموعه هم برای بانوان و هم آقایان امکان‌پذیر است؛ در بالای پارک اوشن هیچ هواپیمایی اجازه پرواز ندارد و هیچ ساختمان بلندی هم ساخته نشده است.

پارک آبی اوشن دارای سه بخش است:

رایدهای آرام
رایدهای آرام شامل استخر موج و راشین می‌شود؛ راشین رودخانه‌ای مصنوعی به طول 550 متر است که دور تا دور پارک آبی اوشن کشیده شده است و می‌توانید با تیوب و جریان آب به گردش دور پارک بپردازید. جکوزی پلکانی دینگو، سرسره برکو مخصوص کودکان نیز از دیگر بخش‌های این قسمت هستند. چالاب که آن هم مخصوص کودکان بوده و شامل یک سطل بزرگ است که پس از پر شدن بر سر کودکان می‌ریزد. جکوزی رابو، استخر آبان، مخصوص بزرگسالان و استخر آبتین مخصوص نوجوانان است.

رایدهای تند
در رایدهای تند شیب، سرعت و ارتفاع با هم ترکیب می‌شوند و فضای هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کنند. موجاب، فضایی برای موج‌سواری را برای شما فراهم می‌کند. رالی راید، سرسره‌‌ای است که در آن همه با هم مسابقه می‌دهند و با سر به سمت پایین حرکت می‌کنند و هر کس زودتر برسد برنده است. آناکوندا نام بخشی از پارک اوشن است که پر پیچ‌وخم بوده و حرکت در آن بسیار هیجان‌انگیز است.
دینگل شما را به‌صورت معلق رها می‌کند و سپس به داخل استخر پرتاب می‌شوید. گرداب هم همان‌طور که از نامش مشخص است بعد از چندین بار دور زدن به داخل خود می‌کشد و سپس داخل استخر سقوط می‌کنید. دریاچه سونامی دریاچه‌ای مصنوعی است که تداعی‌کننده ساحل و دریا است.

رایدهای هولناک
رایدهای هولناک نسبت به رایدهای آرام و تند هیجان‌انگیزتر است و شامل پیچالوب که مسیر پر پیچ و خمی است که در نهایت به سقوط آزاد ختم می‌شود و بخش آدرنالین که سقوط آزاد از ارتفاعی بلند به داخل استخر است؛ در برنامه‌ریزی برای سفر کیش حتماً زمانی را برای بازدید از این مکان تفریحی مهیج اختصاص دهید.
 
آکواریوم کیش
یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره کیش، آکواریوم معروف آن است که در 12 کیلومتری فرودگاه بین‌المللی کیش و در جنوب شرقی جزیره قرار دارد. در جزیره کیش این امکان را دارید تا در آب‌های خلیج فارس غواصی کرده و انواع آبزیان مختلف از کوسه تا ماهی‌های رنگارنگ دیگر را تماشا کنید.
برای دیدن دنیای زیر آب علاوه بر غواصی راه دیگری هم وجود دارد و آن کشتی‌های آکواریوم هستند. در جزیره کیش کشتی‌های آکواریوم گردشگر، سیمرغ، طوطیا و ستاره برای این منظور مورداستفاده قرار می‌گیرند. این کشتی‌ها تا عمق 5/2 متری وارد دریا می‌شوند و دارای کف شیشه‌ای هستند که این امکان را برای دوستداران دریا و آبزیان آن فراهم می‌‌کنند تا ساعاتی را به گشت‌وگذار و دیدن ماهی‌های رنگارنگ، ستاره‌های دریایی و لاک‌پشت‌ها بپردازند و به دنیای زیر آب سفر کنند.
مکان‌های دیدنی که به کشتی‌های آکواریوم نزدیک هستند پارک دلفین است که در غرب آن قرار گرفته و پارک ساحلی سیمرغ که در شمال شرقی آکواریوم کیش واقع شده است. ساحل مرجان هم در شمال آکواریوم قرار دارد؛ برای سفر به کیش کافی است با مراجعه به سایت https://safarmarket.com/flights بلیط مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای سفرتان خریداری کنید و بعد راهی سفری فراموش‌نشدنی و فوق‌العاده شوید.

 

جزیره هندورابی
این جزیره‌ی دیدنی با طبیعت خارق‌العاده‌ی خود تنها 28 کیلومتر با جزیره کیش فاصله دارد. جزیره هندورابی در ارتفاع 29 متری از سطح دریا قرار گرفته است. از جزیره کیش می‌توانید با قایق یا قایق موتوری به جزیره هندورابی سفر کنید؛ این را در نظر داشته باشید با قایق موتوری زمان کمتری در راه خواهید بود. این جزیره دارای آب‌انبار، مسجد، روستا، قبرستان، ساحل و غار است.
جزیره هندورابی تفریحات آبی هم دارد از آن جمله می‌توان به غواصی و جت اسکی اشاره کرد. گردشگران بسیاری با تور کیش به این جزیره سفر می‌کنند تا از تفریحات آبی آن لذت ببرند. علاقه‌مندان می‌توانند با برنامه‌ریزی یک سفر به کیش، به‌صورت شبانه‌روزی از این جزیره زیبا نیز دیدن کنند.
 
سخن آخر
جزیره کیش برخی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور را در دل خود جای داده است که هر مسافر و توریستی را به سمت خود جذب می‌کند؛ با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید یک سفر فراموش‌نشدنی به این جزیره را تجربه کنید و از تمام زیبایی‌ها و مکان‌های دیدنی آن لذت برد. در این مقاله سعی کردیم برخی از منحصربه‌فردترین دیدنی‌های کیش را به شما معرفی کنیم؛ امیدواریم در سفرتان از این جاذبه‌ها بازدید کنید و خاطرات خوبی برای خود رقم بزنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها