به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۴۶۹۳۰۰

حیله جدید و ویژه سامسونگ برای شکست اپل

حیله جدید و ویژه سامسونگ برای شکست اپل
گروه اقتصادی:ظاهرا سامسونگ برنامه‌های ویژه‌ای برای سری گلکسی اس ۲۵ دارد. سامسونگ می‌خواهد با ادغام هوش مصنوعی و باتری اپل را در بازارهای جهانی پشت‌سر بگذارد.شرکت‌های زیادی فناوری شارژ سریع را در آغوش گرفته‌اند و همین سبب شده است که استفاده از گوشی هوشمند دلچسب‌تر شود. اکنون سرعت شارژ اکثر گوشی‌های بازار از ۳۳ تا ۲۴۰ وات متغیر است. بدین‌ترتیب ممکن است گوشی شما بین ۵ تا ۴۰ دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود. هرچند متاسفانه سامسونگ و اپل در برابر این روند مقاومت می‌کنند.

ترکیب هوش مصنوعی و باتری می‌تواند پرچمدار جدید سامسونگ را نجات دهد
سرعت شارژ گوشی‌های سری آیفون ۱۵ اپل از ۲۵ وات فراتر نمی‌رود. سامسونگ نیز اکثر گوشی‌های خود را با پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات عرضه می‌کند و فقط در تعداد بسیار کمی از آنها پشتیبانی از شارژ ۴۵ وات دیده می‌شود. هرچند چنین چیزی ابدا برای کاربران خوشایند نیست و سامسونگ تحت فشار قرار دارد. پیشتر شایعاتی منتشر شده بود که شرکت کره‌ای می‌خواهد در گلکسی اس ۲۵ اولترا ظرفیت باتری را افزایش داده و سرعت شارژ را به ۶۵ وات برساند.

هرچند ظاهرا هزینه‌های بالا مانع از عملی‌شدن این طرح شده است. به‌همین‌خاطر کره‌ای‌ها این تغییر مهم را تا سال ۲۰۲۶ و عرضه گلکسی S26 اولترا به تاخیر انداخته‌اند. بر اساس شایعات جدید سامسونگ قصد ارائه ترکیبی از هوش مصنوعی و باتری را دارد. در واقع آنها می‌خواهند همچنان ظرفیت باتری گلکسی S25 اولترا را روی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت و سرعت شارژ آن را روی ۴۵ وات حفظ کنند.

چنین چیزی بی‌تردید سبب ناامیدی کاربران خواهد شد. برای یادآوری باید گفت که ظرفیت باتری گوشی پرچمدار سامسونگ از زمان عرضه گلکسی S21 اولترا هیچ تغییری نکرده است. اگرچه ترکیب هوش مصنوعی و باتری نمی‌تواند سبب برتری سامسونگ بر رقبای چینی خود شود، اما شاید وضعیت گوشی‌های پرچمدار این شرکت را در برابر آیفون‌ بهبود ببخشد.

اخیرا کاربری به‌نام PandaFlash در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شده است که سامسونگ روی ویژگی جدیدی به‌نام Battery AI کار می‌کند. این ویژگی مختص سری گلکسی اس خواهد بود و می‌تواند حدود ۵ تا ۱۰ درصد به عمر باتری دستگاه شما اضافه کند.

در حال حاضر نیز نرم‌افزارهایی وجود دارند که می‌توانند عمر باتری دستگاه شما را افزایش دهند. اما اینکار معمولا با کاهش قدرت CPU و GPU یا با کاهش توانمندی‌های مودم انجام می‌گیرد. هنوز کاملا مشخص نیست که سامسونگ چگونه می‌خواهد با اضافه‌کردن هوش مصنوعی عمر باتری را افزایش دهد؛ اما برخی گمان می‌کنند که اینکار با بستن برنامه‌های غیرضروری پس‌زمینه ممکن خواهد شد.

البته هنوز زمان زیادی تا معرفی گوشی‌های سری گلکسی S25 باقیمانده و ممکن است سامسونگ در نهایت برنامه‌های خود را تغییر دهد. هرچند با توجه به‌حضور پررنگ ویژگی‌های هوش مصنوعی در سری گلکسی S24، می‌توان گفت که تصمیم سامسونگ برای ادغام باتری و هوش مصنوعی چندان دور از انتظار نیست.

طبیعتا سامسونگ می‌بایست برای بهینه‌کردن هرچه بیشتر این قابلیت همکاری نزدیکی با کوالکام نیز داشته باشد. قطعا شرکت کره‌ای دوست ندارد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به‌خاطر بهینه‌سازی باتری با افت عملکرد در گوشی‌های پرچمدار گلکسی مواجه شود. در نهایت بعید به‌نظر می‌رسد که هوش مصنوعی بتواند چندان توجه کاربران را از ضرورت بهبود وضعیت باتری و سرعت شارژ گوشی‌های سامسونگ منحرف کند. اما احتمالا می‌تواند یکسال برای کره‌ای‌ها زمان بخرد.
مرجع : گجت نیوز
برچسب ها: سامسونگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها