به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۷۰۳۰۶

«سیاره میمون‌ها» صدرنشین شد

«سیاره میمون‌ها» صدرنشین شد
گروه فرهنگی:با شروع خوب و صدرنشینی قسمت جدید فرانچایز «سیاره میمون‌ها» گیشه سینماهای آمریکای شمالی داغ شد.به گزارش صبا، «قلمرو پادشاهی سیاره میمون‌ها» با افتتاحیه ای ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری صدرنشین جدول گیشه آمریکای شمالی شد.
 
استقبال بالای تماشاگران از این اکشن علمی تخیلی در حالی بود که فصل تابستان هالیوود هفته قبل با اکشن «آقای سقوز» شروع شده بود.قلمرو پادشاهی، محصولی از استودیو قرن بیستم است که چند سالی است به عنوان زیرمجموعه کمپانی والت دیزنی فعالیت می‌کند.

این فیلم با هزینه ای ۱۶۰ میلیون دلاری تهیه شده و همزمان با آمریکای شمالی، حدود ۷۳ میلیون دلار هم در بقیه کشورهای دنیا فروش کرده است.تحلیل‌گران اقتصادی سینما از افتتاحیه جهانی ۱۳۰ میلیون دلاری این اکشن ماجراجویانه و آینده‌نگرانه به عنوان یک شروع بسیار خوب یاد کرده‌اند.

دیوید او گراس تحلیل‌گر اقتصادی در این زمینه می‌گوید: «شاید به نظر برسد برای فیلمی در این ژانر خاص، چنین افتتاحیه ای خیلی بالا نباشد. اما باید گفت این رقم فروش در سه روز تخست اکران عمومی، یک رقم عالی به نظر می‌رسد.»

اهمیت این رقم فروش زمانی بیشتر احساس می شود که تحلیل گران اقتصادی پیش بینی افتتاحیه ای حداکثر ۵۰ میلیون دلاری برای فیلم می کردند و رقم افتتاحیه این اکشن بالاتر از حد انتظارات بوده است.در حالی که کاراکتر معروف سزار (با بازی اندی سرکیس) هم چنان شخصیت محوری داستان قسمت تازه است، تماشاگران با شخصیت میمونی جدیدی به نام نوآ (با بازی اوئن تیگو) آشنا می شوند که دوستی اش با یک دختر جوان به نام مائه (فریا آلن)، آنها را به یک درگیری تازه بین دو گروه انسان‌ها و میمون‌ها می کشاند. وس بال کارگردان فیلم است.

در ردیف دوم جدول گیشه آمریکا آقای سقوط رایان گاسلینگ و امیلی بلانت با فروشی ۱۴ میلیون دلاری قرار گرفت. فروش ده روز اول نمایش عمومی این اکشن کمدی به رقم ناامید کننده ۵۰ میلیون دلار رسیده است.این فیلم که قرار بود شروعی طوفانی برای فصل تابستان هالیوود را داشته باشد، با هزینه کلان ۱۴۰ میلیون دلاری خود تا اینجای کار لقب یک اثر شکست خورده تجاری را گرفته است.ردیف سوم و چهارم جدول هم متعلق به «رقیبان» و «تاروت» با فروش هایی ۵ و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری است. فروش کلی این دو فیلم هم به ۳۸ و ۱۲ میلیون دلار رسیده است.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها