به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۶۹۶۰۸

لغو مجوز فروش قطعات به شرکت هواوی 

لغو مجوز فروش قطعات به شرکت هواوی 
گروه بین الملل: دولت ایالات متحده اعلام كرد که مجوز ارسال قطعاتی نظیر تراشه‌های کامپیوتری به شرکت چینی مخابراتی هواوی را که هم‌اکنون تحت تحریم است، لغو کرده است.
این تصمیم یک ماه پس از آن اتخاذ شده است که هواوی اولین لپ‌تاپ مجهز به هوش مصنوعی را که در آن از پردازنده شرکت چندملیتی اینتل استفاده شده است به بازار فرستاد.
تولید لپ‌تاپ هواوی واکنش شدید جمهوری‌خواهان در کنگره ایالات متحده را به دنبال داشت که می‌گویند وزارت تجارت ایالات متحده به شرکت اینتل برای فروش تراشه کامپیوتری به هواوی چراغ سبز نشان داده است.دولت ایالات متحده به مدت یک سال درگیر بررسی سیاست‌های خود بر سر این مسئله بود که چه کالاها و تکنولوژی‌هایی می‌تواند به هواوی فروخته شود، شرکت بزرگ چینی که واشینگتن آن را تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا می‌داند.
لغو این مجوزها می‌تواند درآمد هواوی را کاهش دهد و همچنین به شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده قطعات مورد نیاز هواوی ضربه بزند.
وزارت تجارت ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به ماهیت تهدیدها و چشم‌انداز فناوری که دائماً در حال تغییر است، ما دائما در حال ارزیابی این امر هستیم که نظارت‌هایمان چکونه می‌تواند به بهترین نحو از امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ما محافظت کند.»این بیانیه می‌افزاید: «ما درباره هیچ مجوزی به طور خاص صحبت نمی‌کنیم، اما می‌توانیم تایید کنیم که برخی مجوزها برای صادرات به هواوی را لغو کرده‌ایم.»
سخنگوی شرکت اینتل از اظهار نظر دراین‌باره خودداری کرد، اما یک منبع مطلع گفت که به برخی شرکت‌ها روز سه‌شنبه اطلاع داده شده که مجوزهایشان بلافاصله لغو شده است.
هواوی هنوز به این تصمیم دولت ایالات متحده واکنش نشان نداده است. ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ برای ممانعت از اقدام هواوی به جاسوسی از شهروندان آمریکایی محدودیت‌هایی را علیه آن وضع کرد و از آن زمان تولیدکنندگان آمریکایی ناگزیر بودند که برای داد و ستد با هواوی مجوزهایی را از واشینگتن اخذ کنند.
 
برچسب ها: هوآوی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها