به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۶۹۵۱۲

جوایز پولیتزر به دو روزنامه رسید

جوایز پولیتزر به دو روزنامه رسید
گروه بین الملل: جوایز پولیتزر سال ۲۰۲۴ در حوزه روزنامه‌نگاری به روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست برای پوشش تحولات جنگ غزه در سال گذشته رسید.خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به‌دلیل پوشش مهاجرت جهانی به ایالات متحده برنده جایزه گزارش تصویری شد.پوشش حمله حماس  به جنوب اسرائیل  و تحولات پس از آن، دو جایزه پولیتزر و یک تقدیرنامه ویژه را به همراه داشت.
نیویورک‌تایمز برنده جایزه پوشش خبری شد که هیئت پولیتزر آن را «فراگیر و الهام‌بخش» توصیف کرد. سرویس خبری خبرگزاری رویترز نیز برنده بخش عکس شد. شماری از روزنامه‌نگاران و نویسندگان نیز برای پوشش اخبار جنگ در غزه تقدیرنامه دریافت کردند.جوایز پولیتزر به برندگان ۱۵ رشته به علاوه هشت رشته در حوزه هنر با تمرکز روی کتاب، موسیقی و تئاتر اهدا شدند. بخش عمومی مدال طلا دریافت کرد، حال آن‌که به دیگر برندگان ۱۵ هزار دلار پرداخت شد.
این گزارش حاکی است، در سال ۲۰۲۳ که بحث مهاجرت یکی از مهمترین موضوعات خبری جهانی به شمار می‌رفت، ۱۵ عکس خبرگزاری آسوشیتدپرس از آمریکای لاتین و در طول مرز ایالات متحده- مکزیک در تگزاس و کالیفرنیا برنده جایزه گزارش تصویری پولیتزر شدند.
ایالات متحده در پنج سال گذشته شاهد هجوم بیش از ۱۰ میلیون مهاجر به مرزهای خود بوده است که عمدتاً از کشورهای ونزوئلا، کوبا، اکوادور، هائیتی و کشورهای آفریقایی بوده‌اند.
هیئت داوران پولیتزر می‌گوید پنج مورد از ۴۵ فینالیست امسال برای تحقیق و گزارش خود از هوش مصنوعی استفاده کرده بودند. این نخستین‌بار است که هیئت داوران از متقاضیان می‌خواهد اعلام کنند که آیا از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند یا نه.
جایزه پولیتز از سوی جوزف پولیتزر، ناشر روزنامه، پایه‌گذاری شد و نخستین دوره آن در سال ۱۹۱۷ برگزار شد.

 
برچسب ها: روزنامه‌نگاری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها