به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۴۶۹۵۱۶

انتقاد از گرانی کباب ترکی در آلمان

انتقاد از گرانی کباب ترکی در آلمان
گروه بین الملل: همزمان با بالا رفتن قیمت کباب ترکی در آلمان، درخواست‌های مردمی برای کاهش هزینه این غذای محبوب افزایش یافته است. این درخواست‌ها برخی سیاستمداران و احزاب آلمانی را به سمت وعده‌های انتخاباتی برای یارانه کباب سوق داده است.
اولاف شولتس،صدراعظم آلمان آنقدر به پرسش درباره قیمت کباب ترکی (دونر کباب) در هنگام حضور در انظار عادت کرده است که دولت او با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی افزایش قیمت‌ آن را تا حدی به دلیل افزایش دستمزدها و هزینه‌های انرژی دانست.شولتس در این‌باره گفت: «بسیار شگفت‌انگیز است، هر جا که می‌روم، به ویژه جوانان از من می‌پرسند که آیا نباید ترمز قیمتی برای کباب ترکی وجود داشته باشد.»
جدیدترین واکنش به این موضوع مربوط به «حزب چپ آلمان/ Die Linke» است که با ارائه پیشنهادی به پارلمان خواستار اعمال سقف قیمتی تحت عنوان (Dönerpreisbremse) برای دونر کباب شده است، پیشنهادی که مشابه اقدامات کنترل اجاره در برخی مناطق این کشور است. آنها تأکید می‌کنند که قیمت کباب در برخی شهرها به ۱۰ یورو افزایش یافته است، در حالی که تا دو سال پیش قیمت آن ۴ یورو بوده است.
این حزب سقف قیمت ۴.۹۰ یورو را برای دونر کباب پیشنهاد می‌کند. تعرفه ارزان‌تر ۲.۹۰ یورویی نیز برای جوانان درنظر گرفته شده است. بر طبق این پیشنهاد برای پرداخت این یارانه، کوپن ها روزانه بین هر خانوار توزیع ‌می‌شود.فروش سالانه کباب در آلمان توسط مهاجران ترک به رقم حدود ۷ میلیارد یورو می رسد. بر پایه مصرف تخمینی ۱.۳ میلیارد تعداد کباب مصرف شده در کشور ( در حدود روزی ۴۰۰ هزار کباب در برلین) انجام چنین پروژه ی یارانه‌ای سالانه ۴ میلیارد یورو هزینه در پی خواهد داشت.هانا اشتاینمولر، نماینده حزب سبزها که معمولا مردم را به نخوردن گوشت تشویق می‌کند، این موضوع را برای همه اقشار قابل اهمیت ندانست اما بر لزوم توجه به همه دیدگاه‌ها تاکید کرد.
صدراعظم آلمان که توسط یک جوان آلمانی ترک تبار به خاطر افزایش قیمت کباب مورد سرزنش قرار گرفته بود، کنترل قیمت‌ها را رد کرده و به غیرعملی بودن آن در اقتصاد بازار آزاد اشاره کرده و در عوض تلاش‌های بانک مرکزی اروپا در رسیدگی به نگرانی‌های تورمی را ستود.علیرغم درخواست‌ها برای مداخله در قیمت‌ها، برخی پاسخ‌ها در رسانه‌های اجتماعی نشان‌دهنده شک و تردید در این باره است. برخی نیز با درخواست برای بازگشت آنگلا مرکل، عقیده دارند که او «کنترل بهتری بر قیمت کباب» دارد.
یک فروشنده کباب ترکی در آلمان کاهش قیمت‌ها را به این سرعت عملی نمیداند، چرا که آن را در نتیجه افزایش قیمت اجاره، انرژی و مواد غذایی و خارج از کنترل فروشندگان می‌داند.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها