به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۶۹۴۲۸

ترامپ برای دهمین‌بار جریمه شد

ترامپ برای دهمین‌بار جریمه شد
گروه بین الملل: قاضی دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا او را برای دهمین بار به پرداخت هزار دلار جریمه به خاطر «نقض دستور سکوت» متهم کرد.
خوان مرچان، رئیس دادگاه نیویورک همچنین گفت به نظر نمی‌رسد ۹ بار جریمه‌ هزار دلاری پیشین، فرد ثروتمندی مانند ترامپ را متقاعد کند که به‌صورت علنی علیه قاضی، هیئت منصفه و شواهد دادگاه حرف نزند.او هشدار داد که اگر ترامپ «دستور سکوت» را دوباره نقض کند، مجبور خواهد بود علیه او حکم حبس صادر کند: «تمام سعی من تاکنون این بوده که علیه ترامپ حکم زندان ندهم و آن را آخرین راه‌حل در نظر بگیرم. اما لازم باشد، این کار را خواهم کرد».
«دستور سکوت» ترامپ را از اظهارنظر علنی درباره اعضای هیئت منصفه، شاهدان، قاضی و دادستان‌ها باز می‌دارد. نقض دستور سکوت مجازات جریمه تا هزار دلار یا زندان تا ۳۰ روز را در پی دارد.
 ترامپ قبل از این جریمه، در خارج از سالن دادگاه به خبرنگاران گفت قاضی حق اظهار نظر را از او سلب کرده است.او پیشتر نیز شکایت کرده بود که دستور سکوت دادگاه مانع از اطلاع‌رسانی او به رأی‌دهندگان آمریکایی می‌شود.ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر ۲۰۲۴ است و با جو بایدن رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا رقابت خواهد کرد.
دادگاه رسیدگی به اتهام پرداخت حق السکوت ۱۳۰ هزار دلاری ترامپ به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورن، در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا برای علنی نکردن رابطه جنسی‌اش با او وارد سومین هفته خود شده است. اعضای هیئت منصفه دادگاه اظهارات کارمندان سابق دونالد ترامپ را استماع کردند که مربوط به اسناد پرداخت ۴۲۰ هزار دلار به مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق او است که ظن آن می‌رود پوششی برای پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به دنیلز و ۵۰ هزار دلار برای دیگر هزینه‌های وکیلش در رابطه با این موضوع باشد.
چک‌های امضا شده برای پرداخت پول به کوهن در دادگاه مورد بررسی قرار گرفته و جفری مک کانی حسابرس سابق ترامپ در دادگاه شهادت داد که به یاد نمی‌آورد ترامپ در مورد دیگری دست به چنین «بخشش سخاوتمندانه‌ای» زده باشد.او تصریح کرد هرگز درباره علت پرداخت‌ها با ترامپ حرف نزده، اما آلن وایسلبرگ، مقام ارشد مالی شرکت ترامپ به او گفته است این مبالغ، برای «بازپرداخت هزینه‌ها» است.
دبورا تارسوف، از کارمندان سابق ترامپ نیز  در دادگاه درباره ۳۴ صورتحساب و چک مربوط به پرداخت‌های ماهانه ترامپ به وکیل شخصی خود پس از پیروزی انتخاباتی توضیح داد که برخی از آنها امضای خود ترامپ را داشتند.دادستان‌ها می‌گویند ترامپ عمداً مبلغ پرداختی به  کوهن را دو برابر کرده تا در اسناد مالیاتی ثبت کرده و به‌عنوان هزینه‌های شرکت جا بزند.
به گفته دادستان‌ها ترامپ همچنین ۶۰ هزار دلار از مبلغ یاد شده را به عنوان «پاداش آخر سال» به کوهن خود پرداخت کرده است.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها