به روز شده در ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ - ۲۰:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۴۷۰۷۷۲

منابع کمک درسی کنکور ریاضی با توجه به سطوح مختلف دانش آموزان چه کتاب‌های هستند؟

گروه دانش: رشته ریاضی تا قبل از سال 1390 تعداد شرکت کننده‌های بیشتری داشته و علاقمندان به رشته‌های مهندسی بیشتر بودند اما هرچه به سمت جلو حرکت کردیم، از تعداد شرکت کنندگان کنکور ریاضی کاسته شد و تعداد داوطلبان رشته‌های تجربی و انسانی بیشتر شدند.
منابع کمک آموزشی کنکور ریاضی
منابع کمک آموزشی کنکور ریاضی
 علی رغم تعداد کم شرکت کنندگان در کنکور ریاضی نباید فکر کنید قبولی در این رشته راحت است و می‌توان به سادگی در رشته‌های تاپ و دانشگاه‌های برتر کشور قبول شد. این فرضیه مورد قبول نیست و باید برای کسب رتبه مناسب در رشته ریاضی تلاش کرده و از بهترین منابع کنکور ریاضی استفاده کنید.
طبق آخرین بررسی‌های انجام شده و با استناد به نظر کارشناسان کنکور در بهترین منابع کنکور رشته ریاضی، می‌خواهیم منابع جدید کنکور ریاضی را برای سطوح مختلف دانش آموزان معرفی کنیم.

 درسنامه‌های کاربردی در قالب منابع کمک آموزشی  و تست
با توجه به اینکه دروس رشته ریاضی از جمله ریاضی و حسابان، هندسه، گسسته، فیزیک و شیمی اغلب درس‌هایی با رویکرد حل مساله هستند ( بجز شیمی که تلفیقی از تئوری و مساله می‌باشد)، نیازمند آموزش صحیح و یادگیری دقیق مفاهیم ابتدایی می‌باشند. اغلب دانش آموزان درس‌های ذکر شده را سرکلاس و با استفاده از جزوه معلم یاد می‌گیرند اما بسیاری از آن‌ها نیازمند منابع تکمیلی در راستای جزوه دبیر هستند که بتوانند تمرکز بیشتری روی مفاهیم درسی داشته باشند یا حتی بتوانند مفاهیم را از راه‌های دیگری یادبگیرند.
دی وی دی‌های مفهومی رهپویان دانش و اندیشه با دارابودن ویدئوهایی شامل درسنامه کامل تمامی دروس می‌توانند منبع مناسبی برای یادگیری مفاهیم کتاب‌های درسی باشند. همچنین کتاب‌های سیر تا پیاز نشر گاج و کتاب‌های آموزش شگفت انگیز انتشارات خیلی سبز و کتاب‌های سه بعدی نشرالگو می‌توانند در این مسیر به دانش آموزان کنکوری رشته ریاضی کمک شایانی کنند. طبق اعلام رسمی صاحب نظران مهمترین کتاب‌های کنکور را میتوان با مراجعه به مراجع تایید شده مثلا لینک خرید کتاب کنکور مشاهده و برای تهیه کتاب‌ها اقدام کرد.
 درسنامه‌های این کتاب‌ها برای دانش آموزان با سطح عادی بوده و در مجموع آموزش دهنده‌های خوبی هستند.

آمادگی برای امتحانات نهایی
پس از یادگیری مفاهیم آموزشی دانش آموزان نیاز به حل تمرین‌های تشریحی دارند. درست است کنکور بر اساس پاسخگویی به سوالات تستی می‌باشد اما قبل از حل تست باید به تثبیت مسائل پرداخت که با حل تمرین‌های تشریحی بدست می‌آید. همچنین با توجه به تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور، دانش آموزان باید نمره مناسبی در امتحانات نهایی پایان ترم کسب کنند.
کتاب‌های فرمول بیست گاج، کتاب‌های پرتکرار انتشارات قلم چی، کتاب‌های ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز، کتاب‌های غول امتحان انتشارات نشرالگو از منابع مهمی هستند که اغلب تازه تالیف هستند و با رویکرد کسب نمره مناسب در امتحانات نهایی تالیف و چاپ شده اند.
این کتاب‌ها برای سطوح مختلف دانش آموزان از سطح عادی تا دانش آموزان برتر کاربرد دارند اما اغلب دانش آموزان با سطح عادی از این منابع استفاده می‌کنند.

اما بهترین منابع کنکور ریاضی 
نوبتی هم باشد باید به تست زدن بپردازید. پس از عبور از امتحانات نهایی طبق روال مشخص باید روی تست‌های هر درس در رشته راضی تمرکز کنید و بتوانید به تقویت مهارت تست زنی خود بپردازید.
اغلب داوطلبان کنکور ریاضی با هر سطحی که باشند برای شروع تست زنی نیازمند کتاب‌های سطح یک هستند. این کتاب‌ها معمولا دارای درسنامه‌های کاربردی هستند و برای حل تست‌ها بهتر است نکات این درسنامه‌ها را مرور کنید.
سپس به تست‌های طبقه بندی شده درس محور می‌رسید. بهترین منابع کنکور ریاضی در سطوح ابتدایی برای تست زنی کتاب‌های تست جامع انتشارات خیلی سبز، کتاب‌های آبی انتشارات قلم چی، کتاب‌های میکروطبقه بندی شده انتشارات گاج، کتاب‌های جامع انتشارات مهروماه و کتاب‌های تست انتشارات نشر الگو می‌باشند.
تست‌های گنجانده شده در این نوع کتاب کنکور، از سطوح ساده آغاز شده و رو به سخت تر شدن حرکت می‌کنند.
 پوشش دهی تمامی مباحث کتاب‌های درسی کنکور ریاضی و پرداختن به ریزموضوعات و طراحی و تالیف سوالات از تمامی پاراگراف‌های تست خیز کتاب درسی از ویژگی این کتاب‌ها می‌باشد.

برخی از این کتاب‌ها مانند کتاب‌های آبی قلم چی دارای تست‌های شناسنامه دار هستند. به این معنا که روبروی هر تست، مرح شده این تست از کدام صفحات کتاب درسی است، تالیفی است یا تست کنکور، از آزمون‌های قلم چی برگرفته شده یا توسط طراح سوال تالیف گردیده است. این شناسنامه دار بودن کمک می‌کند دانش آموزان با حل تست‌های مختلف با سطح سختی متفاوت متوجه بشوند این تست‌ها از کجا مطرح شده است و به دیدی بازتر به ادامه حل تمرین بپردازند.
 تیپ‌های مختلف تست از تمامی مباحث کتاب درسی می‌تواند دید بازتری به دانش آموزان کنکوری بدهد تا به جملات کتاب درسی توجه بیشتری داشته باشند.
برخی دانش آموزان که سطح درسی بالاتری نسبت به سایرین دارند و اهدافشان والاتر است و در رسیدن به هدف مصمم تر هستند، همواره به دنبال منابعی با محتوای قوی تر برای تست زنی هستند.

کتاب‌های کنکور ریاضی در این زمینه یا می‌توان گفت بهترین منابع کنکور ریاضی برای دانش آموزان قوی تر عبارتند از:
کتاب‌های سه سطحی انتشارات قلم چی که با درج آمار مستند پاسخگویی به هر سوال توسط دانش آموزان در جامعه آماری مشخص، و درج درصد صحیح پاسخگویی به تخمین بهتر سطح دشواری سوالات کمک می‌کند و دانش آموزان برتر می‌توانند عملکرد همتایان خود را در پاسخگویی به هر سوال ببینند.
کتاب‌های آی کیو انتشارات گاج نیز از کتاب‌های فوق العاده مهم با سطح دشواری بالا هستند و مولفان این کتاب‌ها توانسته اند به خوبی نیازهای دانش آموزان برتر را تشخیص بدهند و به درج سوالات سخت در این کتاب‌ها پرداخته اند. همتای این کتاب‌ها را انتشارات خیلی سبر در قالب کتاب‌ها نردبام به چاپ رسانده که جزو منابع سطح دو شناخته شده اند.
ناشران آموزشی کشور اقدام به چاپ منابع جدید کنکور ریاضی برای سطوح مختلف دانش آموزان کرده اند و با توجه به نیازهای کنکوری‌های عزیز، کتاب‌های متفاوتی را منتشر کرده اند تا نیاز دانش آموزان کنکوری را برطرف کنند.
استفاده از بهترین منابع کنکور ریاضی برای قبولی در کنکور و رسیده به اهداف مهم داوطلبان از جمله راهکارهای موفقیت ایشان می‌باشد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها