به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۶۸۹۵۷

همکاری ماموت و چری، افزایش عمق چینی سازی

همکاری ماموت و چری، افزایش عمق چینی سازی
گروه اقتصادی:یک مدیر ارشد صنعت خودرو که نخواست نامش فاش شود، در خصوص افزایش عمق «چینی سازی» با همکاری ماموت و چری به این رسانه گفت: پیش از تحریم های ظالمانه علیه کشور، خودروسازان اروپایی طی تعامل و همکاری با صنایع خودروسازی داخلی نسبت به انتقال دانش فنی، مستندات، آموزش استانداردها و بازدیدها در فرآیند تولید خودرو یا قطعه در قیاس با خودروسازان «چینی» بسیار صادق، متعهد تر و سخاوتمند تر بودند.

به گزارش بازار،موارد مذکور در قرار داد خودروسازان داخلی با شرکای اروپایی وجود داشت، اما در متن قرارداد شرکای چینی صنایع خودروسازی داخل کشور اگر بند همکاری نیز وجود داشته باشد، به هیچ عنوان در کشور اجرایی نمی شود.

این فعال صنعت خودرو که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به عدم انتقال تکنولوژی و دانش فنی توسط خودروسازان یا قطعه سازان چینی به شرکای داخلی، اظهار داشت: صنایع خودروسازی چین کوچکترین مستندات فنی را در اختیار شرکای داخلی قرار نمی دهند، اگر شرکت ماموت با بهانه انتقال دانش فنی به دنبال همکاری با چری است، فقط زمینه عمق نفوذ این برند در صنعت و بازار خودرو را فراهم می کند. به بیانی بهتر تنها تخصص خودروسازان چینی فروش در بازار هدف بدون انتقال دانش فنی یا ارائه تکنولوژی است.

وی افزود: باید به وزارت صمت هشدار داد که جاده مخصوص اکنون به فتح خودروسازان و قطعه سازان چینی در آمده است، صنعت و بازار خودرو نباید به صورت یکجانبه در اختیار چینی ها قرار بگیرد. متاسفانه بازار خودرو کشور بزودی از محصولات مونتاژی و وارداتی چینی اشباع خواهد شد.

خودروسازان و قطعه سازان داخلی باید بزودی از این صنعت قطع امید کنند، تصدی گری دولت در صنعت خودرو نه تنها منجربه زیان انباشت شده، بلکه نوآوری، تحقیق و توسعه را به دلیل سیاست های صنعتی اشتباه و عمق چینی سازی از بین برده است
این مدیر ارشد صنعت خودرو که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به تجارب خود در زمان همکاری با شرکای اروپایی و برنامه های تحول صنعت خودرو در گذشته، بیان کرد: «خودروسازان و قطعه سازان داخلی باید بزودی از این صنعت قطع امید کنند، تصدی گری دولت در صنعت خودرو نه تنها منجربه زیان انباشت شده، بلکه نوآوری، تحقیق و توسعه را به دلیل سیاست های صنعتی اشتباه و عمق چینی سازی از بین برده است. رسالت مراکز تحقیق و توسعه صنایع خودروسازی در سایه فقدان حمایت دولت از خودروسازان داخلی و عدم تدوین استراتژی، به مجموعه های ناکارآمد تبدیل شدند.

این فعال صنعت خودرو که نخواست نامش فاش شود، در مورد همکاری ماموت و چری که سبب اشباع بازار خودرو خواهد شد، به این رسانه توضیح داد: اگر وزارت صمت حاضر به پذیرفتن همکاری چری با ماموت شود، زمینه تصاحب انواع کلاس های خودرویی مانند هاچ بک، سدان، اس یو وی و کراس اوور را فراهم خواهد کرد. رقابت در بازار خودرو کشور به دلیل واردات و افزایش مونتاز خودروهای چینی به زودی فراموش خواهد شد. وزرای صمت و مدیران دولتی خودروسازان در گذشته به دلیل شیوه های اشتباه مدیریت، عقب ماندگی در صنعت خودرو ایجاد کردند.

 
برچسب ها: خودرو چینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها